B’twin Rafal 720 – Prezentacja


Aluminiowy „Rafał” jest propozycją dla rowerzystów, którzy chcieliby zacząć przygodę ze ściganiem. Przy wadze 11,8 kg nie jest fantastycznie lekki, wagę można jednak zaakceptować, reprezentuje typowy poziom dla tej ceny. Ma swoje plusy, które objawiały się na rundce dojazdowej do pleneru – o szczegółach jednak napiszemy w teście.



„Złap mnie, jeśli potrafisz!” – to wyzwanie czy groźba? Na pewno znajdzie się paru zawodników, którym przyjdzie czytać ten napis w trakcie pokonywania długiego podjazdu w peletonie.



Dolne widełki są mocno rozszerzone w ok. 1/3 swojej długości. Suport w standardzie Press Fit 92 jest typowy dla ram karbonowych, ale B’twin ewidentnie zamierza iść z duchem czasu.



Jeśli komuś mało dowodów – zacisk hamulca mocowany bezpośrednio. Dzisiaj mało kto pamięta standard IS w zaciskach. Przetrwał, z niewiadomych przyczyn, tylko w ramach, na szczęscie nie w tym Rafalu… Rafale. 



Widelec Manitou Marvel Pro jest mocno tłumionym widelcem, idealnym do ścigania. Zimna aura i niewyregulowana manetka mu nie pomagały się rozgrzać, do testów będzie już przygotowany należycie. A skoro o manetce mowa…



…to jedno z bardziej intuicyjnych urządzeń na rynku. Obrotowa manetka jasno objaśnia, po co zmieniamy tryb pracy widelca. To własny patent Decathlona. 



Klasyczny (tak!) napęd 2×10 sprawdzi się w maratonach. Bazuje na częsciach Sram z grup X9, X7 i X5. Dość duży rozstrzał, ale bez obaw o kompatybilność. Tylna przerzutka posiada sprzęgło Type 2. Przednie tarcze mają rozmiary 38 i 24 z. 



W rowerze znajdziemy koła Mavic Crossride 27.5. Nie są wybitnie lekkie, waga zestawu to 1925 g, ale rower nie ma problemów z przyspieszaniem. Pomagają w tym opony Hutchinsona Python 2 o niskim profilu bieznika. 



Hydrauliczne hamulce tarczowe Avid – wymarły gatunek. Sram zapowiedział zastąpienie ich w rowerach od sezonu 2017 modelem Level. 



Dożywotnia gwarancja na ramę rower – ładny gest, ale taka sama gwarancja dla kierownicy i mostka? Syntace daje 10 lat dla niektórych modeli, czyzby Decathlon produkował… lepsze? 680 mm kierownicy wydaje się być nieco passe. 



B’twin Rafal 720 w pełnej krasie i w cenie 4999 zł. Test już wkrótce!

Informacje o autorze

Autor tekstu: Łukasz Kopaczyński, l.kopaczynski@magazynbike.pl

Zdjęcia: Łukasz Kopaczyński

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Podobne artykuły

Instagram bike

Reklama

Wideo

Popularne

Translate »