Aluminiowa rama wykorzystuje sprawdzone zawieszenie z wirtualną osią obrotu i legitymuje się skokiem 140 mm. W połączeniu z najnowszymi wersjami amortyzatorów Rock Shox – tłumikiem Monarch RT i widelcem Revelation z tłumikiem Motion Control DNA – skoki obu kół są identyczne, a i ich charakterystyki ugięcia mocno do siebie zbliżone. W katalogowej wersji mamy grupę Deore XT M8000, czyli dwurzędową jedenastkę Shimano. To czyni z Mattocka 2 bardzo sprawnego wszędołaza. Z takimi przełożeniami nie ma wzniesienia nie do pokonania. Do tego dochodzą solidne koła DT Swiss M1900 w rozmiarze 27,5 cala, ubrane w lekkie opony Schwalbe Nobby Nic – ostre przyspieszenia gwarantowane. Dla oszczędnych dostępna będzie tańsza wersja modelu. Wspólna pozostaje rama, różnice tkwią w osprzęcie, głównie w zastosowanej amortyzacji i napędzie. Mattock 2 jest wygodnym fullem o łakomym skoku, zdolnym pochłonąć niemal tyle samo co sprawdzony, ale cięższy, Tool.
PODSUMOWANIE
Nowoczesny ścieżkowiec, bazujący na potężnych możliwościach nowego napędu Shimano Deore XT. Z miękko zestrojonymi skokami kół zapewni komfort podczas wielokilometrowych wypraw po górach. Dwa wcześniejsze modele z tym samym zawieszeniem sprawdziliśmy w ramach naszych testów, wersję przedseryjną Mattocka także. To dobrze wróży konstrukcji, bo testy długodystansowe pokazały, że nie ma słabych punktów.
FAKTY
27,5 cala 140/140 mm 13,44 kg
romet.pl
Materiał/rozmiary aluminium/S/M/L (16,5 cala)
Cena/Masa 12499 zł/13,44 kg (bez pedałów)
Widelec/Tłumik RS Revelation RLT/RS Monarch RL
Korba/napęd Deore XT/Deore XT M8000
Przełożenia/kierownica 34-24;11-40/765 mm
Hamulce/tarcze przód/tył Shimano SLX/180/180 mm
Koła DT Swiss Spline M1900, opony Schwalbe Nobby Nic 27,5×2,35
+dobrze zestrojone skoki, lekkie opony, wygodna pozycja
– niewygodne siodło
Deore XT nowej generacji przeciera dotychczas niedostępne ścieżki. Bieg ratunkowy przyda się na najtrudniejszych podjazdach
Niski przekrok trochę oszukuje. Jak na swoją długość rama 16,5 cala jest pełnoprawną M-ką
Centrum sterowanie – manetka, dźwignia hamulcowa i manetka sztycy regulowanej
Z drugiej strony także parka plus manetka przedniego widelca
Pozagrupowa korba z jedną tarczą to solidna propozycja
W Mattocku znajdziemy to samo zawieszenie co w większym Toolu, czyli Swift Link
Oraz widelec Revelation Rock Shoxa
Tu możecie zobaczyć prezentację prototypu Mattocka – http://magazynbike.pl/artykul-romet-2016-prototyp-all-mountain.htm