BMC Trailfox 03 – Prezentacja

Trailfox 03 to najtańszy rower w serii, chociaż słowo „najtańszy” jest tutaj nie na miejscu – najbardziej ekonomiczny, bo z taniością nie ma on nic wspólnego. Ani pod względem osprzętu, ani pod względem ceny. Zbudowany w oparciu o napęd Sram X1 / Gx, hamulce Shimano, widelec Rock Shox Pike i opony Onza Ibex, ma jedną wartość dodaną, mały unikat, coś czego firmy standardowo zbyt często nie montują – tłumik Cane Creek Double Barrel Inline Air, wspomagający czterozawiasowy wahacz, oferujący 150 mm ugięcia tylnego koła. 150 z tyłu, 160 z przodu i do tego koła 29 cali, to wartości właściwe dla roweru enduro, a przecież Trailfox jest w kategorii all mountain. 


Aluminiowa rama modelu Trailfox 03 korzysta z zawieszenia APS – to czterozawias z wirtualnym punktem obrotu, z dość krótkimi ogniwami wahacza. Może to mało modne, ale praktyczne – wszelkie przewody poprowadzono na zewnątrz, jedynie przewód sztycy na ostatniej prostej nurkuje do środka ramy. 



Perłą w koronie jest tłumik Cane Creek DB Air Inline z dźwignią Climb Switch. Oferuje kontrolę parametrów tłumienia na czterech poziomach, dodatkowa złota dźwignia zmienia całkowicie jego tryb pracy, nie tylko w czasie kompresji, ale i odbicia. Wszystko dzieje się wolniej, poprawiając trakcję w czasie pedałowania pod górę. 



Szybka ściąga z parametrów ramy to wzór godny naśladowania! Prosta rzecz, która łatwo pozwoli ocenić geometrię roweru. 



W tym miejscu można przykręcić górną prowadnicę łańcucha albo przednią przerzutkę. 



Bardzo czuły Rock Shox Pike oferuje 160 mm skoku i prostą, trzystopniową regulację kompresji. 



Na kołach zaplecionych na piastach Sram i obręczach DT Swiss E512 znajdziemy opony Onza Ibex o szerokości 2,4 cala. To kolejny element, który wbrew oficjalnej kategorii mówi, że ten rower nadaje się do enduro. 



Napęd to Sram X1, z typową dla „sramowych” jedenastek kasetą o zakresie 10-42 i przednią zębatką 30 z. Przełożenia dają podobne prędkości, jak przy zębatce 32 z. w rowerze z kołami 27,5. Jedynie hamulce to model Shimano SLX – sprawdzone, trwałe, bezpieczne. 



Kierownica o szerokości 750 mm wydaje się być w sam raz, zresztą jeśli lubicie szersze, to jest to element stosunkowo łatwy do wymiany. Przy dużym kole warto spróbować z szerokościami 760-785 mm. Sztyca Fast Ace Dropper nie jest tak popularna, jak KS czy Rock Shox. Sprawdzimy przy okazji jej odporność na błoto. Pierwsz wrażenia – dość długo wraca do góry. 



BMC Trailfox 03 kosztuje 19.069 zł, oprócz niego jest jeszcze model 02 w cenie 29.900 zł (karbonowy przód, lepszy osprzęt) oraz 01 za 37.690 zł (pełny karbon, najwyższa półka osprzętu). Nasz testowy egzemplarz ma już za sobą pierwsze wspólne wizyty w górach, wypatrujcie jego pomarańczowego oblicza na stronach magazynu BIKE oraz na naszym portalu internetowym!


Dystrybutor: Taurus, www.bmcracing.pl
 

Informacje o autorze

Autor tekstu: Łukasz Kopaczyński, l.kopaczynski@magazynbike.pl

Zdjęcia: Łukasz Kopaczyński

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Podobne artykuły

Instagram bike

Reklama

Wideo

Popularne

Translate »