Loic Bruni i jego rower S-Works Demo

Loic Bruni i jego rower S-Works Demo zapewne znów wylądują na czołowych miejscach pucharu świata (i zapewne paru innych imprez z kalendarza UCI). A że wielkimi krokami zbliża się pierwsza edycja tej imprezy, w chorwackim Losinj, postanowiliśmy przypomnieć rower, na którym jeździł ostatnio. Ba – został po raz drugi (w właściwie trzeci, jeśli doliczymy juniorów) mistrzem świata DH. To S-Works Demo w rozmiarze L i specjalnym malowaniu.

 

 

Rower wyposażono w amortyzatory szwedzkiego Öhlinsa. Ciekawostka to fakt, że Bruni ma do dyspozycji widelce z trzema różnymi offsetami, dobiera je do typu trasy. W środku zaś kryją się trzy tłumiki powietrzne, co pozwala na bardzo precyzyjne ustawianie charakterystyki pracy. Przód to w gruncie rzeczy Fox 40, ale z zupełnie zmienionym wnętrzem, przód to specjalny model dla Speca TTX 22 M Application

 

 

W zjeździe właściwie nie ma wątpliwości – standardowo w tłumiku znajduje się sprężyna stalowa. Ciekawostką na pewno jest fakt, że Bruni przywiązuje wyjątkową wagę do telemetrii, kilkukrotne przejechanie trasy pozwala mu ją dopiero ustawić optymalnie.

 

 

Bruni wraz z Formulą brał udział w tworzeniu nowych hamulców Cura. Włosi chwalą się, że to jedyne hamulce dwutłoczkowe, które wytrzymują warunki pucharu świata w zjeździe. Co nie zmienia faktu, że lada moment ma się pojawić ich wariant z czterema tłoczkami (to zupełnie nieoficjalna informacja). Z przodu w rowerze znalazła się już praktycznie finalna tarcza Cura.

 

 

Tu zaś można zobaczyć jej klamki – takie same są w modelach seryjnych (przynajmniej z zewnątrz wyglądają identycznie.

 

 

Z tyłu są to jeszcze stare, klasyczne tarcze do hamulców Formuli

 

 

Napęd w rowerze to Sram X01 DH, w wariancie z tylko 7 biegami z tyłu. Prędkość ponaddźwiękowa nie wymaga ich większej ilości 😉 Z przodu Bruni używa tarczy 34 z.

 

 

Klasyka – aluminiowa kierownica Joystick 8-bit (a nie żadne karbony) i mostek tej samej firmy. Mostek zintegrowany to wersja długa 50 mm. Chwyty to Lizardskins Bearclaw

 

 

Kierownica jest nie do pomylenia – ma charakterystyczne logo

 

 

Siodło Speca i sztyca Thomsona nie wyróżniają się niczym szczególnym

 

 

Bruni używa pedałów Crank Brothers Mallet DH, czyli zatrzasków z dużymi platformami i wymiennymi pinami

 

 

Standardowo jeździ też na obręczach DT Swiss i kołąch zapecionych z 38 lub 32 szprychami. Opony to zawsze fumy Specializeda, ale dwa różne modele – tu wersja na błoto Hillbilly. Zwykle jest to Butcher o szerokości 23, (czasami 2,5). Ciśnienie? 1,6 przód, 1,8-1,9 tył.

 

Prawie taki sam rower możecie kupić w sklepie – tutaj

Informacje o autorze

Autor tekstu: Grzegorz Radziwonowski

Zdjęcia: Grzegorz Radziwonowski

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Podobne artykuły

Instagram bike

Reklama

Wideo

Popularne

Translate »