Nowy Rock Shox Pike

TŁUMIK CHARGER 2

To podstawowa zmiana w szeregu widelców Rock Shox. W nowym tłumiku Charger 2 zachowano trzy tryby pracy tłumienia kompresji – Open, Pedal, Firm – jak w wariancie RCT3. Zmodyfikowano jednak każdy po kolei. W trybie Open zwiększono zakres regulacji wolnej kompresji oraz poprawiono zachowanie widelca w trybie Pedal („bardziej praktyczny tryb Pedal, jeszcze lepiej sprawdzający się na lekkich sekcjach”). Istnieje możliwość obsługi tłumika manetką z kierownicy, wspólną dla widelca i tylnego amortyzatora, uruchamiającą od razu tryb Firm. Sram jest dosyć enigmatyczne odnośnie wprowadzonych zmian, widać jednak, że tuning obejmuje praktycznie cały tłumik i dopiero rzeczywiste testy w terenie pozwolą precyzyjnie określić, co tak naprawdę poprawiono.

 

 

DEBONAIR

Sprężyna powietrzna również doczekała się niewielkiej modyfikacji, ale jakże istotnej. Zastosowano w niej technologię DebonAir, znaną do tej pory z powietrznych tłumików tylnego koła, która polega na zwiększeniu objętości komory negatywnej. Ma to zdecydowanie poprawic czułość widelca na małe nierówności i w pierwszej 1/3 fazy ugięcia, zachowując zarazem zdolność do doskonałej pracy pod obciążeniem w dalszych 2/3 ugięcia, czyli bez zbędnego zapadania się. 

 

Pike będzie oferowany z maksymalnym skokiem 160 mm w wariancie 27,5″ i 140 mm w wariancie 29″ i w każdym przypadku przyjmie oponę o szerokości do 2,8 cala, co zdecydowanie powinno ułatwić konwersję z kół 27,5+ na typowe 29″. To zasługa zastosowania nowych dolnych goleni, które nie tylko dają więcej miejsca na oponę, ale i pozwoliły zaoszczędzić do 150 gramów w porównaniu do poprzednich modeli. 

 

Pike RCT3 będzie dostępny jeszcze w kwietniu tego roku w cenach od 970 do 1100 Euro. 

 

 


 

REVELATION

Również mniejszy brat Pike’a doczekał się istotnych zmian. Do sezonu 2017 oferowany był jako widelec z górnymi goleniami o średnicy 32 mm, co odbijało się negatywnie na jego sztywności bocznej. Nowy Revelation to taki mini-Pike, z goleniami górnymi o średnicy 35 mm i dolnymi zapożyczonymi wprost od nowego Pike’a. W odróżnieniu od niego, nie otrzymał on nowego tłumika Charger 2, zamiast tego ma nadal bazować na starszym otion Control i efektywnie zastąpi widelec Yari tam, gdzie skok przedniego koła będzie nie większy, niż 150 mm. 

 

Revelation, ze względu na wykorzystanie tych samych dolnych goleni, co Pike, jest podobnie kompatybilny z oponami o szerokości do 2,8 cala, przy czym pełne opony Plus (27,5×3,0) zmieszczą się w haki wersji 29″. 

 

Widelec w wersji RC ma być dostępny w maju 2017 w cenach od 720 do 800 Euro. 


ZMIANY, ZMIANY

Ponadto poprawiono wnetrzności w widelcu Yari, który teraz ma być bliższy Lyrikowi i do niego nawiązywać. Rock Shox określa to wprost, twierdząc, że nowy widelec ma zachowywać się tak, jak Lyrik wyposazony w tłumik Charger. Jeśli pamiętacie nasz artykuł w Magazynie Bike, porównujący wprost Lyrika i Yari, to wiecie, że obydwa amortyzatory nigdy nie były dalekimi krewnymi i pomimo różnicy w cenie Yari świetnie sprawował się w każdym terenie.

 

Nowy Yari dostępny będzie w cenie od 780 do 865 Euro od maja 2017. 

 

Informacje o autorze

Autor tekstu: Łukasz Kopaczyński

Zdjęcia: SRAM

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Podobne artykuły

Instagram bike

Reklama

Wideo

Popularne

Translate »