Nowy Marin Alpine Trail E zamiast wyciągu

Marin twierdzi, że w nowym modelu Alpine Trail E bierze wszystkie zalety swoich agresywnych rowerów enduro z dużym skokiem, by stworzyć najbardziej wszechstronny rower eMTB, jaki jest obecnie dostępny. Ma to samo zawieszenie MultiTrac i aluminiową ramę o skoku 150 mm oraz progresywną geometrię konwencjonalnych Alpine Trail, ale też silnik Shimano STEPS o mocy 250 watów.



 

Najważniejsze detale

 

Aluminiowa rama Series 4

Modele Alpine Trail E zostały zbudowane z aluminium Series 4, jak je nazywa Marin, z detalami wykutymi, manipulowanymi pracochłonnie rurami, jak i w pełni wewnętrznym prowadzeniem przewodów. Jest to najwyższej jakości rama Marina z aluminium, jaką firma oferuje, jest też kompatybilna z tłumikami powietrznymi i sprężynowymi.

 

Zawieszenie MultiTrac

W rowerze zastosowano to samo sprawdzone zawieszenie MultiTrac, ale zoptymalizowane pod kątem systemu Shimano STEPS. Marin zapewnia, że kombinacja ta sprawa, że nie ma potrzeby stosowania platformy, ani blokady.

 

Różne wielkości kół

Koło 29 cali z przodu i 27,5 cala z tyłu to idealna kombinacja, która ma się sprawdzić w Alpine Trail E, przy czym większe koło ma się łatwiej przetaczać przez przeszkody i utrzymywać trakcję w zakrętach, a jednocześnie szeroka opona z tyłu 2,8 cala na kołe 27,5 zapewnia przyspieszanie i trakcję podczas hamowania.

 

Optymalizacja pod kątem droppera

Nowoczesna jazda w terenie wymaga częstego opuszczania siodła, a obniżone i wydłużone ramy wymagają też dłuższych sztyc podsiodłowych. Jak zapewnia Marin długość rury podsiodłowej zostały zminimalizowane, powiększono też możliwość schowania sztyc w ramie, tym samym użytkownicy mogą dobrać odpowiednią do swoich potrzeb i rozmiaru ramy.

 

Najważniejsze detale

 

 

W rowerze zastosowano wewnętrzną baterię ukrytą w rurze dolnej ramy, ma 630 Wh pojemności. Można ją wyjąć do ładowania

 

 

Rower został wyposażony w zawieszenie MultiTrac - co zostało podpisane

 

 

Do sterowania, jak zwykle, służy manetka systemu STEPS, ale odczyt następuje na kolorowym wyświetlaczu z grupy EP8

 

 

W najważniejszych miejscach pomyślano też o zabezpieczeniu ramy - tak jak tu na rurze podłańcuchowej

 

 

Jest i też osłona na dolnej rurze ramy, chroniąca ją przed uszkodzeniem przez widelec

 

 

Rower wspomagany jest nowym silnikiem EP8 Shimano

 

 

Do zmiany przełożeń w sposób tradycyjny służy także Shimano

 

 

Nie zabrakło też rozwiązań praktycznych, takich jak możliwość montowania koszyka i bidonu w ramie

 

 

Odpowiednio mocny widelec z przodu to Fox 38 z przodu - grubość goleni pasuje do całej reszty

 

 

12 przełożeń z tyłu i rozpiętość 10-51 to ma być gwarancja dostępności wszystkich potrzebnych przełożeń 

 

 

Silnik EP8 jest mniejszy niż konstrukcje poprzedniej generacji, przede wszystkim E8000 

 

 

Z tyłu znajdziemy także tłumiki Foxa - model DHX2 ze sprężyną stalową

 

 

Modele i specyfikacja

 

 

 

Geometria

 

Cztery dostępne rozmiary i progresywna geometria - kąt widelca wynoszący 63 stopnia (!) mówi sam za siebie. Jednocześnie tył pozostaje stosunkowo krótki - 435 mm - co ma zapewnić zwrotnośc.

 

Info: marinbikes.com/pl

 

Komentarze do artykułu