Big.Trail
Na zdjęciu akcji otwierającym naszą notkę widnieje Big.Trail. Nadrzędnym celem w przypadku nowego hardtaila all mountain z oponami Plus była przyjemność z jazdy po ścieżkach oraz wysoki poziom bezpieczeństwa jazdy. Big.Trail z widelcem 130 mm, oponami 2,8 cala i dość płaskim kątem wyprzedzenia widelca (67,5 stopnia) dobrze powinien czuć się też na sportowych trasach. Aluminiowa rama ze standardem Boost ma ważyć poniżej 2000 gramów.
27,5+ rama 1965 g
Big.Nine Team
Merida wraz ze świeżutkim Big.Nine bije niemal rekordy wagowe ustanowione przez rowery na kołach 26 cali. Rama twentyninera w rozmiarze M ma ważyć 900 gramów. W karbonowej ramie („CF5”), zbudowanej w sumie z 400 pojedynczych elementów (prepregów), postawiono na włókna wysokiej jakości i ich przemyślany układ. Poziom komfortu mają podnieść włókna lniane, które znalazły się w kompozycie.
Model Big.Nine jest dostępny w bardzo wielu wariantach wyposażenia, od prostych wersji na ramie alumniowej po pokazaną Team na nowej ramie karbonowej.
27,5+/29” rama 900 g