Home Nowości Test: niemal zjazdówka Fuji Rakan LT 29 1.1

Test: niemal zjazdówka Fuji Rakan LT 29 1.1

0
1834

Kolejny rower z geometrią z przyszłości? Chyba już jednak aktualny trend. Kąty niemal downhillowe w połączeniu ze stosunkowo niewielkim skokiem 160 mm z przodu i 150 mm z tyłu dają niesamowite wrażenia na stromych, skocznych trasach. Tak brzmi najkrótsze podsumowanie możliwości nowego Fuji.

Co to za rower?

Fuji Bikes świętuje nowy rok, prezentując świeży model Rakan LT 29e, zmniejszając skok o centymetr z przodu i z tyłu w stosunku do 160 mm Aurica LT 27,5″. Nowy rower ma koła 29″ oraz widelec 160 mm, który towarzyszy ugięciu z tyłu wynoszącemu 150 mm. Aluminiowa rama wewnętrzne prowadzenie przewodów, co pozwala uzyskać czysty wygląd. Rakan LT wykorzystuje zawieszenie Fuji MLink, które według marki „oferuje wrażliwość na małe nierówności, jednocześnie z łatwością radząc sobie z większymi wybojami na szlaku”. System ogniw Horsta ma tylny sworzeń umieszczony w środkowej części widełek łańcuchowych, a nie jak zwykle tuż przed osią. Geometria nowego Rakana LT jest odpowiednio długa i wypłaszczona, jak na rower przeznaczony do wyścigów enduro. Zasięg ramy w małym rozmiarze wynosi 450 mm i wzrasta o 2 cm każdorazowo, aż do 510 mm w dużym. Małe rowery mają kąt rury podsiodłowej 77,5°; w średnich 77°, a L i XL 76,5°. Kąt widelca w tym rowerze rywalizuje z niektórymi maszynami zjazdowymi, wynosi 63,7° w całym zakresie rozmiarów. Wszystkie ramy dysponują widełkami łańcucha 435,8 mm; które powinny pomóc w manewrowaniu długimi rowerami na ciasnych szlakach.

Opcje do wyboru

Rakan 29 LT 1.5 jest bardziej przystępnym cenowo, kosztuje 12 349 zł, z widelcem RockShox Yari RC 160 mm na pokładzie, Super Deluxe Coil Select, pełnym napędem Shimano Deore, 4-tłoczkowymi hamulcami TRP Trail-S, sztycą teleskopową Tranz X oraz zestawem kół z obręczami WTB ST i30 TCS 2.0 i piastami Formula. Droższy model, nasz testowy Rakan 29 LT 1.1 w cenie 17 599 zł, otrzymał widelec RockShox ZEB Select+, tłumik Super Deluxe Coil Select+, przerzutkę SRAM GX Eagle, 4-tłoczkowe hamulce TRP Quadiem, sztycę  Crankbrothers Highline oraz koła DT Swiss M1900 Spline 30. Dobrze wyglądające konstrukcje za te pieniądze.

Jazda

Dzięki nieprzesadzonym rozmiarom zawieszenia rower jest żwawy i szybki, a kąty zawsze gotowe na natarcie przeszkód i agresywną jazdę. Masywności i sztywności dodaje z pewnością Rockshox ZEB Select + z goleniami o średnicy 38 mm i sprężyna w tłumiku Rockshox Super Deluxe Coil Select+. Kolejnym elementem wartym uwagi są hamulce, których nie zobaczycie w 90% rowerów, czyli TRP Quadiem. Pod względem działania można je postawić między hamulcami Shimano i Sram, przyjemna modulacja, nie aż taka 0-1, ale dają się lubić. Rower mimo masywności (w rozmiarze L nasza sztuka ważyła 16,84 kg) lata bez problemu. Istotne jest tylko odpowiednie podniesienie tłumienia kontrolujące sprężynę z tyłu, resztę załatwia geometria z dużym przekrokiem. Przy kącie widelca 63,7 nie ma zbyt stromych zjazdów, to chyba oczywiste. Zadziwiające, że chwilę temu miały taki tylko zjazdówki. Oczywiste więc, że tym samym rower nie będzie demonem podjazdów, ale przecież nie każdy musi takim być.

Długo i nisko, choć w tym przypadku skoki nie są monstrualne, oto Fuji Rakan LT 29 1.1.

Własne zawieszenie Fuji, nazwane MLink, łatwo rozpoznać dzięki „przełamaniu” widełek łańcuchowych.

 

ZEB RockShoxa, dzięki goleniom o średnicy aż 38 mm, zapewnia kontrolę nad przodem roweru.

Z tyłu za kontakt z podłożem odpowiada tłumik RockShoxa ze sprężyną stalową. 

Rzadko spotykane hamulce TRP nie są ekstremalnie mocne, za to łatwe w kontroli. 

Cena: 18039 zł

Skok: 160/150 mm

Rozmiar kół: 29 cali

Info: fujibikes.com

Zobacz naszą prezentację modelu

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Translate »