Author Patriot Evo Team – Prezentacja

Tegoroczna wersja jest jeszcze ładniejsza, niż 2015! I jest jeszcze bardziej „enduro”, za sprawą krótkiego kokpitu, którego nie musieliśmy już korygować, jak to miało miejsce rok temu. Author zrezygnował z komponentów SRAMa i postawił na Shimano – hamulce Deore XT, napęd z tej samej grupy w wariancie 1×11; korby E13 TRS+ są identyczne. Cieszą również komponenty Spanka – obręcze oraz kokpit, ozdobione pięknymi chromami. Ach, można się zakochać!

Prezentację modelu 2015 znajdziecie POD TYM LINKIEM, a test, który ukazał się w BIKE 7/2015 przeczytacie TUTAJ


Matowa czerń jest identyczna, jak w ubiegłorocznym Patriocie. Tym razem mamy jednak białe i chromowane akcenty. Przyznam, że ostatni raz takie zestawienie widziałem chyba w starej „holenderce”, w tym przypadku zrywa beret z głowy. Już na pierwszy rzut oka widać, że to rasowa endurówka, z zacięciem trailowym. 



Rock Shox Pike co prawda nie jest już niekwestionowanym królem enduro-parkietu, trzyma jednak gardę wysoko i nie poddaje się bez walki odmłodzonym Foxom 34 i 36. Ten widelec cały czas zachwyca swoją pracą. Nasz Patriot Evo Team nosił ślady eksploatacji, po stanie widelca można jednak odnieść wrażenie, że dopiero wyciągnęliśmy go z pudełka. 



Do pary z Pikiem otrzymujemy kolegę z obozu Rock Shox – tłumik Monarch Plus RC3. W Patriocie 2015 była wersja Debonair, z powiększoną puchą. 



Zawieszenie jest identyczne – po co zmieniać coś, co działa?



W miejsce napędu SRAM X1 pojawiło się Shimano Deore XT M8000 1×11. Kaseta 11-42, zębatka przy korbach e13 ma rozmiar 32 z. 



Hamulce Deore XT są w tym roku na cenzurowanym – rozszczelnienia i fading to poważne zarzuty wobec jakiegokolwiek hamulca i lepiej, jeśli nie występują w parze. A czy są jakieś plusy? Tak, większość egzemplarzy działa wzorowo, modulacja jest świetna. Zobaczymy, jak będzie tym razem.



Układ kierowniczy od Spanka – mostek z lustrzanym wykończeniem i czarna kierownica Oozy Vibrocore, która ma efektywnie tłumić niechciane drgania. Sprawdzimy to!



Obręcze Spank Oozy Trail 295 z krawędzią Bead Bite mają przydać się w przypadku jazdy tubeless. Póki co w środku niemal zjazdowych Minionów DHR II kręcą się dętki, w tylnej – ultralekka Maxxisa. Wagowo obędzie się bez korzyści, ale jak już założymy same wentyle i podlejemy mlekiem, spodziewamy się jeszcze bardziej komfortowej jazdy. 



Sztyca KS Lev Integra to często spotykany komponent w naszych rowerach testowych. Popularnością dorównuje Reverbowi, niezawodnością również. Że wyciągnięta ponad limit? Spoko, to tylko na miasto…



Pamiętajcie, kto tego Authora zrobił! Czesi są dumni ze swojego Patriota!



Author Patriot Evo Team jest w tym roku jeszcze tańszy, niż był w poprzednim! Tak prezentujący się rower dystrybutor, firma Velo, aktualnie oferuje w cenie 10.399 zł (przed obniżką 14.499 zł). Pełny test roweru znajdziecie w numerze BIKE 8/2016. 

Informacje o autorze

Autor tekstu: Łukasz Kopaczyński, l.kopaczynski@magazynbike.pl

Zdjęcia: Łukasz Kopaczyński

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Podobne artykuły

Instagram bike

Reklama

Wideo

Popularne

Translate »