Home Nowości Fox 36 w odsłonie na sezon 2018

Fox 36 w odsłonie na sezon 2018

0
807

Zwiastun zmian, jakie zachodzą w enduro. Już dość miękkich widelców, które pokazują płynna pracę na parkingu, a w terenie zapadają się w skoku i tracą swoje unikalne właściwości. Nowe widelce będą sprawiały wrażenie zbyt szybko utwardzających się na początku, za to wybitnych w zakresie, w którym pracują najwięcej i w którym mają do wykonania najgorszą robotę – w środkowym zakresie, z pominięciem pierwszych i ostatnich 25% skoku. O tym, co robi nowy Pike już wiecie, czas opowiedzieć o nowym 36.

 

Zmiany objęły przede wszystkim konstrukcję sprężyny powietrznej. Jeśli w przypadku Pika mówiliśmy o wprowadzeniu DebonAir, to w przypadku nowej 36 mamy dodatek EVOL, oznaczający powiększoną komorę negatywną, odpowiadającą bezpośrednio za szybkość rozruchu widelca, czyli szybkości przejścia ze stanu równowagi pomiędzy rozprężeniem a kompresją. Brzmi skomplikowanie? Pomyślcie o czułości – od teraz mniejsza siła potrzebna jest do jego ugięcia, głównie w środkowej fazie skoku, co oznacza jeszcze lepszą reakcję na małe nierówności na stromo nachylonej trasie, kiedy widelec pracuje poza swoim SAGiem, czyli fazą ugięcia wstępnego. Do tej pory sporo widelców powietrznych miało problem z utrzymaniem płynności. Poprzednia modyfikacja „trzydziestek szóstek” pokazała, że płynność jest priorytetem i pod tym względem niewiele się zmieni. Poprawi się czas reakcji widelca i zdolność do utrzymania geometrii w najtrudniejszych momentach. Ponadto zmniejszono ilość uszczelek trących (lub dynamicznych), dokładnie o jedną, co dodatkowo poprawia płynność pracy.

 

W konstrukcji tłumików, zarówno FiT4, jak i FIT HSC/LSC (z dokładną regulacją tłumienia kompresji w dwóch zakresach) zmiany są symboliczne i sprowadzają się do kosmetyki i wymiany oleju na wzbogacony o cząsteczki teflonu, czyli PTFE, które – przynajmniej w teorii – powinno łagodzić niekorzystne efekty kawitacji oleju.

 

Nowy Fox 36 będzie dostępny w wielu odmianach dla trzech podstawowych rozmiarów kół: 26, 27,5 i 29 cali. Dla 26” będzie to 100, 160 i 180 mm skoku, dla 27,5 cala – 150, 160 i 170mm, oraz dla 29 cali – 150 i 160 mm. Wprawdzie nie ma bezpośrednich informacji, jednak najpewniej wersja dla kół 29 cali z osia Boost będzie w stanmie przyjąć koła 27,5 Plus z oponami do minimum 2,8 cala.

 

Widelec, w zależności od wariantu i rodzaju tłumika, dostępny będzie w cenie od 889$ do 1049$.

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Translate »