Nowe zjazdowe GT Fury 2019

GT zaprezentowało zmodernizowaną wersję modelu Fury, czyli poważnej maszyny do zjeżdżania. GT Fury 2019 ma nie tylko odświeżoną geometrię i karbonowy trójkąt przedni, ale też najnowszą wersję zawieszenia LTS (Linkage Tuned Suspension). W dodatku może być używany z dwoma różnymi rozmiarami kół!



GT Fury 2017 – dwa rowery w jednym

GT Fury 2019 to dwa rowery w jednym. Dlaczego? Rama w połączeniu z kołami 29 cali oferuje 190 mm skoku, dostajemy wówczas ekstremalnie stabilny przy dużych prędkościach rower do ściganiach w DH. Koła 27,5 i 200 mm skoku oferują większą zwrotność i mają lepiej nadawać się do jazdy w bike parkach.

Jak zapewnia Cait Dooley, globalny dyrektor produktu GT: „Oba rozmiary kół używane są z tą samą geometrią. Użytkownik może wydłużyć lub skrócić kokpit Fury dzięki regulowanym nakładkom sterów, może też skrócić lub wydłużyć tylny trójkąt. Pozwala to tym, którzy chcą się ścigać, zbudować rower tak długi, jak to tylko możliwe, podczas gdy fani FR dostaną sprzęt, który będzie chętniej skakał".

 

 

GT Fury 2019

 

Zawieszenie LTS

Fury zostało zbudowane w oparciu o czterozawiasowe, kultowe zawieszenie LTS, które stosowane może być w różnych kategoriach rowerów zawieszonych. W GT Fury 2019 przygotowano je do tego, by lepiej połykało przeszkody, przy neutralnym zachowaniu w hamowaniu i braku reakcji na pedałowanie, przynajmniej tak zapewnia firma. Wszystko to ma pozwolić na bardzo dobrą kontrolę nad rowerem.

Luis Arraiz, inżynier odpowiedzialny za ramę GT Fury 2019

„W zawieszeniu LTS Fury chcieliśmy zupełnie rozdzielić siły wynikające z zawieszenia i napędu. Rolka napinacza w całości ma znaczenie kluczowe - pozwoliła nam zoptymalizować wydajność pedałowania, poprawić przyczepność i wyeliminować kopanie pedałów. Efekt to rower, który pozwala pewnie pokonywać przeszkody w terenie”.

 

 

GT Fury 2019

 

Fury flip chip

Zastosowane we Fury wstawki w zawieszeniu, czyli tzw. flip chipa, pozwala na zmianę geometrii roweru. Jedna z nich, przy zamocowaniu tłumika, pozwala dostosować geometrię do typu terenu. W wersji z kołami 27,5 cala druga wstawka pozwala na skrócenie tylnego trójkąta, różnica wynosi 10 mm. Zadbano też o ułatwienia w obsłudze roweru - Groove Tube to specjalna konstrukcja rury dolnej roweru, która pozwala zachować czysty wygląd przy łatwym dostępie do przewodów jednocześnie. 

 

 

 

GT Fury 2019

 

GT Fury 2019 w trzech różnych wersjach

Nowy model dostępny będzie w trzech różnych wersjach - Team, Expert i Pro oraz jako oddzielna rama. GT Fury Team będzie niemal repliką modelu teamowego GT Factory Race i dostępny będzie tylko z kołami 29 cali. Model Pro, w zależności od rozmiaru ramy, może mieć koła 27,5 lub 29 cali. Expert będzie miał tylko koła 27,5, by otrzymać maszynę do zabawy w bike parkach. Jeśli ktoś chciałby mieć możliwość montażu obu rozmiarów, może kupić ramę  z zestawem Switch Kit, pozwalającym na łatwą zmianę kół z 27,5 na 29.

 

 

GT Fury 2019

 

Wersja Team

 

GT Fury 2019

 

Wersja Pro

 

GT Fury 2019

 

Wersja Expert

 

GT Fury 2019

 

Rama GT Fury 2019

 

Więcej informacji na gtbicycles.com

 

GT Fury 2019

 

Komentarze do artykułu