Kross Media Days – Nowości Marki w 2019


Kross Esker 4.0 (4.499 zł) – z trzech wariantów nowej gravelówki Krossa, Esker 4.0 to środkowy, oparty naramie wykonanej ze stacli chromo – molibdenowej. W osprzęcie znajdziemy komponenty dwudziestobiegowej grupy Shimano Tiagra, korby FSA Omega, mechaniczne hamulce tarczowe Sram BB5 i koła na obręczach WTB i23 i oponach WTB Resolute 700 x 42. Rower zabraliśmy na łatwiejsze single w sieci ścieżek w okolicy Świeradowa, gdzie pokazał, jak łączy się dwa światy – szosy i MTB. 


 

 

 

 

 

 


 

 


Kross Vento CX 4.0 (5.999 zł), z dwóch wariantów przełajowego Vento, ten jest droższy i lepiej wyposażony. Rama z aluminium, widelec z kompozytu węglowego, na pokładzie napęd Sram Apex z hydraulicznymi tarczówkami, koła DT Swiss R500 obute w opony czeskiego producenta Mitas. 


 

 

 

 

 

 

 

 


 

 


Linia rowerów dedykowanych paniom nosi wspólną etykietę „Femi Line”. Kross Vento 6.0 WMN (5.999 zł) to urzekająca wyglądem karbonowa szosówka dla pań, którym zależy na lekkim materiale ramy i widelca, ale niekoniecznie na osprzęcie wartym worek monet. Shimano Tiagra zdecydowanie wygrywa designem i jakością działania i aż trudno mieć za złe, że to grupa z „tylko” dziesięcioma biegami. Vento 6.0 WMN sprawia bardzo spójne wrażenie i to jeden z tych rowerów, na których męskiej części Magazynu Bike i Tour nie wypada jeździć. 


 

 

 

 

 

 


 

 


Drugim reprezentantem (reprezentantką?) kolekcji Femi Line jest taki górski Kross Level 8.0 WMN (4.999 zł). Rama aluminiowa, nowa wersja widelca Rock Shox Recon, który robi bardzo pozytywne wrażenie i przywodzi na myśl lepsze (i droższe) produkty Amerykanów (brawa dla działów designu i marketingu!). Warto zaznaczyć, że obydwa koła kręcą się na sztywnych osiach – z przodu 15, z tyłu 12 mm. W osprzęcie miks komponentów Shimano SLX i pozagrupowych MT500 i MT600 (hamulce, korby). Idealna propozycja na szybkie, energiczne świeradowskie single. 


 

 

 

 

 


 

 


Ten zielony jegomość to nowy Kross Soil 3.0 (13.999 zł), któremu urosły koła. Poprzednie modele Soila korzystały z kół w standardzie 27,5 cala, nowy Soil to twenty niner. Zawieszenie dysponuje równym skokiem 130 mm dla przedniego i tylnego koła, co pozwala nowym Soilem atakować nawet trudniejsze szlaki, nie tylko single w typie flow. Zawieszenie oparto na produktach Foxa, napęd – na dwunastobiegowej grupie Sram GX Eagle. Na liście komponentów takie marki, jak DT Swiss, WTB, Race Face i… ponownie Fox, ze swoją sztycą Transfer. 


 

 

 

 

 

 


 

 


Pamiętacie poprzedniego Eartha? Pewnie zdążyliście o nim zapomnieć! Full Krossa do cross country został gruntownie przeprojektowany i dziś Kross Earth 4.0 (16.999 zł) to zupełnie nowy rower, z nowym systemem zawieszenia ESPS o skoku 100 mm. Karbonowa rama, amortyzatory Foxa, dwunastobiegowy napęd Sram GX Eagle i lekkie koła DT Swiss z oponami Schwalbe Racing Ray i Racing Ralph w nowych odsłonach składają się na lekki i zwinny rower nie tylko do startu w maratonach. Jeśli chcecie dowiedzieć się o nim czegoś więcej, zapraszamy do lektury nadchodzącego numeru Magazynu Bike 11-12/2018. 


 

 

 

 

 

 

Informacje o autorze

Autor tekstu: Łukasz Kopaczyński

Zdjęcia: Łukasz Kopaczyński

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Podobne artykuły

Instagram bike

Reklama

Wideo

Popularne

Translate »