Kreidler Stud Carbon 2.0


Materiał ramy producent określa jako carbon 12K. To prefabrykowane maty włókna węglowego o specyficznym splocie. Stud 2.0 ma na sobie dużo metalicznego lakieru, szacunkowo rama bez niego mogłaby ważyć o ok. 150-200 g mniej. Przy wadze całego roweru nie ma jednak co narzekać. Mufa suportu wyraźnie wystaje z korpusu ramy, co wskazuje na jej starsze pochodzenie i niegdysiejszą kompatybilność z wkręcanymi suportami o rozstawie 68 mm. Sztywności jednak nie brakuje.



Napęd 1×11 bazujący na podespołach X01 / X1 działa precyzyjnie i błyskawicznie. Bogacto przełożeń, dostępne z jednej tylko manetki, w czasie wyścigu ma swoje plusy, wystarczy mieć mocne nogi. Pokazane na zdjęciu chwyty wykonane z szosowej owijki kompletnie nie pasują do roweru górskiego. Są zwyczajnie śliskie i zmuszają do mocnego chwytania za kierownicę. Do natychmiastowej wymiany!



Magura TS8 R ze skokiem 100 mm pasuje do twardego charakteru Kreidlera. To nie jest widelec mający dać dużo komfortu w czasie długiej jazdy. Jego charakterystyka ugięcia na szczęście nie wynika z braku poślizgu na uszczelkach, a ze sztywno pracującego tłumika. Wtedy kiedy trzeba, ugina się odpowiednio, zabezpieczając trakcjęprzedniego koła w trudnych warunkach. P.S. Można go dodatkowo zblokować z poziomu kierownicy za pomocą niewielkiej manetki.



Jak zwykle u Kreidlera, rura sterowa jest długa, a mostek poprzedza duża ilośc podkładek. Taka polityka producenta, żeby nawet zawodnicze sprzęty przystosować do wygodnej pozycji. Ci, którzy serio myślą o ściganiu odzyskają cenne gramy skracając rurę sterową przynajmniej o 20 mm i wywalając zbędne podkładki. Dodatkowo szeroka na 780 mm kierownica powinna być przycięta o ok. 80 mm, zależnie od preferencji. Wyjściowo 780 mm jest niewygodne, nie w rowerze XC. 



Schwalbe Thunder Burt – opony na suche warunki, o bardzo niskich oporach toczenia. Wiadomo, w mokre lepiej z nimi się nie zapuszczać. To wersja Liteskin, jedna sztuka waży 415 g. To głównie dzięki nim koła Studa, zbudowane na piastach Sram X0 i obręczach Mach 1 są lekkie i szybko przyspieszają. 



Kreidler stawia na niemieckie podzespoły, stąd kokpit i sztyca Syntace oraz widelec Magura. Od tego samego producenta są również hamulce tarczowe, model MT6. 



Zachowujący proporcje Stud 2.0 spodoba się fanom małych kół. Jak żywo przypomina rowery XC sprzed kilku lat, kiedy o twenty ninerach słyszało niewielu. Pełny jego test przeczytacie już w najbliższym numerze Bike 6/2015. 

Informacje o autorze

Autor tekstu: Łukasz Kopaczyński, l.kopaczynski@magazynbike.pl

Zdjęcia: Łukasz Kopaczyński

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Poprzedni artykuł
Następny artykuł

Podobne artykuły

Instagram bike

Reklama

Wideo

Popularne

Translate »