Home Nowości Canyon Strive CF 8.0 Race – Prezentacja

Canyon Strive CF 8.0 Race – Prezentacja

0
692

Zanim odjechał w siną dal, złapaliśmy go (rower, nie testera) na szybką rundę do First Looka. Można mieć małe deja vu, patrząc na jego barwy, jednak to obecność grupy Sram Eagle zdradza, że mamy do czynienia z rowerem z sezonu 2017. 

 

Sylwetka tak charakterystyczna dla Canyona – czterozawiasowe zawieszenie, kształty ramy płynnie przechodzą z przedniego trójkąta na wahacz. Strive jest podobny do swojego w pełni zawieszonego rodzeństwa (tylko Lux i zjazdowy Sender są odmieńcami). 


 

 

To słowo znaczy, że mamy do czynienia jakby z dwoma rowerami…


 

 

 

Shapeshifter zmienia nie tylko przełożenie tłumika, ale i geometrię całego roweru. Na zdjęciu powyżej widzicie położenie „super turbo enduro” – ok, fabrycznie to pozycja DH. Płaskie geo, dużo skoku, mniejsza progresja tłumika. System, po problemach okresu niemowlęctwa, możemy uznać za dojrzały i bezproblemowy. My to oczywiście sprawdzimy. 


 

 

Manetka ShapeShiftera siedzi przy lewym chwycie. Manetka Reverba powędrowała grzecznie na prawą stronę. 


 

 

 

 

Żadnych kroków wstecz, bo przyszłośc nie bierze jeńców – nowa wersja Foxa 36 w wariancie Performance wyposażono w tłumik FiT GRIP, czyli taki tańszy FiT4. Jeszcze nie Boost, ta „trzydziestka szóstka” akceptuje zwykłe osie 15×100 mm. Tłumik to Fox Float X z puszką EVOL, czyli więcej czułości z powietrznej sprężyny. 


 

 

Ten Strive Eaglem stoi – drugi rower w naszych testach, seryjnie wyposażony w dumę Srama, dwunastobiegową grupę Eagle. X01 to tańsza wersja, ale ma potencjał. Pierwsze testy mówią, że w rowerze enduro… to może być aż nadto. Ale tak szczerze, kto z was nie przyjąłby dumnego „orła” na pokład swojej maszyny? Przypomnijmy, zakres biegów wynosi 500%, dzieki kasecie 10-50. Zębatka z przodu ma rozmiar 34z. To będzie standard w tego typu maszynach, a przełożeń nie brakuje. 


 

 

 

 

Hamulce Sram Guide RS zdążyły na dobre zadomowić się w rowerach klasy all mountain / enduro. Te w Strive CF działają dobrze, nie trzeba ich szantażować ciężkimi narzędziami serwisowymi, żeby chciały poprawnie działać. 


 

 

 

Kokpit Renthala odcina się kolorystycznie, poza tym jest bezbłędny. Kierownica o szerokości 780 mm pozwoli opanować rower na szybkich technicznych zjazdach. No, tylko ten kolor…


 

 

 

 

 

Na koła e.Thirteen TRS+ założono komplet opon Maxxis – Minion DHR na przód oraz Minion Semi Slick na tył. Czyli przyczepnie z przodu, szybko z tyłu. 


 

 

Winda do góry, czyli Rock Shox Reverb Stealth w zestawie.


 

 

2017 Canyon Strive CF 8.0 Race, rozmiar M, waga 13,4 kg, cena: 21.299 zł. 

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Translate »