B’twin Rafal 720

Rower, jaki jest, każdy widzi, przecież niby nie trzeba każdorazowo wynajdywać go na nowo. W przypadku B’Twina to jednak cała, jakże prosta filozofia, której firma konsekwentnie się trzyma. „Demokratyzacja sportów” w przypadku rowerów oznacza zerwanie z dyktatem corocznej wymiany kolekcji na rzecz sprzętu może nie porywającego technicznie, ale za to o trudnym do pobicia stosunku ceny do jakości. B’twin z pewnym opóźnieniem wprowadził koła 27,5 do swojej oferty, ale zrobił to efektownie. Rafal 720 jest od razu dojrzałą konstrukcją. Aluminiowa rama ma środek typu press-fit, przerzutkę Direct Mount i mocowanie hamulca Post Mount, co obniża jej masę i przy okazji uprościło produkcję (firma mówi o 1550 g dla rozmiaru M). Nie znajdziemy tu skomplikowanych kształtów rur, za to w stożkowej główce sterowej zamontowano widelec powietrzny klasy wyższej (sam kosztuje… od 2599 zł!) i solidny napęd 2×10, skomponowany ze starszych komponentów Srama, od X5 (przerzutka przód) po X9 (tył). Widelec sterowany jest bardzo wygodną manetką własną B’Twina. 

 

Rower, pomalowany w teamowe barwy B’twina, jeździ tak jak na sportowe MTB przystało i swobodnie nadaje się do trenowania, jak i ścigania na zawodach. Pochylona pozycja sprzyja pokonywaniu podjazdów, długi tył utrzymuje stabilność na prostych, a koła obute w Pythony 2 lekko toczą się na suchym podłożu. Nie jest lekki, ale nie brak mu przełożeń, także proste hamulce po dotarciu są wystarczająco mocne. Rower zresztą łatwo odchudzić o pół kilograma, zmieniając opony na lżejsze i bezdętkowe. Odbije się to też korzystnie na jego uniwersalności, bo Hutchinsony zdecydowanie nie lubią mokrego! Co ciekawe, w rowerze nie ma osi sztywnych, ale przy tym rozmiarze kół nie jest to w praktyce odczuwalne.

 

Podsumowanie

Hardtail w czystej postaci. Niekomplikowany w obsłudze, na trwałym osprzęcie. Przyszłościowa rama, całość z potencjałem do tuningu. 

 

decathlon.pl

Materiał/rozmiary aluminium/M/L/XL (42 cm)

Cena/Masa 4999 zł/11,95 kg (bez pedałów)

Widelec/skok Manitou Marvel Pro/100 mm

Korba/napęd Sram S1000/Sram X9, X7, X5

Przełożenia/kierownica 38/24;11-36/680 mm

Hamulce/tarcze przód/tył Avid DB3/180/160 mm

Koła Mavic Cross Ride, opony Hutchinson Python 2 27,5×2,1

 

PLUSY 

nowoczesna i lekka rama, powietrzny widelec 

 

MINUSY

opony o mało agresywnym bieżniku, kształt kierownicy

 

 

Klasyczny rower do XC, tym razem na kołach 27,5 cala. Czego chcieć więcej?

 

 

Manetka do obsługi amortyzatora jest bardzo prosta w obsłudze

 

 

Mocowanie przedniej przerzutki Direct Mount

 

Więcej zdjęć roweru znajdziecie w naszej prezentacji tutaj

Informacje o autorze

Autor tekstu: Grzegorz Radziwonowski

Zdjęcia: Michał Kuczyński

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Podobne artykuły

Instagram bike

Reklama

Wideo

Popularne

Translate »