Dzięki silnikOWI SyncDrive Pro i nowemu systemowi regulacji geometrii ramy pierwszy w historii kompozytowy rower E-MTB Gianta ma mieć zdolność dopasowania do szerokiej grupy użytkowników.
Giant zaprezentował nowy model Trance X Advanced E+, ebike przeznaczony dla rowerzystów nastawionych na osiągi. Dzięki zmodernizowanemu silnikowi SyncDrive Pro, lekkiej, sztywnej i wytrzymałej kompozytowej ramie oraz systemowi zawieszenia Maestro, wraz z szybko toczącymi się 29-calowymi kołami, ma to być idealny i uniwersalny rower do jazdy w zróżnicowanym terenie.
Nowy Trance X Advanced E+ jest pierwszym rowerem E-MTB Gianta zbudowanym na kompozytowej ramie. Zapewnia wysoką wydajność, jak zapewnia wfirma, łącząc progresywną konstrukcję roweru ścieżkowego z technologią mocnych silników, wraz z kluczowymi innowacjami, takimi jak technologia flip chip, która pozwala rowerzyście przełączać geometrię ramy pomiędzy dwoma różnymi ustawieniami.
MOCNY I SZYBKO REAGUJĄCY SILNIK
Nowy silnik SyncDrive Pro wytwarza 85 Nm momentu obrotowego, zapewniając mocne wspomaganie pedałowania nawet przy niskich prędkościach. Daje to rowerzystom możliwość pokonywania technicznych podjazdów. Kompaktowy silnik, opracowany wspólnie z firmą Yamaha, jest znacznie lżejszy od poprzedniej generacji i zoptymalizowany do współpracy z systemem zawieszenia Maestro.
Układ napędowy SyncDrive Pro oferuje technologię SmartAssist, czyli automatyczny, adaptacyjny tryb wspomagania. Zamiast ręcznie wybierać tryb wspomagania (Power, Sport, Active, Basic lub Eco), rowerzyści mogą zdecydować się na jazdę ze SmartAssist, inteligentnym systemem, który wykorzystuje sześć czujników i zaawansowane algorytmy, aby określić optymalną ilość wspomagania pedałowania podczas jazdy w zmiennym terenie. „SmartAssist maksymalizuje również wydajność zarówno systemu baterii, jak i rowerzysty, zawsze wykorzystując odpowiednią ilość energii” jak pisze Giant w materiałach PR.
Lekka i wytrzymała rama wykonana z kompozytu Advanced zbudowana jest wokół sprawdzonego systemu tylnego zawieszenia Maestro, który zapewnia 140 mm płynnego, aktywnego skoku tyłu (oraz 150 mm z przodu) dla dodatkowej trakcji i kontroli na podjazdach i zjazdach.
MOŻLIWOŚĆ DOSTOSOWANIA DO TERENU
Nowa funkcja „flip chip” umożliwia zmianę kątów główki ramy i rury podsiodłowej oraz wysokości środka suportu, aby dostosować właściwości jezdne do różnych warunków terenowych i indywidualnego stylu jazdy. Niskie ustawienie daje „luźniejszą” geometrię, która lepiej nadaje się do szybszej jazdy. Ustawienie wysokie oferuje bardziej stromą geometrię i jest zalecane na ciasne, techniczne szlaki.
W obu ustawieniach geometria została zaprojektowana tak, aby zoptymalizować właściwości toczenia się 29-calowych kół. Zwiększony rozstaw piast poprawia sztywność boczną kół, a rama jest zaprojektowana z dużym prześwitem dla opon o dużej objętości do 2,6 cala. Każdy model Trance X Advanced E+ jest dostarczany z zestawem kół i opon bezdętkowych Giant zaraz po wyjęciu z pudełka.
CZYSTE ELEMENTY STERUJĄCE NA KOKPICIE
Nowy wielofunkcyjny przycisk RideControl Go oraz pilot RideControl Ergo 3 montowany na kierownicy oferują przyjazne dla użytkownika elementy sterowania i przejrzystą konstrukcję kokpitu. RideControl Go jest umieszczony na górnej rurze, dzięki czemu można szybko i łatwo włączyć rower i zmienić ustawienia silnika.
RideControl Ergo 3 to nowy pilot na kierownicę, który może być zamontowany po lewej lub prawej stronie w zależności od preferencji użytkownika. Rowerzyści mają również możliwość dodania drugiego pilota, co daje kolejne trzy przyciski. Przyciski mogą być konfigurowane za pomocą aplikacji RideControl, aby w pełni dostosować sterowanie. Kontrolery łączą się bezprzewodowo z aplikacją, dzięki czemu smartfon może pełnić funkcję wyświetlacza, na którym wyświetlane są dane dotyczące jazdy i aktualizacje systemu.
Kolejną kluczową zmianą w nowym rowerze Trance X Advanced E+ jest jego bateria. EnergyPak 625 to najbardziej zaawansowany system baterii firmy Giant. Zintegrowany z rurą dolną, może naładować się do 80 procent w nieco ponad dwie godziny.
Poza nową ramą i elektroniką, nowy Trance X Advanced E+ zawiera pełen zestaw komponentów zaprojektowanych specjalnie do jazdy po szlakach. Wszystkie modele wyposażone są w sztyce teleskopowe Giant Contact Switch z manetką do kierownicy, który ułatwia regulację pozycji. W zestawie znajduje się również nowe siodełko Romero, pierwsze wysokiej klasy siodełko firmy Giant do rowerów górskich, zaprojektowane z myślą o optymalnym kształcie, elastyczności i komforcie jazdy w terenie.
Trance X Advanced E+ 0: Model Trance X Advanced E+ 0 wyposażony jest w technologię zawieszenia Fox Live Valve oraz komponenty Shimano Deore XT. Dostępność różni się w zależności od rynku.
Trance X Advanced E+ 1: model Trance X Advanced E+ 1 został wyposażony w zawieszenie Fox Live Valve, system kół Giant e-TRX 29 oraz przerzutki Shimano Deore XT. Dostępność różni się w zależności od rynku.
Trance X Advanced E+ 2: model Trance X Advanced E+ 2 został wyposażony w tylny amortyzator Fox DPS Performance, widelec Fox 36 Float Performance 150mm oraz przerzutki Shimano Deore. Dostępność różni się w zależności od rynku.