Home Testy Rowery Trek Fuel EX na Rychlebach

Trek Fuel EX na Rychlebach

0
335

Oznacza to przede wszystkim adaptację standardu Boost 110/148 ze wszystkimi tego konsekwencjami. Piasty uległy poszerzeniu, co powinno pozytywnie wpłynąć na sztywność kół, ale przy okazji zmieniono i geometrię, skracając tył do 437 mm (z 452 mm). Seryjnie sprzęt ma stosunkowo płaski kąt wyprzedzenia widelca (68,8 stopnia), który można wyostrzyć przez przestawienie chipa. Najbardziej jednak czuje się zastosowanie nowych tłumików – Fox’a 34 z przodu i Fox’a EVOL, z powiększoną puszką i systemem RE:aktiv, z tyłu. Powiedzieć, że działają bardzo dobrze, to nic nie powiedzieć. Szybkość reakcji, a przede wszystkim fakt, że można na nich jeździć w ustawieniach Trail, zapominając o zbędnych w tym momencie dodatkowych regulacjach, bardzo upraszcza obsługę. Całość jest czuła tam, gdzie potrzeba, bez bujania, a tym samym strat energii, dodatkowo otwierając się w razie gwałtownych uderzeń. Lekkie koła plus szybkie przełożenia (ostrożnie w górach, może być ciężko!) zachęcają do ciągłych przyspieszeń. Nasza rada? EX 9.8 29 na XT 2×11 z tym samym zawieszeniem, tańszy o jedną trzecią!

Podsumowanie

120 mm skoku to pozornie mało, ale w parze z bardzo dobrym zawieszeniem i lekkimi kołami 29 cali dostajemy sprzęt brutalnie szybki. Szkoda, że z racji ceny dostępny dla nielicznych.

Info
trekbikes.com

Materiał/rozmiary karbon/15,5/17,5/18,5/19,5/21,5″ (42 cm)

Cena/Masa 34 999 zł/10,88 kg (bez pedałów)

Widelec/Tłumik Fox 34 Float/Fox Float EVOL

Korba/napęd Race Face Next SL/Shimano XTR

Przełożenia/kierownica 32;11-40/765 mm

Hamulce/tarcze przód/tył Shimano XTR/180/180 mm

Koła DT Swiss XMC1200 Carbon, opony Bontrager XR3 Team Issue, 27,5×2,35

 

Plusy i minusy
+ pojemne zawieszenie, lekki, bardzo dobre przyspieszanie

– ograniczony zakres przełożeń

(więcej…)

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Translate »