Cross Country w czystej postaci
Level Tokyo, choć zdecydowanie tańszy niż ten używany przez zawodników Kross Racing Team, od razu krzyczy, informując, do czego jest przeznaczony. To sprzęt do ścigania w niemal czystej postaci. Nawet jeśli cena wymusza pewne oszczędności, nadal dostajemy karbonową ramę o wyścigowej geometrii, napęd z szerokim zakresem przełożeń i amortyzację z możliwością blokady. Rama została wyprodukowana w Polsce (!), a my mogliśmy zobaczyć, jak powstaje. Reportaż z fabryki znajdziecie w numerze 1-2/2020 BIKE
Detale i szczegóły wyposażenia
W rowerze znalazł się zestaw komponentów, który pozwolił uzyskać sprzęt do sprawnego przemieszczania się terenie.
Przed olimpiadą w Rio również powstała limitowana seria rowerów Krossa, te dziś mają wartość kolekcjonerską. Zapewne tak samo będzie i z tym modelem.
Nie będzie to niczym dziwnym – podobnie jak poprzednik także ten ma wyjątkowe wykończenie. To samo w sobie przyciąga wzrok.
„T784 Carbon to kombinacja trzech rodzajów włókien węglowych T700, T800S I M40J połączonych ze sobą najlepszą, konwencjonalną żywicą. ” Tak opisywany jest materiał, z którego wykonano ramę, na stronie Krossa
Jedna z cech charakterystycznych modelu to wielki mapis Tokyo na rurze górnej. Trudno o lepszą motywację do treningów niż olimpiada i wzorce takie jak Maja Włoszczowska!
Rower to kwintesencja nowoczesnego sprzętu do XC – prosta kierownica, łatwa obsługa, sztywna rama
Za zmianę przełożeń odpowiada manetka Shimano SLX najnowszej generacji. To udany produkt – potwierdziliśmy to w naszym teście
Z lewej strony na kokpicie znalazła się manetka do blokady amortyzatora Rock Shoxa – podobnie jak manetki z prawej pod spodem kierownicy
Karbonowa rama wymusza pewne kompromisy, jednym z nich są proste hamulce Shimano MT 200
Chwyty piankowe to produkt własny Krossa – są lekkie i wygodne
Mostek to także komponent Krossa, podobnie jak kierownica, sztyca i siodełko. Pasuje do całości i kolorystycznie i stylistycznie. A co najważniejsze ma właściwy kąt i długość, dobrane do rozmiaru ramy (-17 st. i 80 mm)
Zacisk tylnego hamulca zgrabnie ukryto w tylnym trójkącie ramy. Tarcza tylna, podobnie jak przednia, ma 160 mm średnicy
W rowerze znalazł się Rock Shox Recon RL R SA – powietrzny widelec o skoku 100 mm
Napęd SLX Shimano z serii M7100 to bardzo dobry wybór i mocna, trwała propozycja
Potężna kaseta SLX to 12 przełożeń i wielkość zębatek od 10 do 51 zębów – tu biegów nigdy nie zabraknie
Z przodu znajdziemy pozagrupową korbę MT 610 Shimano, która działa jednak równie dobrze co SLX
Korby obracają się na środku suportu z wkręcanymi miskami – super!
Cały rower toczy się zaś na kołach z podzespołów Shimano (piasty), WTB (obręcze) i Schwalbe (opony)
SPECYFIKACJA
RAMA | |
---|---|
MATERIAŁ RAMY | CARBON D84 |
WIDELEC | ROCK SHOX RECON RL R SA |
KOŁA | |
---|---|
PIASTA PRZÓD | SHIMANO MT400 15×100 |
PIASTA TYŁ | SHIMANO MT510 12×142 |
OPONY | SCHWALBE RAPID ROB 29X2.25 |
OBRĘCZE | WTB ST I23 |
NAPĘD | |
---|---|
PRZERZUTKA TYŁ | SHIMANO SLX M7100 |
HAMULCE PRZÓD | SHIMANO MT200 |
HAMULCE TYŁ | SHIMANO MT200 |
DŹWIGNIE HAMULCA | SHIMANO MT201 |
MANETKI | SHIMANO SLX M7100 |
KORBY | SHIMANO MT610 |
SUPORT | SHIMANO BSA BB52 |
ŁAŃCUCH | SHIMANO M7100 |
KASETA / WOLNOBIEG | SHIMANO SLX M7100 |
KOMPONENTY | |
---|---|
KIEROWNICA | ALUMINIUM 720 MM 31.8 |
WSPORNIK KIEROWNICY | ALUMINIUM 80MM/31,8/17° |
WSPORNIK SIODŁA | ALUMINIUM 27,2×400 |
STERY | FSA Orbit C-40-CF-ACB |
SIODŁO | SELLE ROYAL |
CHWYTY | KROSS SILKY |
PEDAŁY | – |
GEOMETRIA
Model ma niemal identyczną geometrię jak teamowy Level TE (od Team Edition) na którym jeździ Kross Racing Team z Mają Włoszczowską na czele. Testowana sztuka miała rozmiar S – taki sam, na jakim jeździ np. Maja.
Sugerowana cena detaliczna: 5999 zł
Dystrybutor: kross.pl