Fuji Auric 1.3 – First ride

Wokół aluminiowej ramy, z charakterystycznym zawieszeniem MLink projektu Joe Breeze’a, zbudowano fulla o skokach 160 mm dla każdego z 27,5 calowych kół. Dość strome kąty ramy – 67 stopni dla widelca, podczas gdy enduro potrafią mieć obecnie 65 – mogły dać powody do przypuszczeń, że Auric będzie miał problemy na trudnych, stromo nachylonych szlakach. Tymczasem opanowany Fox 36, mocniej tłumiony niż chociażby Fox 34 czy nawet Pike, dzielnie znosił solidne uderzenia i pilnował kierunku jazdy z najwyższą dbałością. W końcu to utrzymanie trakcji jest kluczem do sukcesu. Tylne koło żywiej reagowało na nierówności i oferowało komfort na gęsto upstrzonych przeszkodami trailach Raduni i Czarnej Góry. Na podjazdach lepiej od razu odpalić w tłumiku tryb Climb, gdyż Auric, gdy już kieruje się pod górę, ma tendencję do przysiadania na tylne koło (co jest cechą wielu fulli na rynku). Zaproponowana przez producenta pozycja za kierownicą jest wygodna i otwarta. Krótki wspornik i szeroka na 770 mm kierownica pozwalają łatwo kierować przednim kołem między kamieniami. Na kokpit składają się produkty marki Oval, którą często oglądamy w rowerach Fuji. Fani długich, stromych podjazdów mogą pokusić się o wymianę przedniej zębatki na mniejszą. Pojedyncza tarcza 32 z to częsty wybór w tej kategorii rowerów, tutaj jednak lepiej od razu założyć 30 lub nawet 28, chociażby dlatego, że rower ma potencjał, żeby bawić się w trudne, wymagające cierpliwości podjazdy. Opony Nobby Nic, z nowym bieżnikiem, są bardziej agresywne, bliżej im do Hans Dampfów, do lekkiej endurówki pasują więc jak ulał. Jedynie kleiste, gęste błoto może im zagrozić, klocki jednak są na tyle wysokie, że przyczepności nie powinno nigdzie brakować. W osprzęcie nie znajdziemy powodów do narzekania. Napęd 1×11 zbudowany na częściach Srama grupy X1 działa nawet mocno zabrudzony błotem i pod dużym obciążeniem. Hamulce Deore XT są w stanie wyhamować rower i bezbłędnie kontrolują prędkość, czuć jednak i widać po kolorze tarcz, że ich granica skuteczności jest już blisko. Ciężsi (lub ciężej jeżdżący) riderzy powinni pomyśleć o dużej tarczy 203 mm z przodu. 

 

Podsumowanie

Świetna propozycja dla tych, którzy nigdy nie mogą się zdecydować, czy lubią bardziej enduro czy all mountain, a może jedno i drugie tak samo.

 

Info: fujibikes.com

Materiał/rozmiar: aluminium, S, M (17”), L, XL

Cena: 19 499 zł

Masa bez pedałów: 13,4 kg (bez pedałów)

Widelec/tłumik: Fox 36 Float 27.5 Factory/Fox Float Factory EVOL

Korba/napęd: Oval M610 / Sram X1, 1×11

Przełożenia/szerokość kierownicy: 32, 10-42 / 770 mm

Hamulce/rozmiar tarczy: Shimano Deore XT /180/180 mm

Koła: DT Swiss Spline Two M1700 15×100 mm/12×148 mm, opony Schwalbe Nobby Nic Snake Skin 27,5×2,35”

 

 

Z wagą 13,4 kg w rozmiarze M jest lekki jak na rower enduro. Docenią go ci, którzy przed ostrym zjazdem lubią zmęczyć się na podjeździe

 

 

Fox EVOL z powłoką Kashima jest szalenie czuły na najdrobniejsze nierówności. To wartościowy zawodnik w Auricu

 

 

Oryginalne rozwiązanie – korby Oval M610 wykorzystują potężną oś o średnicy 35 mm

 

 

Zawieszenie MLink jest jedyne w swoim rodzaju, tylne widełki „przełamuje” zawias

 

 

Koła DT Swiss w parze ze wzmacnianymi oponami Schwalbe to dobry i wciąż lekki wybór do uniwersalnego roweru

 

Więcej zdjęć modelu w naszej prezentacji na magazynbike.pl tutaj 

Informacje o autorze

Autor tekstu: Łukasz Kopaczyński

Zdjęcia: Michał Kuczyński

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Podobne artykuły

Instagram bike

Reklama

Wideo

Popularne

Translate »