Home Wideo Kellys Theos F Series i kompozytowa rewolucja materiałowa

Kellys Theos F Series i kompozytowa rewolucja materiałowa

0
1062

 

REWOLUCYJNY MATERIAŁ RAMY

 

 

 

Od momentu powstania pierwszych modeli rowerów inżynierowie szukali coraz lepszych materiałów do budowy ram. Ciężka stal węglowa została zastąpiona przez mocniejsze i lżejsze stopy stali chromowej. Potem nadeszła era aluminium, a wkrótce, na przełomie lat 80. i 90., w przemyśle rowerowym zaczęto stosować kompozyty węglowe spajane żywicą. W tamtych czasach był to kamień milowy. Karbon okazał się znacznie lżejszy i mocniejszy od stopów aluminium, miał znacznie lepsze właściwości tłumienia drgań i pozwalał inżynierom na tworzenie ram o większej aerodynamice i wytrzymałości w stosunku do masy. Kiedy kompozyt z włókna węglowego stawał się coraz bardziej popularny, zaczęły się ujawniać pewne jego wady. Zaczął być znany jako materiał kruchy, mało odporny na uderzenia i łatwo pękający pod wpływem mocnych uderzeń. Dlatego wiele upadków pod rząd powodowało konieczność wymiany drogiej ramy. 

 

 

 

 

Jak możemy przeczytać w materiale prasowym Kellysa: „Tak było przez ponad 20 lat, aż do teraz… Po latach bez znaczących zmian zamierzamy pozbyć się wysokiej kruchości standardowych kompozytów węglowych spojonych żywicą, wprowadzając e-bike’a z materiału nowej generacji, zwanego Thermoplastic Hybrid Steel-Carbon Composite vel Feather, którego używamy we współpracy z naszymi przyjaciółmi z belgijskiej firmy technologicznej REIN4CED. Materiał ten łączy w sobie znacznie mocniejsze spoiwo termoplastyczne, włókna węglowe i mikrowłókna ze stali nierdzewnej, które jeszcze bardziej wzmacniają materiał”. 

 

  • W porównaniu z kompozytem z włókna węglowego ma to być zupełnie nowy kompozyt
    – z o 200% podniesioną odpornością na uderzenia 
    – z o 200% większą wytrzymałością
    – i to bez zwiększenia masy
  • wyprodukowany w sposób zautomatyzowany z użyciem robotów
  • możliwy do ponownego przetworzenia w procesie recyklingu

 

Nie tylko materiał ma być rewolucyjny, ale także sposób, w jaki budowana jest z niego rama. Ramy Thermoplastic Hybrid Steel-Carbon Composite, by osiągnąć najwyższą jakość i najwyższą wydajność, są produkowane w europejskiej zrobotyzowanej fabryce!
Po 3 latach prac działu badań i rozwoju (R&D) Kellys oraz współpracy z europejskimi partnerami nadszedł czas na premierę zupełnie nowego Kellys Theos serii F.

 

 

 

 

GEOMETRIA I ZAWIESZENIE

 

Całkowicie nowy Theos F występuje w dwóch wariantach: Super Enduro ze skokami 180/170 mm i Enduro ze zredukowanym skokiem do 150/140 mm. W obu wariantach Theos F wykorzystuje układ kół typu mulet, 29″ z przodu i 27,5″ z tyłu. Zawieszenie jest w pełni kompozytowe, co oznacza brak metalowych wstawek, a co za tym idzie, większą trwałość i mniejszą masę.

 

Kellys podaje, że: „Zawieszenie wykorzystuje najnowszą, dostosowaną do potrzeb klienta, wirtualną, obrotową platformę zawieszenia Think Link z asymetryczną kinematyką amortyzatorów, aby osiągnąć pożądaną geometrię przy jednoczesnym zachowaniu wszystkich zalet Think Link, takich jak czułość, niezależność hamulców i układu napędowego oraz brak efektu pedal kickback”. 

 

 

CHOWANY AKUMULATOR 720 Wh

Energia Theosa F pochodzi z zupełnie nowego źródła zasilania. Akumulator litowo-jonowy Kellys Re-Charge K1 został opracowany wyłącznie dla Theosa F w wyniku współpracy między Kellysem i BMZ. Kellys Re-Charge K1 oferuje  720Wh i pojemność 20 Ah, by zwiększyć zasięg i wydajność.
Dzięki opatentowanemu wewnętrznemu systemowi chłodzenia i nowej generacji ogniwom zasilającym akumulator ma jeszcze lepszy niż dotychczas stosunek pojemności do masy.  
Ponadto akumulator Kellys Re-Charge K1 został wyposażony w całkowicie nowy system chowanego mocowania. To unikalne rozwiązanie pozwala na łatwą wymianę akumulatora poprzez wsuwanie i wysuwanie go z centralnej części ramy. Zostało to tak opracowane, aby nie wpływać negatywnie na parametry ramy, co ma miejsce w innych rozwiązaniach, w których baterię wyjmuje się przez wielki otwór w dolnej rurze ramy, zmniejszający sztywność ramy i pogarszający zachowanie roweru podczas agresywnej jazdy.

 

 

NAPĘD

 

Dopełnieniem obrazu nowej generacji e-bike’a Theosa F jest napęd, zasilany najnowszymi jednostkami Shimano. Są one zamaskowane na zdjęciach (ich prezentacja nie miała jeszcze miejsca).

 

 

KOLEKCJA THEOS F

 

Modele i pełna specyfikacja rowerów:

 

 

THEOS F90

 

FRAME Kellys THEOS F series – Thermoplastic Hybrid Steel-Carbon Composite aka FEATHER® by Rein4ced assembled by advanced robotic manufacturing/Think Link, 170 mm rear travel, integrated removable battery/Made in EU MOTOR 2021 Shimano drive unit BATTERY Kellys Re-Charge K1 Li-ion internal removable 720Wh/capacity 20Ah, co-developed by Kellys-BMZ FORK Fox 38 Float Factory, Kashima Coat, 180 mm, Float Evol/GRIP2 damper REAR SHOCK Fox Float X2 Factory, Kashima Coat, 2-Position Open-Firm SHIFTERS Shimano Deore XT Di2 SW-M8050 Firebolt, 11-speed R/DERAILLEUR Shimano Deore XT Di2 M8050 BRAKES Shimano Deore XT M8120 Hydraulic Disc F/R WHEELSET DT Swiss H1700 Spline 29/27.5 Disc F/R TYRE Schwalbe Eddy Current Evo SuperTrail 29×2.60 ADDIX Soft / Schwalbe Eddy Current Evo SuperGravity 27.5×2.80 ADDIX Soft

 

 

 

THEOS F70

 

FRAME Kellys THEOS F series – Thermoplastic Hybrid Steel-Carbon Composite aka FEATHER® by Rein4ced assembled by advanced robotic manufacturing/Think Link, 170 mm rear travel, integrated removable battery/Made in EU MOTOR 2021 Shimano drive unit BATTERY Kellys Re-Charge K1 Li-ion internal removable 720Wh/capacity 20Ah, co-developed by Kellys-BMZ FORK Rock Shox Zeb, 180 mm, DebonAir/Charger R REAR SHOCK Rock Shox Super Deluxe Coil Select R SHIFTERS Shimano Deore SL-M6100-IR Rapidfire Plus, 12-speed R/DERAILLEUR Shimano Deore XT M8100 BRAKES Shimano MT420 Hydraulic Disc HUBS Shimano Deore MT410-B Disc RIMS KLS Bender Disc F/R TYRE Schwalbe 29×2.60 Eddy Current Evo SuperTrail ADDIX Soft/Schwalbe 27.5×2.80 Eddy Current Evo SuperGravity ADDIX Soft

 

 

 

THEOS F50 (dwie wersje kolorystyczne)

 

FRAME Kellys THEOS F series – Thermoplastic Hybrid Steel-Carbon Composite aka FEATHER® by Rein4ced assembled by advanced robotic manufacturing/Think Link, 140 mm rear travel, integrated removable battery/Made in EU MOTOR 2021 Shimano drive unit BATTERY Kellys Re-Charge K1 Li-ion internal removable 720Wh/capacity 20Ah, co-developed by Kellys-BMZ FORK Rock Shox 35 Gold RL, 150mm, DebonAir/Motion Control REAR SHOCK Rock Shox Deluxe Select R, DebonAir SHIFTERS Shimano Deore SL-M4100-R Rapidfire Plus, 10-speed R/DERAILLEUR Shimano Deore M5120 BRAKES Shimano MT420 Hydraulic Disc HUBS Shimano Deore MT410-B Disc RIMS KLS Bender Disc F/R TYRE Schwalbe 29×2.60 Eddy Current Evo SuperTrail ADDIX Soft/Schwalbe 27.5×2.80 Eddy Current Evo SuperGravity ADDIX Soft 

 

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Translate »