Home Nowości Mondraker Podium 2021 najlżejszy hardtail na świecie?

Mondraker Podium 2021 najlżejszy hardtail na świecie?

0
1877

Zaledwie rok temu nowy Specialized z Epikiem twierdził, że to najlżejsza konstrukcja seryjna. Rama ważyła 790 g i była malowana, wynik osiągnięto w rozmiarze M (inna sprawa, że w naszym teście okazała się kilkadziesiąt gramów cięższa). Epic odpowiadał wadze Unno Aora, która do tej pory uważana była za najlżejszą ramę produkcyjną typu hardtail. Marka z Barcelony otwarcie pokazała swoje metody produkcji, próbując i osiągając sukces w formowaniu całej kompozytowej ramy za jednym zamachem, wraz z jej bardziej agresywną geometrią w porównaniu z pozostałymi modelami XC.

 

Mondraker Podium 2021 ma być dostępny w wadze  775 g dla rozmiar M, podnosząc po raz kolejny poprzeczkę.

 Geometria Mondraker Podium 2021

 

Ciężar ten jest określony do malowanej ramy, ale bez żadnych dodatków, prowadzenia kabli, zabezpieczeń i z gwintowanym środkiem suportu. Według Mondrakera rama mogła być lżejsza z wciskanym środkiem, ale zdecydowano się na wybór opcji gwintowanej.

 

 

Informacje na temat tego, jak Mondraker osiągnął szalenie niską wagę, są obecnie skąpe. Dużo tajemnic lekkich hardtaili jest zawartych na etapie wytwarzania, wplecionych w układ włókien i użytej żywicy. Nowe opcje są rozwijane, udoskonalane i znajdowane w branży rowerowej, więc jest prawdopodobne, że Podium wykorzystuje niektóre z najnowszych dostępnych włókien i żywic, wraz z drobiazgową dbałością o detale w układzie karbonowych mat, aby osiągnąć niską wagę.

 

 

Podium powtarza doświadczenia z ich bardzo lekkiego roweru F-Podium z pełnym zawieszeniem, który także mieliśmy w teście. W rowerze tym wykorzystano do pomocy niemiecką firmę 3C w inżynierii kompozytowej ramy i wprowadzając materiał Stealth Air Technology. Mondraker zaoszczędził także trochę na wadze zmniejszając przekroje i średnice rur. Zrobili to i jednocześnie podobno usztywnili rower w miejscach, w których widziano, że jest to potrzebne, ale dodano trochę wbudowanej elastyczności, by zapewnić trochę komfortu.

Wygląda na to, że waga 775 gramów nie jest zarezerwowana tylko dla topowego wariantu RR SL, a wszystkie modele otrzymują tę samą lekką ramę. Skok widelca wynosi 100 mm, a w ofercie znajdują się cztery rozmiary od S do XL. Podium jest dostępne w czterech wariantach- od Podium Carbon RR SL do Podium Carbon.

 

Tylko Podium Carbon R wykorzystuje zawieszenie Foxa i układy napędowe i hamulce Shimano, podczas gdy pozostałe trzy rowery wykorzystują układy napędowe i hamulce RockShox SIDs i SRAM.  Topowa wersja roweru Podium Carbon RR SL wyposażona jest w widelec SID Ultimate RL, hamulce Level Ultimate, XX1 AXS i zestaw Mavic Crossmax XL.

 

Podium Carbon RR SL

Podium Carbon RR

Podium Carbon R

 

Podium Carbon

 

Podium Carbon RR SL ma ważyć 7,8 kg, Podium Carbon RR 8,4 kg, Podium Carbon R o wadze 8,9 kg i Podium Carbon 9,3 kg.

Ceny zaczynają się od równowartości 4 199 euro, a więcej informacji na temat modeli będzie dostępnych wkrótce, a także na stronie mondraker.com.

 

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Translate »