PREZENTACJA: KROSS LEVEL TOKYO – OLIMPIJSKIE GENY

Kross jest naszym partnerem w akcji Druga Młodość Sportowca, a model Level Tokyo jednym z rowerów, które w niej wykorzystaliśmy. Zanim wrzucimy test, prezentacja maszyny w limitowanej edycji, specjalnie z okazji nadchodzących igrzysk olimpijskich!



Cross Country w czystej postaci

 

Level Tokyo, choć zdecydowanie tańszy niż ten używany przez zawodników Kross Racing Team, od razu krzyczy, informując, do czego jest przeznaczony. To sprzęt do ścigania w niemal czystej postaci. Nawet jeśli cena wymusza pewne oszczędności, nadal dostajemy karbonową ramę o wyścigowej geometrii, napęd z szerokim zakresem przełożeń i amortyzację z możliwością blokady. Rama została wyprodukowana w Polsce (!), a my mogliśmy zobaczyć, jak powstaje. Reportaż z fabryki znajdziecie w numerze 1-2/2020 BIKE

 

 

 

Detale i szczegóły wyposażenia

 

W rowerze znalazł się zestaw komponentów, który pozwolił uzyskać sprzęt do sprawnego przemieszczania się terenie.

 

 

Przed olimpiadą w Rio również powstała limitowana seria rowerów Krossa, te dziś mają wartość kolekcjonerską. Zapewne tak samo będzie i z tym modelem. 

 

 

Nie będzie to niczym dziwnym - podobnie jak poprzednik także ten ma wyjątkowe wykończenie. To samo w sobie przyciąga wzrok.

 

 

"T784 Carbon to kombinacja trzech rodzajów włókien węglowych T700, T800S I M40J połączonych ze sobą najlepszą, konwencjonalną żywicą. " Tak opisywany jest materiał, z którego wykonano ramę, na stronie Krossa

 

 

Jedna z cech charakterystycznych modelu to wielki mapis Tokyo na rurze górnej. Trudno o lepszą motywację do treningów niż olimpiada i wzorce takie jak Maja Włoszczowska!

 

 

Rower to kwintesencja nowoczesnego sprzętu do XC - prosta kierownica, łatwa obsługa, sztywna rama

 

 

Za zmianę przełożeń odpowiada manetka Shimano SLX najnowszej generacji. To udany produkt - potwierdziliśmy to w naszym teście

 

 

Z lewej strony na kokpicie znalazła się manetka do blokady amortyzatora Rock Shoxa - podobnie jak manetki z prawej pod spodem kierownicy

 

 

Karbonowa rama wymusza pewne kompromisy, jednym z nich są proste hamulce Shimano MT 200

 

 

Chwyty piankowe to produkt własny Krossa - są lekkie i wygodne

 

 

Mostek to także komponent Krossa, podobnie jak kierownica, sztyca i siodełko. Pasuje do całości i kolorystycznie i stylistycznie. A co najważniejsze ma właściwy kąt i długość, dobrane do rozmiaru ramy (-17 st. i 80 mm)

 

 

Zacisk tylnego hamulca zgrabnie ukryto w tylnym trójkącie ramy. Tarcza tylna, podobnie jak przednia, ma 160 mm średnicy

 

 

W rowerze znalazł się Rock Shox Recon RL R SA - powietrzny widelec o skoku 100 mm

 

 

Napęd SLX Shimano z serii M7100 to bardzo dobry wybór i mocna, trwała propozycja

 

 

Potężna kaseta SLX to 12 przełożeń i wielkość zębatek od 10 do 51 zębów - tu biegów nigdy nie zabraknie

 

 

Z przodu znajdziemy pozagrupową korbę MT 610 Shimano, która działa jednak równie dobrze co SLX

 

 

Korby obracają się na środku suportu z wkręcanymi miskami - super!

 

 

Cały rower toczy się zaś na kołach z podzespołów Shimano (piasty), WTB (obręcze) i Schwalbe (opony)

 

SPECYFIKACJA

 

RAMA
MATERIAŁ RAMYCARBON D84
WIDELECROCK SHOX RECON RL R SA
  

 

KOŁA
PIASTA PRZÓDSHIMANO MT400 15x100
PIASTA TYŁSHIMANO MT510 12x142
OPONYSCHWALBE RAPID ROB 29X2.25
OBRĘCZEWTB ST I23

 

NAPĘD
  
PRZERZUTKA TYŁSHIMANO SLX M7100
HAMULCE PRZÓDSHIMANO MT200
HAMULCE TYŁSHIMANO MT200
DŹWIGNIE HAMULCASHIMANO MT201
MANETKISHIMANO SLX M7100
KORBYSHIMANO MT610
SUPORTSHIMANO BSA BB52
ŁAŃCUCHSHIMANO M7100
KASETA / WOLNOBIEGSHIMANO SLX M7100

 

KOMPONENTY
KIEROWNICAALUMINIUM 720 MM 31.8
WSPORNIK KIEROWNICYALUMINIUM 80MM/31,8/17°
WSPORNIK SIODŁAALUMINIUM 27,2x400
STERYFSA Orbit C-40-CF-ACB
SIODŁOSELLE ROYAL
CHWYTYKROSS SILKY
PEDAŁY-

 

GEOMETRIA

Model ma niemal identyczną geometrię jak teamowy Level TE (od Team Edition) na którym jeździ Kross Racing Team z Mają Włoszczowską na czele. Testowana sztuka miała rozmiar S - taki sam, na jakim jeździ np. Maja.

 

 

 

Sugerowana cena detaliczna: 5999 zł

Dystrybutor: kross.pl

 

 

Komentarze do artykułu