PREZENTACJA: KROSS LEVEL TOKYO – OLIMPIJSKIE GENY

Cross Country w czystej postaci

 

Level Tokyo, choć zdecydowanie tańszy niż ten używany przez zawodników Kross Racing Team, od razu krzyczy, informując, do czego jest przeznaczony. To sprzęt do ścigania w niemal czystej postaci. Nawet jeśli cena wymusza pewne oszczędności, nadal dostajemy karbonową ramę o wyścigowej geometrii, napęd z szerokim zakresem przełożeń i amortyzację z możliwością blokady. Rama została wyprodukowana w Polsce (!), a my mogliśmy zobaczyć, jak powstaje. Reportaż z fabryki znajdziecie w numerze 1-2/2020 BIKE

 

 

 

Detale i szczegóły wyposażenia

 

W rowerze znalazł się zestaw komponentów, który pozwolił uzyskać sprzęt do sprawnego przemieszczania się terenie.

 

 

Przed olimpiadą w Rio również powstała limitowana seria rowerów Krossa, te dziś mają wartość kolekcjonerską. Zapewne tak samo będzie i z tym modelem. 

 

 

Nie będzie to niczym dziwnym – podobnie jak poprzednik także ten ma wyjątkowe wykończenie. To samo w sobie przyciąga wzrok.

 

 

T784 Carbon to kombinacja trzech rodzajów włókien węglowych T700, T800S I M40J połączonych ze sobą najlepszą, konwencjonalną żywicą. ” Tak opisywany jest materiał, z którego wykonano ramę, na stronie Krossa

 

 

Jedna z cech charakterystycznych modelu to wielki mapis Tokyo na rurze górnej. Trudno o lepszą motywację do treningów niż olimpiada i wzorce takie jak Maja Włoszczowska!

 

 

Rower to kwintesencja nowoczesnego sprzętu do XC – prosta kierownica, łatwa obsługa, sztywna rama

 

 

Za zmianę przełożeń odpowiada manetka Shimano SLX najnowszej generacji. To udany produkt – potwierdziliśmy to w naszym teście

 

 

Z lewej strony na kokpicie znalazła się manetka do blokady amortyzatora Rock Shoxa – podobnie jak manetki z prawej pod spodem kierownicy

 

 

Karbonowa rama wymusza pewne kompromisy, jednym z nich są proste hamulce Shimano MT 200

 

 

Chwyty piankowe to produkt własny Krossa – są lekkie i wygodne

 

 

Mostek to także komponent Krossa, podobnie jak kierownica, sztyca i siodełko. Pasuje do całości i kolorystycznie i stylistycznie. A co najważniejsze ma właściwy kąt i długość, dobrane do rozmiaru ramy (-17 st. i 80 mm)

 

 

Zacisk tylnego hamulca zgrabnie ukryto w tylnym trójkącie ramy. Tarcza tylna, podobnie jak przednia, ma 160 mm średnicy

 

 

W rowerze znalazł się Rock Shox Recon RL R SA – powietrzny widelec o skoku 100 mm

 

 

Napęd SLX Shimano z serii M7100 to bardzo dobry wybór i mocna, trwała propozycja

 

 

Potężna kaseta SLX to 12 przełożeń i wielkość zębatek od 10 do 51 zębów – tu biegów nigdy nie zabraknie

 

 

Z przodu znajdziemy pozagrupową korbę MT 610 Shimano, która działa jednak równie dobrze co SLX

 

 

Korby obracają się na środku suportu z wkręcanymi miskami – super!

 

 

Cały rower toczy się zaś na kołach z podzespołów Shimano (piasty), WTB (obręcze) i Schwalbe (opony)

 

SPECYFIKACJA

 

RAMA
MATERIAŁ RAMY CARBON D84
WIDELEC ROCK SHOX RECON RL R SA
   

 

KOŁA
PIASTA PRZÓD SHIMANO MT400 15×100
PIASTA TYŁ SHIMANO MT510 12×142
OPONY SCHWALBE RAPID ROB 29X2.25
OBRĘCZE WTB ST I23

 

NAPĘD
   
PRZERZUTKA TYŁ SHIMANO SLX M7100
HAMULCE PRZÓD SHIMANO MT200
HAMULCE TYŁ SHIMANO MT200
DŹWIGNIE HAMULCA SHIMANO MT201
MANETKI SHIMANO SLX M7100
KORBY SHIMANO MT610
SUPORT SHIMANO BSA BB52
ŁAŃCUCH SHIMANO M7100
KASETA / WOLNOBIEG SHIMANO SLX M7100

 

KOMPONENTY
KIEROWNICA ALUMINIUM 720 MM 31.8
WSPORNIK KIEROWNICY ALUMINIUM 80MM/31,8/17°
WSPORNIK SIODŁA ALUMINIUM 27,2×400
STERY FSA Orbit C-40-CF-ACB
SIODŁO SELLE ROYAL
CHWYTY KROSS SILKY
PEDAŁY

 

GEOMETRIA

Model ma niemal identyczną geometrię jak teamowy Level TE (od Team Edition) na którym jeździ Kross Racing Team z Mają Włoszczowską na czele. Testowana sztuka miała rozmiar S – taki sam, na jakim jeździ np. Maja.

 

 

 

Sugerowana cena detaliczna: 5999 zł

Dystrybutor: kross.pl

 

 

Informacje o autorze

Autor tekstu: Grzegorz Radziwonowski

Zdjęcia: Łukasz Kopaczyński

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Podobne artykuły

Instagram bike

Reklama

Wideo

Popularne

Translate »