SHIMANO DEORE M6000 w teście

Przy okazji pozwala ekonomicznie unowocześnić starsze napędy albo stworzyć np. nowoczesny napęd 1×10. Nasz zestaw (patrz też Shimano Deore już u nas) to tradycyjne 2×10, które ma oczywiście o wiele większy zakres przełożeń, włącznie z górskimi, bardzo miękkimi, dzięki korbie 34/24 z (dostępne są też 36/36 i 38/28 oraz z trzema zębatkami) i trybowi 11–42 z (to nowość wśród dziesiątek).

 

Grupę dodatkowo doposażono w nową generację przerzutki Shadow+ z dołączanym dźwignią sprzęgłem oraz wyjątkowo efektowną korbę Hollowtech II z kompozytową, zewnętrzną zębatką. Nowe hamulce to niemal kopia hamulców XT, tyle że utrzymana w odrobinę innej kolorystyce. Właściwie jedynym problemem, jaki napotkaliśmy przy montażu, okazała się mnogość wersji. Cztery różne tryby, nie mniej niż osiem przerzutek przednich.

 

 

 

 

 

 

 

Jeśli będziecie składać zestaw sami, warto pamiętać o detalach. Tak, jest i korba Boost, z przesunięciem zębatek o 3 mm na zewnątrz. Wszystko działa bardzo dobrze, bo inaczej nie da się tego opisać. Dołączane sprzęgło w przerzutce pozwala wybrać charakterystykę pracy – bardziej miękką, z lżejszą pracą manetki, sprężyście twardą i głośniejszą. Podobnie jak w grupach wyższych bardzo dobrze działa przerzutka Side Swing, w przypadku której wyraźnie obniżono poziom siły potrzebnej do obsługi. Przy zastosowanych przełożeniach nie brak było biegów maksymalnych, ale przy większych prędkościach na płaskim czasami brakowało międzybiegu, ze względu na różnice w wielkości kolejnych zębatek (tu można od razu wybrać kasetę 11–36, która usunie ten problem, a i tak bieg na podjazdy pozostanie). Największym zaskoczeniem były jednak hamulce – precyzyjne, lekko działające i reagujące od razu po zamontowaniu. Przy tarczach 160 mm o wystarczającej sile na płaskich trasach. Tu skok jakościowy jest widoczny najmocniej.

 

Shimano Deore M6000

 

CENA ok. 1500 ZŁ

INFO  bikegear.cc

 

 

 

 

 

 

PLUSY technologia XTR w… cenie Deore, przełożenia przyjazne amatorom, zdecydowanie lepsze hamulce

MINUSY większe skoki między przełożeniami z tyłu

 

Artykuł został opublikowany w numerze 11-12/2017 Magazynu Bike, wydanie elektroniczne TU

 

Informacje o autorze

Autor tekstu: redakcja

Zdjęcia:

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Podobne artykuły

Instagram bike

Reklama

Wideo

Popularne

Translate »