Romet Mattock 2

Aluminiowa rama wykorzystuje sprawdzone zawieszenie z wirtualną osią obrotu i legitymuje się skokiem 140 mm. W połączeniu z najnowszymi wersjami amortyzatorów Rock Shox – tłumikiem Monarch RT i widelcem Revelation z tłumikiem Motion Control DNA – skoki obu kół są identyczne, a i ich charakterystyki ugięcia mocno do siebie zbliżone. W katalogowej wersji mamy grupę Deore XT M8000, czyli dwurzędową jedenastkę Shimano. To czyni z Mattocka 2 bardzo sprawnego wszędołaza. Z takimi przełożeniami nie ma wzniesienia nie do pokonania. Do tego dochodzą solidne koła DT Swiss M1900 w rozmiarze 27,5 cala, ubrane w lekkie opony Schwalbe Nobby Nic – ostre przyspieszenia gwarantowane. Dla oszczędnych dostępna będzie tańsza wersja modelu. Wspólna pozostaje rama, różnice tkwią w osprzęcie, głównie w zastosowanej amortyzacji i napędzie. Mattock 2 jest wygodnym fullem o łakomym skoku, zdolnym pochłonąć niemal tyle samo co sprawdzony, ale cięższy, Tool.

PODSUMOWANIE

Nowoczesny ścieżkowiec, bazujący na potężnych możliwościach nowego napędu Shimano Deore XT. Z miękko zestrojonymi skokami kół zapewni komfort podczas wielokilometrowych wypraw po górach. Dwa wcześniejsze modele z tym samym zawieszeniem sprawdziliśmy w ramach naszych testów, wersję przedseryjną Mattocka także. To dobrze wróży konstrukcji, bo testy długodystansowe pokazały, że nie ma słabych punktów. 

FAKTY

27,5 cala 140/140 mm 13,44 kg

romet.pl

Materiał/rozmiary aluminium/S/M/L (16,5 cala)

Cena/Masa 12499 zł/13,44 kg (bez pedałów)

Widelec/Tłumik RS Revelation RLT/RS Monarch RL

Korba/napęd Deore XT/Deore XT M8000

Przełożenia/kierownica 34-24;11-40/765 mm

Hamulce/tarcze przód/tył Shimano SLX/180/180 mm

Koła DT Swiss Spline M1900, opony Schwalbe Nobby Nic 27,5×2,35

 

+dobrze zestrojone skoki, lekkie opony, wygodna pozycja

– niewygodne siodło

Deore XT nowej generacji przeciera dotychczas niedostępne ścieżki. Bieg ratunkowy przyda się na najtrudniejszych podjazdach

Niski przekrok trochę oszukuje. Jak na swoją długość rama 16,5 cala jest pełnoprawną M-ką

Centrum sterowanie – manetka, dźwignia hamulcowa i manetka sztycy regulowanej

Z drugiej strony także parka plus manetka przedniego widelca

Pozagrupowa korba z jedną tarczą to solidna propozycja

W Mattocku znajdziemy to samo zawieszenie co w większym Toolu, czyli Swift Link

Oraz widelec Revelation Rock Shoxa

Tu możecie zobaczyć prezentację prototypu Mattocka – http://magazynbike.pl/artykul-romet-2016-prototyp-all-mountain.htm

 

 

 

Informacje o autorze

Autor tekstu: Łukasz Kopaczyński, l.kopaczynski@magazynbike.pl

Zdjęcia: Łukasz Kopaczyński

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Podobne artykuły

Instagram bike

Reklama

Wideo

Popularne

Translate »