Kellys Hacker 90

Hacker jest brutalnie sztywny, rewelacyjnie przyspiesza i zdecydowanie nie rozpieszcza komfortem. Ten rower krzyczy: chcę na tor wyścigowy! I wszystko jest podporządkowane temu celowi. Zwarta karbonowa rama na kołach 27,5”, bezkompromisowy napęd XTR Di2 1×11 oraz sztywne koła. Priorytetem była skuteczność, nie maksymalne obniżenie masy, a dobór komponentów docenia się dopiero wtedy, gdy potrafi się je wykorzystać. Ekstremalnie sztywna rama – okolice główki sterowej to rzeźba z karbonu, a widełki podsiodłowe na filigranowe wyglądają tylko z boku – pozwala na piękne przyspieszanie i gwarantuje kontrolę w absolutnie każdej sytuacji. Jest długa (rzeczywista długość 601 mm w rozmiarze M), a w parze z krótkim tyłem (419 mm) i stosunkowo długim mostkiem (90 mm) to recepta na sprawne podjeżdżanie, ale i wklejanie się w bandy. Tak, ten rower wymaga pewnej ręki, ale odwdzięcza się precyzją prowadzenia. Tylko 11 przełożeń nie stanowi problemu dla stalowych łydek, ba, usłyszeliśmy, że 36 (!) z przodu jest akurat. Druga strona medalu – ktoś, kto się nie ściga, na rowerze będzie cierpiał katusze, bo tył przenosi każdy kamień. W wersji seryjnej przełożenia są odrobinę złagodzone: 34/11-42 z! Dwie manetki (po prawej zmiana biegów, po lewej obsługa widelca) pozostają zawsze takie same. To się nazywa kontrola sytuacji.

 

PODSUMOWANIE

Jeżdżąc na Hackerze, wspominaliśmy Nino Schurtera, który uwielbia takie rowery i wie, jak je wykorzystać. Jeśli lubicie klasyczne, twarde ściganie XC, będziecie ekstremalnie zadowoleni.

FAKTY

27,5 cala 100 mm 9,9 kg

kellysbike.com

Materiał/rozmiary karbon/S/M/L (42 cm)

Cena/Masa 18 999 zł/9,90 kg (bez pedałów)

Widelec/Skok Fox 32 Float Factory/100 mm

Korba/napęd Shimano XTR/Shimano XTR Di2

Przełożenia/kierownica 36; 11-40/720 mm

Hamulce/tarcze przód/tył Shimano XTR M9020/160/160 mm

Koła Crank Brothers Cobalt 2, opony Schwalbe Racing Ralph Perf. 27,5×2,25

Plusy i minusy

+ rewelacyjne przyspieszanie, wyczynowy napęd, sztywność ramy

– niski poziom komfortu, ograniczony zakres przełożeń
 

Shimano XTR Di2 to najwyższa klasa pod względem działania
 

Zwarta konstrukcja ramy sprawia, że rower jest bardzo twardy

Styl modelu podkreślają komponenty Crank Brothers, w tym koła
 

(więcej…)

Informacje o autorze

Autor tekstu: Grzegorz Radziwonowski, g.radziwonowski@magazynbike.pl

Zdjęcia: Michał Kuczyński

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Podobne artykuły

Instagram bike

Reklama

Wideo

Popularne

Translate »