Syncros, wprowadzając zestaw Capital 1.0 X40, wpisał się na listę producentów, którzy oferują specjalne koła do graveli. Co je wyróżnia? Przede wszystkim większa niż tradycyjna szerokość wewnętrzna. Tym razem liczy aż 23 mm w miejsce niegdysiejszych maksymalnie 19 mm. Wszystko po to, by obręcze lepiej pasowały do szerszych opon (z takimi testowaliśmy koła). Ciekawy efekt uboczny? Opony liczące nominalnie 38 mm po zamontowaniu miały 42 mm (warto wziąć to pod uwagę przy zakupie, szczególnie w przypadku starszych ram z niewielką ilością miejsca na ogumienie).
SZTYWNO I WYGODNIE
Całość ma tradycyjną, sprawdzoną konstrukcję, zgodną z aktualnymi standardami. Ośki 12 mm z przodu i z tyłu towarzyszą tu mocowaniu Centerlock do tarcz, wymienne sprzęgło z tyłu pracuje z użyciem sześciu zapadek. Nasza para miała sprzęgło HG, ale możliwe jest też pasujące do napędów SRAMA. Z przodu i z tyłu zastosowano po 28 szprych, a wysokie na aż 40 mm obręcze z karbonu jednokierunkowego zapewniają, że całość będzie sztywna w terenie. Pierwsze dwa miesiące na kołach jeździliśmy zimą, także na szosie, w niskich, minusowych temperaturach dało się zauważyć lekkie opóźnienie w pracy sprzęgła (gęstniejący smar ciągnął zębatkę). Efekt znikł wraz z ociepleniem i generalnie jak do tej pory była to jedyna uwaga dotycząca użytkowania. Wysokie stożki sprawiają, że koła są bardzo sztywne (serio!), zapewniając pewne prowadzenie w terenie. Ta sama wysokość w parze z lekko toczącymi się oponami to także szybka, wygodna jazda na szosie, gdzie fakt, że nominalnie mają to być koła gravelowe, przestaje być istotny. Tym samym to interesująca propozycja dla osób, które chciałyby spróbować, jak się jeździ na szerszych oponach, niekoniecznie z terenowym bieżnikiem. Niewiele więcej niż 1616 g, szczególnie biorąc pod uwagę wysokość i szerokość kół, uznajemy za wagę co najmniej przyzwoitą.

Waga: 1616 g
Cena: 5499 zł
Info: syncros.com
PLUSY: szerokie, sztywne, wytrzymałe
MINUSY: nie stwierdzono