WH-RS330 posiadają obręcze o wysokości 30 mm, a tylne koło zostało zaplecione według wzoru 2:1, czyli na dwie szprychy od strony napędu przypada jedna po stronie przeciwnej. Dwadzieścia jeden szprych ułożono zatem w liczbie 14 od strony kasety i pozostałe 7 po przeciwnej. Shimano nazywa taki schemat OPTBAL i stosuje go w najwyższych modelach swoich kół. Piasty posiadają standardowe i charakterystyczne dla japońskiego producenta łożyska kulkowe, całkowicie rozbieralne, z wymiennymi kulkami i stożkami. Ich cechą charakterystyczną jest równe przenoszenie obciążeń wzdłużnych, jak i poprzecznych oraz łatwo ustawiany luz roboczy.
Nowe koła proponowane są początkującym kolarzom z zacięciem do rywalizacji. Kompatybilne z kasetami 10- i 11-biegowymi mają ułatwić wymianę na lekkie koła wyścigowe, jeśli przyjdzie taka potrzeba. Same są zbyt ciężkie do ścigania (przód: 845 gram, tył 1179 gram, razem ponad 2 kg), ale do codziennych treningów po niekoniecznie gładkich i równych asfaltowych drogach, będą jak ulał. Prosty serwis i tanie części zamienne mają być gwarancją ich długowieczności. W końcu molestowanie karbonowych, ultralekkich obręczy na podmiejskich szosach, przypominających raczej tor testowy dla pojazdów terenowych, niż drogę w cywilizowanym kraju w XXI wieku, nie jest ekonomicznie rozsądne.
Shimano oferuje dwie wersje kolorystyczne WH-RS330 – czarną i białą.