Gdzie w kolekcji?
Marin pozostawia klientowi wybór, ile skoku powinien mieć jego rower, jaką wielkość kół i z jakiego materiału ma być wykonana rama. W związku z tym możliwe są wszystkie wspomniane wariacje, oprócz tego można też wybrać system zawieszenia, albo MultiTrac, tak jak w naszej testówce, lub też Naild R3ACT – 2 Play w kosmicznych Mount Vision i Wolf Ridge. Do tego dochodzi też kryterium cenowe, a tu aluminium – znów nasza testówka – jest trudne do pobicia. Marin Rift Zone 2 to zresztą środkowy w kolekcji na ramie aluminiowej, poniżej jest jeszcze „jedynka” za 6399 zł, powyżej wersje karbonowe.
SPECYFIKACJA
- Rama: Series 3 6061 Aluminum Frame, 29” Wheels, 125mm Travel, MultiTrac Suspension Platform, 148x12mm Boost Thru-Axle, 73mm Threaded BB w/ ISCG05 Tabs
- Widelec: RockShox Recon RL 29″, 130mm Travel, Solo Air, Compression and Rebound Adjustment, Alloy Tapered Steerer, Fast Black Uppers, 110x15mm Boost Spacing, Maxle Stealth, 42mm Offset
- Amortyzator tył: RockShox Deluxe Select R, Debonair Air Sleeve, Rebound Adjustment, Custom Tune, 210x50mm, 22.2mm x M8 Hardware
- Obręcze: Marin, Double Wall Alloy, 29mm Inner, Pinned Joint, Disc Specific, 32H, Tubeless Compatible
- Piasta tył: Forged Alloy, 148x12mm, Quad Sealed Bearings, Centerlock Disc, 32H, Standard Feehub Body
- Piasta przód: Forged Alloy, 110x15mm, Centerlock Disc, 32H
- Szprychy: 14g Black Stainless Steel
- Opony: Vee Tire Co, Flow Snap, 29×2.35, Tackee Compound, 72 TPI, Tubeless Compatible
- Przerzutka tył: SRAM SX 12-Speed Long Cage
- Przerzutka przód: N/A
- Manetki: SRAM SX 12-Speed
- Korba: Sram SX Eagle, 32T Direct Mount Narrow Wide Steel Chainring
- Suport: Sram Powerspline, 73mm BSA
- Łańcuch: Sram SX Eagle
- Kaseta: Sram PG-1210 Eagle 11-50T
- Hamulec przód: Shimano BR-MT201 Hydraulic Disc, 180mm Rotor
- Hamulec tył: Shimano BR-MT201 Hydraulic Disc, 180mm Rotor
- Dźwignie hamulca: Shimano BR-MT201 Hydraulic Disc
- Kierownica: Marin Mini-Riser, 6061 Double Butted Aluminum, 780mm Width, 28mm rise, 5º Up, 9º Back
- Mostek: Marin 3D Forged Alloy, 35mm
- Gripy: Marin Single Clamp Locking
- Stery: FSA No 57E, Semi-Sealed Cartridge Bearings, 1 1/8″ x 1 1/2”
- Sztyca: TranzX, YSP23JL, 1x Remote, Size S 125mm Travel, Size M & L 150mm Travel, Size XL 175mm Travel, 30.9mm
- Siodło: Marin Speed Concept
- Pedały: brak
- Dodatki: Bolt-on Thru-Axle
Sugerowana cena detaliczna: 7599 zł
Info: marinbikes.com
Jak przystało na nowoczesnego ścieżkowca, mamy duże koła ułatwiające przejeżdżanie i skok 130/125 mm.
Marin to jeden z pionierów MTB, w wielu detalach widać, że firma ma duże doświadczenie.
Na pokładzie nie mogło zabraknąć i napędu 1×12 – tutaj jest to Sram Eagle SX.
Dostajemy kompletną grupę z trybem 11-50 z.
Korba Eagle SX to mocny element grupy, stalowa zębatka jest bardzo trwała.
Ciekawostka – korba zamontowana jest na środku z klasyczną osią Powerspline. To oznacza łatwy montaż i demontaż, odrobinę wyższą masę.
Rower został też elegancko podpisany – to zdecydowanie Rift Zone 2.
Rower wyposażono w firmowe zawieszenie MultiTrac, czyli jednozawiasowe z punktami pośredniczącymi.
Za przekazywanie sił z wahacza na tłumik odpowiada elegancki tzw. rocker.
Tu także nie ma wątpliwości – Made for fun!
Główne punkty obrotu wahacza mają słuszną wielkość.
Duże są także te łączące widełki podsiodłowe z rockerem.
Sam tylny wahacz – jego dolna część – jest asymetryczny. Po prawej stronie widełki są zdecydowanie niżej niż z lewej.
Za amortyzację odpowiadają produkty RockShoxa, Recon RL z przodu i Deluxe Select R z puszką Debonair z tyłu.
Obydwa amortyzatory dysponują podstawowym praktycznym zakresem regulacji.
W rowerze użyto do zatrzymania podstawowych hamulców Shimano z serii 200.
Tarcza z przodu ma 180 mm.
Tak samo jest z tyłu, gdzie zgrabnie rozwiązano temat mocowania zacisku.
Marin konsekwentnie montuje opony VeeTire, tu jest to Flow Snap.
Gumy z agresywnym bieżnikiem i miękką mieszanką to propozycja w trudny teren.
W rowerze od razu też w komplecie mamy sztycę regulowaną TranzX…
Którą wyposażono w wygodną dźwignię służącą do obsługi.
Kokpit to produkty firmowe Marina – mają dobrze dobraną szerokość i długość.
I raz jeszcze charakterystyczne logo Marina!
Rower testowaliśmy m.in. na Slęży. Test znajdziecie w Bike 5-6/20.