Home Nowości Prezentacja: progresywna trailówka Marin Rift Zone 2

Prezentacja: progresywna trailówka Marin Rift Zone 2

0
1932

Gdzie w kolekcji?

 

Marin pozostawia klientowi wybór, ile skoku powinien mieć jego rower, jaką wielkość kół i z jakiego materiału ma być wykonana rama. W związku z tym możliwe są wszystkie wspomniane wariacje, oprócz tego można też wybrać system zawieszenia, albo MultiTrac, tak jak w naszej testówce, lub też Naild R3ACT – 2 Play w kosmicznych Mount Vision i Wolf Ridge. Do tego dochodzi też kryterium cenowe, a tu aluminium – znów nasza testówka – jest trudne do pobicia. Marin Rift Zone 2 to zresztą środkowy w kolekcji na ramie aluminiowej, poniżej jest jeszcze „jedynka” za 6399 zł, powyżej wersje karbonowe.

 

SPECYFIKACJA

 

  • Rama: Series 3 6061 Aluminum Frame, 29” Wheels, 125mm Travel, MultiTrac Suspension Platform, 148x12mm Boost Thru-Axle, 73mm Threaded BB w/ ISCG05 Tabs
  • Widelec: RockShox Recon RL 29″, 130mm Travel, Solo Air, Compression and Rebound Adjustment, Alloy Tapered Steerer, Fast Black Uppers, 110x15mm Boost Spacing, Maxle Stealth, 42mm Offset
  • Amortyzator tył: RockShox Deluxe Select R, Debonair Air Sleeve, Rebound Adjustment, Custom Tune, 210x50mm, 22.2mm x M8 Hardware
  • Obręcze: Marin, Double Wall Alloy, 29mm Inner, Pinned Joint, Disc Specific, 32H, Tubeless Compatible
  • Piasta tył: Forged Alloy, 148x12mm, Quad Sealed Bearings, Centerlock Disc, 32H, Standard Feehub Body
  • Piasta przód: Forged Alloy, 110x15mm, Centerlock Disc, 32H
  • Szprychy: 14g Black Stainless Steel
  • Opony: Vee Tire Co, Flow Snap, 29×2.35, Tackee Compound, 72 TPI, Tubeless Compatible
  • Przerzutka tył: SRAM SX 12-Speed Long Cage
  • Przerzutka przód: N/A
  • Manetki: SRAM SX 12-Speed
  • Korba: Sram SX Eagle, 32T Direct Mount Narrow Wide Steel Chainring
  • Suport: Sram Powerspline, 73mm BSA
  • Łańcuch: Sram SX Eagle
  • Kaseta: Sram PG-1210 Eagle 11-50T
  • Hamulec przód: Shimano BR-MT201 Hydraulic Disc, 180mm Rotor
  • Hamulec tył: Shimano BR-MT201 Hydraulic Disc, 180mm Rotor
  • Dźwignie hamulca: Shimano BR-MT201 Hydraulic Disc
  • Kierownica: Marin Mini-Riser, 6061 Double Butted Aluminum, 780mm Width, 28mm rise, 5º Up, 9º Back
  • Mostek: Marin 3D Forged Alloy, 35mm
  • Gripy: Marin Single Clamp Locking
  • Stery: FSA No 57E, Semi-Sealed Cartridge Bearings, 1 1/8″ x 1 1/2”
  • Sztyca: TranzX, YSP23JL, 1x Remote, Size S 125mm Travel, Size M & L 150mm Travel, Size XL 175mm Travel, 30.9mm
  • Siodło: Marin Speed Concept
  • Pedały: brak
  • Dodatki: Bolt-on Thru-Axle

 

Sugerowana cena detaliczna: 7599 zł

Info: marinbikes.com 

 

 

Jak przystało na nowoczesnego ścieżkowca, mamy duże koła ułatwiające przejeżdżanie i skok 130/125 mm.

 

 

Marin to jeden z pionierów MTB, w wielu detalach widać, że firma ma duże doświadczenie. 

 

 

Na pokładzie nie mogło zabraknąć i napędu 1×12 – tutaj jest to Sram Eagle SX.

 

 

Dostajemy kompletną grupę z trybem 11-50 z.

 

 

Korba Eagle SX to mocny element grupy, stalowa zębatka jest bardzo trwała. 

 

 

Ciekawostka – korba zamontowana jest na środku z klasyczną osią Powerspline. To oznacza łatwy montaż i demontaż, odrobinę wyższą masę.

 

 

Rower został też elegancko podpisany – to zdecydowanie Rift Zone 2.

 

 

Rower wyposażono w firmowe zawieszenie MultiTrac, czyli jednozawiasowe z punktami pośredniczącymi.

 

 

Za przekazywanie sił z wahacza na tłumik odpowiada elegancki tzw. rocker. 

 

 

Tu także nie ma wątpliwości – Made for fun!

 

 

Główne punkty obrotu wahacza mają słuszną wielkość.

 

 

Duże są także te łączące widełki podsiodłowe z rockerem. 

 

 

Sam tylny wahacz – jego dolna część – jest asymetryczny. Po prawej stronie widełki są zdecydowanie niżej niż z lewej.

 

 

Za amortyzację odpowiadają produkty RockShoxa, Recon RL z przodu i Deluxe Select R z puszką Debonair z tyłu.

 

 

Obydwa amortyzatory dysponują podstawowym praktycznym zakresem regulacji.

 

 

W rowerze użyto do zatrzymania podstawowych hamulców Shimano z serii 200. 

 

 

Tarcza z przodu ma 180 mm.

 

 

Tak samo jest z tyłu, gdzie zgrabnie rozwiązano temat mocowania zacisku. 

 

 

Marin konsekwentnie montuje opony VeeTire, tu jest to Flow Snap.

 

 

Gumy z agresywnym bieżnikiem i miękką mieszanką to propozycja w trudny teren.

 

 

W rowerze od razu też w komplecie mamy sztycę regulowaną TranzX…

 

 

Którą wyposażono w wygodną dźwignię służącą do obsługi. 

 

 

Kokpit to produkty firmowe Marina – mają dobrze dobraną szerokość i długość.

 

 

I raz jeszcze charakterystyczne logo Marina!

 

 

Rower testowaliśmy m.in. na Slęży. Test znajdziecie w Bike 5-6/20.

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Translate »