Home Nowości Trek Stache 9 na testach

Trek Stache 9 na testach

0
479


Stache 9 wygląda bardzo porządnie i solidnie. Kosztujący 15 tys. złotych rower nawet z dętkami w oponach jest lekki. Dokładnie zważymy go już po przejściu na tubeless. Zabieg ten powinien pozwolić na zaoszczędzenie znacznej wagi, bo ok. 700 gramów. „W zabudowie” ma kompletny napęd Sram X1, hamulce Shimano Deore XT, karbonową kierownicę i lekki, aluminiowy mostek oraz regulowaną sztycę KS Lev Integra. 



Haki tylnego koła stanowią o jego wyjątkowości – bardzo krótki tylny trójkąt ma 420 mm długości (na zdjęciu), ale można go dodatkowo skrócić o 15 mm. W ustaleniu prawidłowej pozycji osi w ramie pomagają plastikowe dystanse.



Widać, że tylna opona ma jeszcze niewielki zapas. Dzieje się tak dzięki specjalnej konstrukcji dolnych widełek i… braku przedniej przerzutki. To konieczny warunek do osiągnięcia wystarczającej ilości miejsca dla szerokiej opony. Dwa kolejne to poszerzona tylna piasta w standardzie Boost 148 i kompatybilny z nią suport z tarczą odsuniętą o kilka milimetrów na zewnątrz.



Obręcze bardzo przypominają te, które widujemy w fat bike’ach. Są tak samo szerokie i nafrezowane w celu zredukowania masy. Opony Bontrager Chupacabra są „tubeless ready”, oczywiście skorzystamy z tej właściwości.



Do nowych kół konieczne było zastosowanie dedykowanego widelca. Manitou Magnum Pro radzi sobie zoponami w rozmiarach Plus, ponadto już po wyjęciu z pudełka ugina się przyjemnie miękko, a wszechstronna regulacja tłumienia kompresji, na czele z ustawianiem poziomu dobicia, czyli progresji tłumika, czyni z niego widelec z prawdziwego zdarzenia. Zresztą tłumik w Magnum konstrukcyjnie pochodzi od zjazdowego Dorado. 


PS
Naszego testowego Stache 9 zabierzemy na ulubione i sprawdzone single – w końcu Trek reklamuje go jako rower do wszystkiego, czyli takie sztywne all mountain, na dużych i grubych oponach, z możliwością zrobienia z niego typowego twentyninera. Rozmiar 29+ jest wciąż nowością i czas pokaże, czy na rynku jest miejsce na kolejne wielkości kół.

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Translate »