Prosto z przyszłości – NS Bikes Define 130 i 150

Oba modele to bliźniaki, tyle że oferują odpowiednio 130 i 150 mm z tyłu. Widelce za każdym razem mają o 10 mm ugięcia więcej. Ramy – identyczne rozwiązania techniczne i obie wykonane są z karbonu. Co do geometrii, oparto się na aluminiowych Snabbach 130 i 150, jednocześnie są radykalnie długie, choć nie najdłuższe na świecie (tu Giant i Mondraker idą jeszcze dalej). Pomyślano o detalach typu asymetryczne wkładki w sterach (!), które pozwalają regulować Reach o 10 mm – tym samym możemy mieć rower np.  długości rozmiaru M i L w jednym (w uproszczeniu), w zależności od tego, kto co lubi. Jak wyglądają wartości Reach? Np. 470 mm w rozmiarze M! Wymienne jest też mocowanie dolne tłumika – duży srebrny element – co pozwala na kolejną modyfikacją geometrii, ze zmianą wysokości środka suportu i kątami włącznie.

 

Pierwsze wrażenia z jazdy? Define 150 to łatwy do oswojenia potwór. W wersji z dłuższą wartością Reach trudno wyprowadzić go z równowagi, jednocześnie koła 29 dają bardzo dużą pewność prowadzenia. Rower nie waży więcej niż 14 kg bez pedałów (w serii ma być to 13,6 kg), co sprawia, że łatwo się nim manewruje. Po przełożeniu podkładek pod mostek uzyskuje się zaś uniwersalną pozycję z wysokim przodem, ale bez zbytniego odciążania przedniego koła.

 

Na dole możecie zobaczyć detale NS Bikes Define 150 

 

 

Górna miska sterowa z opcją przełożenia

 

 

I dolna – z tą samą funkcją

 

 

Eleganckie prowadzenie przewodów pod ramą

 

 

Nowa karbonowa kierownica NS Bikes o wzniosie 35 – przydatna w zjeździe, gdy jest naprawdę stromo

 

 

 

Rocker jest jednoczęściowy i wykonany z aluminium – ale może w przyszłości będzie z karbonu? 

 

 

Dolne mocowanie tłumika, pozwalające na modyfikacji geometrii



NS Bikes Define

 

NS Bikes Define 130 w detalach

Warto zwrócić uwagę na fakt, że choć to jeżdżące prototypy, detale będą się jeszcze różnić – np. mocowanie dolne tłumika będzie w serii czarne. Da się też całkowicie schować sztycę. Firma dumna jest szczególnie z tego, że rama ma być tak sztywna, że można było zrezygnować z łącznika między rurkami wahacza z tyłu (na jednym ze zdjęć detali).

 

 

Ceny europejskie i specyfikacje wszystkich modeli

Informacje o autorze

Autor tekstu: Grzegorz Radziwonowski

Zdjęcia: Grzegorz Radziwonowski

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Podobne artykuły

Instagram bike

Reklama

Wideo

Popularne

Translate »