Kross Prototype Jolandy Neff! Rower zbadaliśmy tuż po pierwszym wyścigu, w którym Jolanda na nim wystartowała, czyli po piątkowym short race w Nowym Mieście.
Zawodniczka Kross Racing Team do ostatniej rundy walczyła o zwycięstwo, ostatecznie była trzecia. To tym bardziej imponujące, że pierwszą jazdę na obecnej wersji roweru, po montażu najnowszej generacji Shimano XTR M9100, odbyła zaledwie dzień wcześniej!
Pierwsze jazdy testowe były jednak na tyle pozytywne, że zdecydowała się użyć roweru. Shimano w tej chwili udostępniło jedynie trzy pierwsze zestawy napędu, Jolanda znalazła się więc w wyjątkowej grupie.
Jolanda Neff podczas pierwszego wyścigu na nowym rowerze.
I tenże rower godzinę później, po rozjeździe, już w naszych rękach… Nie został nawet jeszcze umyty.
Żeby nikt nie miał wątpliwości, że to prototyp. Faktem jest, że nie wiadomo, czy dokładnie tak będzie wyglądał produkt finalny. Stawiamy na kolor czerwony wersji teamowej TE. Ale inne detale? Prace udoskonalające trwają. Testy, jak widać, również.
Rower Kross Prototype Jolandy Neff wyposażono w napęd 1×12 nowej generacji XTRa, czyli M9100. Kompletny, a jakże. Tu także napęd wygląda na produkt niemal finalny. Z przodu w korbie mamy jedną zębatkę. Do krótkiego wyścigu XCC Jolanda wybrała zębatkę 38 z, w XCO ma jechać na 32 z.
Z tyłu znalazła się oczywiście nowa zębatka o rozpiętości 10-51 zębów. Ciekawostka – zębatki wykonane są z trzech różnych materiałów – aluminium (największe), tytanu (średnie) i stali.
Nowa przerzutka CTR M9100 w różnych ujęciach. Z przodu…
I z tyłu. Wyraźnie widać, że duże kółko jest… duże i ma 13 zębów.
Zębatka przednia montowana jest w systemie Direct Mount, co pozwala na jej szybką zmianę.
Ciekawostka – w rowerze Jolandy zamontowano też miniprowadnicę łańcucha – szwajcarski Ceetec. To raczej dmuchanie na zimne, same zęby Shimano powinny skutecznie trzymać łańcuch. Jolanda używa pedałów XTR Shimano.
Jolanda używa też hamulców XTR z najnowszej serii M9100 w specyfikacji XC.
Na kierownicy znalazła się tez manetka DT Swiss, służąca do jednoczesnej blokady widelca i tłumika DT Swiss.
Tłumik DT Swiss R 414, ale jeszcze nie finalna wersja, jaka trafi do modelu (inne ma być prowadzenie linki). Obecne nie jest zbyt zgrabne.
Także z przodu jest to produkt DT Swiss. Tu także do dyspozycji mamy 100 mm skoku. Model to O.P.M. ODL 100 Race, ale w specjalnej, złotej wersji.
Żeby nie było wątpliwości – jeszcze jeden z superdetali roweru Kross Prototype Jolandy Neff…
Lekkie, piankowe chwyty Krossa
I numer na kierownicy – jak na mistrzynię przystało – 1!
Także koła – karbonowe – pochodzą od DT Swiss, XRC 1200 Spline.
Na kołach znajdują się opony czeskiego Mitasa – jeden z kilku modeli.
W rowerze Kross Prototype Jolandy Neff znalazła się też seryjnie montowana sztyca regulowana KS Lev o skoku 125 mm. Siodło to Selle Italia.
Oraz koszyk Krossa
Tak Kross Prototype Jolandy Neff prezentuje się z przodu. Mostek i kierownica to FSA