Pełną specyfikacje znajdziecie na dole, ale co innego martwe literki, a co innego zdjęcia detali. A tu tani gravel Accenta potrafi błysnąć nie tylko klasycznym, czystym i surowym aluminium. Zapraszamy do naszej galerii!
Żeby nie było wątpliwości, model został opisany na rurze górnej. Sprzęt skomponowano konsekwentnie, w tonacji srebrno-czarnej. Klasyczny brutalizm, tak znany choćby z niemieckich marek.
Spawy na wierzchu swoimi rozmiarami potrafią zawstydzić wielu. Linki i pancerze poprowadzono na zewnątrz, co ułatwia serwis. Prowadzenie wewnętrzne jest eleganckie i mocne, ale niepraktyczne. Potwierdzi to każdy mechanik.
Jedna z cech charakterystycznych konstrukcji – nietypowe zwężenie rury górnej ramy w miejscu połączenia z główką sterową.
Komponenty zastosowane w rowerze w znakomitej większości noszą logo Accenta. To mocna strona roweru. Są porządnie wykonane.
Obok własnych (Accenta) kierownicy czy mostka znajdziecie także sztycę i siodło, sportowe zresztą. Wbrew pozorom jest wygodne.
Już w samym kształcie ramy widać pokrewieństwo z przełajowymi modelami Falcona ze stajni Accenta. Rama ma rurę górną praktycznie w poziomie.
W rowerze seryjnie użyto opon o szerokości 40 mm. Ilość miejsca jest wystarczająca, zarówno w aluminiowym widelcu…
…jak i z tyłu w ramie. Przy pełnych błotnikach ewentualnie należałoby użyć jednak węższych opon.
Opony Kendy to duże zaskoczenie. Już podstawowy model, jakiego użyto w rowerze, ma dobre własności jezdne.
Przy swojej szerokości z jednej strony podnoszą komfort jazdy, z drugiej nie toczą się zbyt ciężko.
Kierownica Accenta owinięta jest cienką firmową owijką, wygodną.
Łapy Sory to klasyka – ergonomia dopracowana przez lata przez Japończyków. Integracja Dual Control w zestawie.
W rowerze użyto hamulców tarczowych Tektro Lyra, to kolejna spora pozytywna niespodzianka, są skuteczne. Mocowanie Post Mount nie wymaga adapterów przy tarczach 160 mm.
Z tyłu znajdziecie 9 przełożeń, tryb na poziomie Sory ma zębatki o wielkości od 11 do 30 z. Koła na zaciskach trzymają solidne, trójwymiarowe haki.
Co w parze z korbą z dwiema zębatkami z przodu pozwala uzyskać 18 przełożeń.
Korba Proweheel ma gravelowy zestaw tarcz – 48/32 z. Montowana jest na oś na kwadrat, ale – uprzedzając fakty – nie zaobserwowaliśmy problemów z jej sztywnością.
Rower generalnie ma w sobie dużo klasycznej prostoty i sportową sylwetkę.
SPECYFIKACJA