Kross Prototype Jolandy Neff – Bike check

Kross Prototype Jolandy Neff! Rower zbadaliśmy tuż po pierwszym wyścigu, w którym Jolanda na nim wystartowała, czyli po piątkowym short race w Nowym Mieście.

Zawodniczka Kross Racing Team do ostatniej rundy walczyła o zwycięstwo, ostatecznie była trzecia. To tym bardziej imponujące, że pierwszą jazdę na obecnej wersji roweru, po montażu najnowszej generacji Shimano XTR M9100, odbyła zaledwie dzień wcześniej!

 

Pierwsze jazdy testowe były jednak na tyle pozytywne, że zdecydowała się użyć roweru. Shimano w tej chwili udostępniło jedynie trzy pierwsze zestawy napędu, Jolanda znalazła się więc w wyjątkowej grupie.

 

 

Kross Prototype Jolandy Neff

 

Jolanda Neff podczas pierwszego wyścigu na nowym rowerze.

 

 

Kross Prototype Jolandy Neff

 

I tenże rower godzinę później, po rozjeździe,  już w naszych rękach… Nie został nawet jeszcze umyty.

 

 

Kross Prototype Jolandy Neff nazwa

 

Żeby nikt nie miał wątpliwości, że to prototyp. Faktem jest, że nie wiadomo, czy dokładnie tak będzie wyglądał produkt finalny. Stawiamy na kolor czerwony wersji teamowej TE. Ale inne detale? Prace udoskonalające trwają. Testy, jak widać, również.

 

 

Kross Prototype Jolandy Neff napęd

 

Rower Kross Prototype Jolandy Neff wyposażono w napęd 1×12 nowej generacji XTRa, czyli M9100. Kompletny, a jakże. Tu także napęd wygląda na produkt niemal finalny. Z przodu w korbie mamy jedną zębatkę. Do krótkiego wyścigu XCC Jolanda wybrała zębatkę 38 z, w XCO ma jechać na 32 z.

 

 

Kross Prototype Jolandy Neff tryb

 

Z tyłu znalazła się oczywiście nowa zębatka o rozpiętości 10-51 zębów. Ciekawostka – zębatki wykonane są z trzech różnych materiałów – aluminium (największe), tytanu (średnie) i stali.

 

 

 

Nowa przerzutka CTR M9100 w różnych ujęciach. Z przodu…

 

Kross Prototype Jolandy Neff przerzutka

 

I z tyłu. Wyraźnie widać, że duże kółko jest… duże i ma 13 zębów.

 

 

Kross Prototype Jolandy Neff korba

 

Zębatka przednia montowana jest w systemie Direct Mount, co pozwala na jej szybką zmianę.

 

 

Kross Prototype Jolandy Neff prowadnica

 

Ciekawostka – w rowerze Jolandy zamontowano też miniprowadnicę łańcucha – szwajcarski Ceetec. To raczej dmuchanie na zimne, same zęby Shimano powinny skutecznie trzymać łańcuch. Jolanda używa pedałów XTR Shimano.

 

 

Kross Prototype Jolanda Neff hamulce

 

Jolanda używa też hamulców XTR z najnowszej serii M9100 w specyfikacji XC.

 

 

Kross Prototype Jolanda Neff hamulec

 

Na kierownicy znalazła się tez manetka DT Swiss, służąca do jednoczesnej blokady widelca i tłumika DT Swiss.

 

 

Kross Prototype Jolanda Neff tłumik

 

Tłumik DT Swiss R 414, ale jeszcze nie finalna wersja, jaka trafi do modelu (inne ma być prowadzenie linki). Obecne nie jest zbyt zgrabne.

 

 

Kross Prototype Jolanda Neff widelec

 

Także z przodu jest to produkt DT Swiss. Tu także do dyspozycji mamy 100 mm skoku. Model to O.P.M. ODL 100 Race, ale w specjalnej, złotej wersji.

 

 

Kross Prototype Jolanda Neff widelec

 

Żeby nie było wątpliwości – jeszcze jeden z superdetali roweru Kross Prototype Jolandy Neff…

 

 

Kross Prototype Jolanda Neff

 

Lekkie, piankowe chwyty Krossa

 

Kross Prototype Jolanda Neff numer

 

I numer na kierownicy – jak na mistrzynię przystało – 1!

 

 

Kross Prototype Jolanda Neff koła

 

Także koła – karbonowe – pochodzą od DT Swiss, XRC 1200 Spline.

 

 

Kross Prototype Jolanda Neff opony

 

Na kołach znajdują się opony czeskiego Mitasa – jeden z kilku modeli.

 

 

Kross Prototype Jolanda Neff sztyca i siodło

 

W rowerze Kross Prototype Jolandy Neff znalazła się też seryjnie montowana sztyca regulowana KS Lev o skoku 125 mm. Siodło to Selle Italia.

 

 

Kross Prototype Jolanda Neff koszyk

 

Oraz koszyk Krossa

 

 

Kross Prototype Jolanda Neff przód

 

Tak Kross Prototype Jolandy Neff prezentuje się z przodu. Mostek i kierownica to FSA

 

 

Informacje o autorze

Autor tekstu: Grzegorz Radziwonowski

Zdjęcia: Grzegorz Radziwonowski

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Podobne artykuły

Instagram bike

Reklama

Wideo

Popularne

Translate »