[Waterloo, stan Wisconsin] — Trek zaprezentował dzisiaj nową rodziną elektrycznych rowerów górskich, E–Caliber, rozszerzając gamę e-MTB o lekką maszynę do XC z napędem Fazua.
[INFORMACJA PRASOWA]
E-Caliber oparty jest na konstrukcji Supercaliber, popularnego roweru wyścigowego do XC, i wyposażony w dostępny tylko od Treka damper IsoStrut. Uwielbia dystans, kocha prędkość jazdy w XC, a także oferuje odpowiednie zawieszenie i moc potrzebną, by dodać rowerzystom wigoru do dalszej jazdy po trasach cross country, umożliwiając im dłuższe wyprawy i pokonanie większych odległości.
![Trek E-Caliber](https://magazynbike.pl/wp-content/uploads/2021/02/Stucki_ECal_Web_Riding-4-848x566.jpg)
Elektryczne rowery górskie coraz częściej projektuje się z myślą o trudniejszym terenie i szybkich podjazdach, by ich właściciele mogli popędzić w dół. E-Caliber to lekka maszyna, która wzmaga wrażenia prawdziwego XC.
Moc lekkiej maszyny do XC
To najlżejszy elektryczny rower górski Treka – najwyższy w gamie model waży zaledwie 15 kg. Pozwala zmniejszyć dystans między użytkownikiem i silniejszymi rowerzystami, a także usuwa bariery, które rowerzyści sami sobie narzucają. Ogranicza wysiłek na podjazdach, na długich dystansach, jak również w trudniejszym terenie, a jednocześnie nie pozbawia osiągnięć.
![Trek E-Caliber](https://magazynbike.pl/wp-content/uploads/2021/02/ECaliber99XTRUS_21_34708_A_Alt1-848x636.jpg)
Każdy E-Caliber w gamie wyposażony jest w nad wyraz inteligentny, wbudowany napęd Fazua Evation oferujący 55 Nm momentu, zasięg do 70 km, a także trzy tryby wspomagania włączane za pomocą pilota bX Fazua.
![Trek E-Caliber](https://magazynbike.pl/wp-content/uploads/2021/02/ECaliber99XX1AXSUS_21_34710_C_Alt4-848x636.jpg)
Ten lekki napęd waży tylko 4,6 kg i zapewnia wspomaganie do 25 km/h. Kiedy rowerzyści przekroczą maksymalną prędkość wspomagania, nie poczują żadnego oporu, tylko płynnie rozwijaną moc superszybkiego roweru XC.
Inteligentne oprogramowanie na szlaki
System Fazua Evation zastosowany w E-Caliber korzysta z nowego oprogramowania BLACK PEPPER, które zapewnia moc w szerszym zakresie kadencji (50 do 120 obr./min.) i jest bardziej responsywne od samego początku. Gwarantuje wspomaganie niezwłocznie po rozpoczęciu pedałowania, bez szarpnięć.
![Trek E-Caliber](https://magazynbike.pl/wp-content/uploads/2021/02/ECaliber98XTUS_21_34670_D_Alt7-848x636.jpg)
Ponadto, inteligentne oprogramowanie sterowania wspomaganiem dostosowuje się do sposobu pedałowania, a także umożliwia całościowe dostosowanie za pomocą oprogramowania Toolbox Software 2.0 firmy Fazua, dzięki któremu wyregulujesz ustawienia użytkownika i mocy za pośrednictwem prostego interfejsu.
![Trek E-Caliber](https://magazynbike.pl/wp-content/uploads/2021/02/ECaliber99XX1AXSUS_21_34710_C_Alt3-848x636.jpg)
Aplikacja Fazua Rider daje użytkownikom E-Caliber pełen dostęp do najróżniejszych danych z czujników i systemu do rejestracji osiągów podczas jazdy. E-Caliber działa również z Bluetooth, co gwarantuje wygodną transmisję danych do różnych urządzeń.
Części dobrane pod kątem XC
Geometria E-Caliber została dopracowana z myślą o elektrycznym rowerze do XC. W porównaniu z Supercaliber kąt główki ramy jest o 1,5° większy i wynosi 67,5°, co zwiększa zasięg ramy i poprawia stabilność podczas szybszej jazdy. Modele E-Caliber są również wyposażone w widelec o większym 120 mm skoku.
![Trek E-Caliber](https://magazynbike.pl/wp-content/uploads/2021/02/E-Caliber_Geometria-848x170.jpg)
Podobnie do Supercaliber, E-Caliber wyposażony jest w damper IsoStrut zarezerwowany dla rowerów Trek – zawieszenie strukturalne, które łączy 60 mm tłumionego, regulowanego skoku z unikalnymi bezosiowymi rurami podsiodłowymi, które poruszają się wraz z trasą, zapewniając płynność i szybkość jazdy.
![Trek E-Caliber](https://magazynbike.pl/wp-content/uploads/2021/02/ECaliber99XX1AXSUS_21_34710_B_Alt8-848x636.jpg)
Jeden rower, dwa sposoby na radość
E-Caliber można z łatwością zmienić w nieposkromioną tradycyjną maszynę do XC poprzez usunięcie silnika Fazua i założenie dołączonej osłony rury dolnej. Dzięki temu jazda na rowerze o osiągach i sprawności potrzebnej do wyścigów XC odbywa się bez oporów. Po demontażu układu Fazua i założeniu dołączonej osłony waży o 2,9 kg mniej. W ten sposób masa najwyższego modelu E-Caliber 9.9 XX1 AXS spada do 12 kg.
![Trek E-Caliber](https://magazynbike.pl/wp-content/uploads/2021/02/ECaliber99XX1AXSUS_21_34710_C_Alt6-848x636.jpg)
![Trek E-Caliber](https://magazynbike.pl/wp-content/uploads/2021/02/ECaliber99XX1AXSUS_21_34710_C_Alt5-848x636.jpg)
![Trek E-Caliber](https://magazynbike.pl/wp-content/uploads/2021/02/E-Caliber_wagi.jpg)
![Trek E-Caliber](https://magazynbike.pl/wp-content/uploads/2021/02/Stucki_ECal_Web_Riding-198-848x566.jpg)
Pięć wersji nowego E-Caliber, w zalecanych cenach od 31 999 do 60 999 zł, dostępnych jest za pośrednictwem szerokiej sieci partnerów detalicznych Treka, a także, na wybranych rynkach, strony trekbikes.com.
![Trek E-Caliber](https://magazynbike.pl/wp-content/uploads/2021/02/ECaliber99XX1AXSUS_21_34710_D_Portrait-848x636.jpg)
Dostępne modele E-Caliber
E-Caliber 9.9 XX1 AXS – cena: 60 999 zł
![Trek E-Caliber](https://magazynbike.pl/wp-content/uploads/2021/02/ECaliber99XX1AXS_Dprofile-848x615.jpg)
E-Caliber 9.9 XTR – cena: 55 999 zł
![Trek E-Caliber](https://magazynbike.pl/wp-content/uploads/2021/02/ECaliber99XTR_Bprofile-848x615.jpg)
E-Caliber 9.8 XT – cena: 38 999 zł
![Trek E-Caliber](https://magazynbike.pl/wp-content/uploads/2021/02/ECaliber98XT_Aprofile-848x615.jpg)
E-Caliber 9.8 GX – cena: 38 999 zł
![Trek E-Caliber](https://magazynbike.pl/wp-content/uploads/2021/02/ECaliber98GX_Cprofile-848x615.jpg)
E-Caliber 9.6 – cena: 31 999 zł
![Trek E-Caliber](https://magazynbike.pl/wp-content/uploads/2021/02/ECaliber96_profile-848x615.jpg)
Dowiedz się więcej na: trekbikes.com
![Trek E-Caliber](https://magazynbike.pl/wp-content/uploads/2021/02/Stucki_ECal_Web_Riding-124-848x566.jpg)