Zawieszenie tego modelu Whyte zdudowane jest wokół koncepcji SCR, czyli „Single Chain Ring”. Czterozawiasowiec został zoptymalizowany pod kątem współpracy z tylko jedną zębatką z przodu. Pozwoliło to m.in. na stworzenie zwartego tyłu, z krótkimi i sztywnymi widełkami łańcuchowymi.
Model RS ma amortyzator i tłumik Foxa. To bardzo dobry wybór – nawet jeśli obydwa nie występują w najwyższych możliwych wariantach.
Foxowi z tyłu odpowiada Fox z przodu – to bardzo popularny (i lubiany też przez nas) model 34. Zarówno przód, jak i tył mają po 130 mm skoku.
Trudno wyobrazić sobie nowoczesny rower ścieżkowy bez sztycy regulowanej. Tutaj jest to RockShox Reverb w ciągle aktualnej wersji Stealth, z „długopisową” manetką. Przy rozmiarze S roweru sztyca ma 125 mm skoku.
Wyraźnie widoczne są rozwiązania charakterystyczne dla rowerów Whyte – dodatkowe uszczelnienie gumą sztycy i zgrabna śruba do jej blokady. Zabezpieczone przed warunkami zewnętrznymi są też wszystkie łożyska – to typowe dla tej angielskiej marki.
Mostek Whyte ma w rozmiarze S tylko 40 mm długości, w większych 50 mm.
Mostek jest zgrabny, przednia pokrywka odsłania logo Whyte na kierownicy.
Korba Race Face Turbine Clinch i odpowiedni środek (lubi trzeszczeć). Korba ma zębatkę o 32 zębach (bywa twardo).
Jeszcze raz korba i główne łożysko w centralnym punkcie obrotu czterozawiasowca – jak widać ma pokaźny rozmiar
Zawias Horst Link przed hakami zgrabne mocowanie zacisku hamulca – z wymiennymi tulejkami. Super – zawsze można je wymienić, gdyby zaszła taka potrzeba.
O tym, jak jeździ rower, możecie przeczytać w numerze. Do kupienia m.in. w e-kiosku tutaj
Tutaj znajdziecie pełną specyfikację roweru
Tutaj znajdziecie naszą prezentację wersji karbonowej modelu, czyli roweru T-130 C RS.