Home Nowości Rock Shox Reverb – lifting od środka

Rock Shox Reverb – lifting od środka

0
644

Reverb i tak uchodzi za trwały produkt, jej hydrauliczne wnętrze jest mało podatne na usterki, ale samo serwisowanie jej ślizgów do prostych zadań nie należy, co pokazywaliśmy w jednym z naszych serwisów na łamach BIKE. Rock Shox wziął sobie jednak do serca ogólną opinię o sztycach regulowanych, która mówi, że daleko im do uznania ich za bezawaryjne, czego wszyscy byśmy sobie życzyli, zapominając trochę, że to produkt skomplikowany niemal w równym stopniu, jak widelce amortyzowane. Nowy Reverb, niezależnie od wersji – Standard czy Stealth – posiada przeprojektowane wnętrze, włącznie z zastosowaniem nowej głowicy projektu SKF, firmy, która specjalizuje się w uszczelnieniach i łożyskach. Dotyczy to zresztą praktycznie każdego jednego elementu systemu, co oznacza, że od teraz, planując serwis i zamawiając części zamienne, musimy wskazać konkretny model Reverba.

 

Chociaż zewnętrznie różnić za bardzo nie widać (wyróżniający złoty napis przy głowicy jarzma siodła), Reverb Stealth dostępny będzie również z dłuższym skokiem. Można wybrać 100 i 125 mm, jak poprzednio, oraz 150 i 170 mm, co ma sprostać oczekiwaniom większych gabarytowo rowerzystów i jest poniekąd odpowiedzią na trend projektowania rozmiarów ram różniących się głównie długością, niekoniecznie wysokością rury podsiodłowej. Zwiększono przy okazji maksymalną szybkość powrotu sztycy, którą nadal możemy kontrolować zaworem przy manetce.

 

Przy okazji (drugiego) debiutu Reverba, Rock Shox zmienił podejscie do montażu sztyc – teraz odbywa się w specjalnych pomieszczeniach w fabrykach, gdzie wstęp mają tylko osoby upoważnione, a pracownicy poruszają się w odzieży ochronnej. Nie, to jeszcze nie jest ten poziom, jak na produkcji wafli krzemowych do procesorów, ale chodzi o to samo – o czystość i zminimalizowanie ryzyka dostania się zanieczyszczeń na etapie montażu. Można spytać „ale co z tego, skoro za chwilę ten sterylny Reverb przyjmie cały brud tego świata?”; tu chodzi jednak o zapewnienie najwyższej możliwej jakości i utrzymanie sztycy w perfekcyjnym działaniu jak najdłużej. To dobry kierunek w tym segmencie.

 

Reverb Stealth

Waga: 560 g (dla sztycy 340mm, 100 mm skoku, średnicy 30.9 mm, manetką MMX™ i przewodem 1300 mm)
Długości: 340 mm, 390 mm, 440 mm, 480 mm
Skok: 100 mm, 125 mm, 150 mm, 170 mm
Średnice montażowe: 30.9 mm, 31.6 mm, 34.9 mm
Kolor: Czarny

 

Reverb

Waga: 520 g (dla sztycy 340mm, 100 mm skoku, średnicy 30.9 mm, manetką MMX™ i przewodem 1300 mm)
Długości: 340 mm, 390 mm
Skok: 100 mm, 125 mm
Średnice montażowe: 30.9 mm, 31.6 mm, 34.9 mm
Kolor: Czarny

 

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Translate »