Nowe koła Fulcrum Red Zone Carbon+

Włoski specjalista od kół przedstawia najnowszą wersję swojego topowego modelu do MTB oznaczoną symbolem „+”. Flagowy zestaw kół Fulcrum do wyścigów XC i maratonów ewoluował. Jak podaje firma Red Zone Carbon+ są wynikiem analiz i specjalistycznych testów mających na celu podniesienie wydajności dotychczasowego modelu Red Zone Carbon na wyższy poziom.

W procesie tym uczestniczyli kolarze zespołu Buff-Megamo, którzy, wraz z innymi zawodnikami, przez rok testowali różne konfiguracje w warunkach wyścigowych, aby znaleźć idealną równowagę i maksymalne możliwe osiągi.

Podobno optymalną konfigurację osiągnięto tuż przed Cape Epic 2023, z kompletem ważącym 1385 gramów, dzięki zastosowaniu mieszanki żywic i jednokierunkowych włókien węglowych FF100 High Modulus, wyprodukowanych zgodnie ze specyfikacjami Fulcrum, które zachowują i poprawiają wszystkie właściwości konstrukcyjne oraz zawierają wszystkie najlepsze technologie Fulcrum. Red Zone Carbon+ cechuje poprawione prowadzenie i reakcja odpowiednio o +9,5% i +10% w porównaniu do Red Zone Carbon (własny system porównań Fulcruma).

Kultowy i niepowtarzalny kształt obręczy Red Zone Carbon NIP(PLE) FORCE nie uległ zmianie, uwzględniono także technologie MoMag i DSRC (Directional Rim-Spoke Coupling). Łożyska to nadal konfiguracja bieżni i konusów, ale zostały one ulepszone dzięki zastosowaniu technologii ceramicznej USB™ (Ceramic Ultra Smooth Bearings), które zwiększa gładkość i lekkość toczenia się kół oraz zmniejsza zarówno wagę, jak i ułatwia konserwację. Testy porównawcze wykazały, że praca łożysk USB™ jest o 50% gładsza niż łożysk uszczelnionych.

Red Zone Carbon+ ma nową grafikę Fulcrum z logotypami głównych technologii naniesionymi laserowo, bezpośrednio na obręcz, co stanowi integralną część wyglądu kół. Felgi mają matowe wykończenie DIMF (Direct Inmold Matt Finish) prosto z formy, bez dodatkowego malowania. Laserowo „drukowane” detale uzupełnione o ciemnoszare etykiety.

Obręcz asymetryczna: nowa technologia laminacji i wiele zaawansowanych rozwiązań

Podstawowym aspektem obręczy Red Zone Carbon+ jest zastosowanie nowej mieszanki żywic i jednokierunkowych włókien FF100 High Modulus, wyprodukowanych zgodnie ze specyfikacjami Fulcrum, w ramach których zaawansowane ułożenie materiału zapewnia najwyższą wydajność w tej kategorii, zmniejsza wagę o 4-5 % w porównaniu do Red Zone Carbon i „zapewnia doskonałe wrażenia z jazdy.”

Asymetryczny profil NIP(PLE) FORCE

To kluczowa technologią nowego koła Fulcrum Red Zone Carbon+. Główną zaletą tego rozwiązania jest uzyskanie kół charakteryzujących się jednorodną, równomierną i niezawodną pracą oraz większą odpornością na naprężenia boczne. Osiąga się to dzięki podwójnej asymetrii: 6 mm z jednej strony i 3,5 mm z drugiej. Pierwsze przesunięcie ma na celu optymalizację ustawienia szprych po stronie narażonej na największe skręcanie (strona tarczy z przodu i bębenka z tyłu) aby zrównoważyć napięcia szprych. Druga asymetria, po przeciwnych stronach, ma zasadnicze znaczenie dla uzyskania położenia szprych, które przechodzi jak najbliżej środka przekroju geometrycznego, zmniejszając moment skręcający typowy dla asymetrycznych obręczy MTB.

Specjalne, plastikowe elementy wspierające są zatopione w karbonie, blisko obszaru otworów na nyple: jest to technologia DRSC™ (Directional Rim-Spoke Coupling). Rozwiązanie to zapewnia większą sztywność przez prawidłowe osadzenie nypli w gniazdach, gwarantując jednocześnie równomierny rozkład sił, a także perfekcyjne ustawienie szprych pomiędzy obręczą a kołnierzami piast.

Obręcze mają wysokość 26 mm i wewnętrzną szerokość 28 mm: idealny układ do pracy z oponami od 2,2 do 2,4”. Wewnętrzny kanał nie posiada żadnych otworów na nyple dzięki technologii MoMAGTM, która pozwala na natychmiastowe, bezpieczne i łatwe użytkowanie bezdętkowe. Co więcej, brak otworów zwiększa wytrzymałość i sztywność konstrukcji felgi w porównaniu z wersją wierconą, ponieważ włókna niw są poprzecinane.

Piasty i łożyska: USB™ – Ultra Smooth Bearings

Stożkowe piasty z kołnierzami w pokrywach łożysk obrobionymi maszynowo zapewniają najlepsze możliwe osadzenie szprych i maksymalizują odporność na zginanie.

Piasty obracają się na osiach ze stopów aluminium klasy lotniczej, co pozwala systemowi pracować z tolerancjami rzędu setnych części milimetra, z idealnym wyosiowaniem, gwarantując wysoką wydajność i długoterminową niezawodność.

Ten wyrafinowany zestaw piasty jest uzupełniony łożyskami ceramicznymi USB™ (Ceramic Ultra Smooth Bearings) w układzie bieżni i konusa – najlepszą technologia Fulcrum pod względem płynności i niezawodności.

System zapadkowy wolnobiegu również został ulepszony, przy jednoczesnym zachowaniu konstrukcji z 3 zapadkami i 36 zębami wewnętrznego koła zębatego. Nowe korpusy HT+ mają stalową wkładkę w pobliżu gniazd zapadek, aby zapewnić solidniejsze i długotrwałe połączenie. Technologia oparta na zapadkach jest nadal preferowanym przez Fulcrum rozwiązaniem, ponieważ zapewnia solidne zazębienie, prostą konserwację i mniejsze opory tarcia podczas pracy.


RED ZONE CARBONRED ZONE CARBON+
Szprychy24 P, 28 T24 P, 24 T 4 szprychy mniej
ŁożyskaCup&ConeCup&Cone Ceramic USB™ 
Prowadzenie735 pkt805 pkt lepsze o +9.5%
Reaktywność259 pkt284 pkt lepsze o +10%
Waga1,445 g1,385 g lżejsze o 60 g

Dostępność – od grudnia 2023

Cena

2177 EUR, bębenek XD

2191 EUR, bębenek Microspline

Informacje o autorze

Autor tekstu: materiały prasowe, opracował Kacper Lepieszkiewicz

Zdjęcia: Fulcrum

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Podobne artykuły

Instagram bike

Reklama

Wideo

Popularne

Translate »