Kielce Bike-Expo 2015 – Dzień Drugi


Panowie z HCC Components mają w swojej ofercie równiez owalne zębatki, w tym model Narrow Wide Constans, za który otrzymali nagrodę tegorocznych Targów. Ciekawostką jest duża tarcza w rozmiarze 60 z, która jest trochę nieplanowanym dzieckiem HCC. Stworzona specjalnie na potrzeby kolarzy torowych, jest drugą wersją podobnego modelu, jednak jej los zadecydował, że pozostała jedynie eksponatem. Na trzecim zdjęciu zębatka typu direct mount. 



Ibis Mojo HD nie jest semifatem, ma zwykłe (?) koła 27,5 z oponami o szerokości 2,3 cala. Koła Hoopster Burger są ręcznie zaplatane i malowane w Polsce, na karbonowych obręczach o szerokości 40 mm i na różnych modelach piast – najlepsze na Industry Nine – oraz na szprychach Sapim, w tym na modelu CX Ray. Koła, zależnie od setupu, będą kosztowały od 3999,99 zł do 5999,99 zł (czyli „grosik będę winna”). Ich waga wyniesie od 1660 do 1760 gramów. Burger to oczywiście model do enduro i, jak widać po cenie, zawodniczego lub przynajmniej solidnie doinwestowanego. Obecnie trwają testy obręczy i finalnie gotowe produkty, w tym i koła do XC, będą dostępne na początku przyszłego roku. 



Stery Cane Creek znajdziemy w wielu gotowych rowerach, ale można je też kupić osobno. Dwa ciekawe modele: Angleset, pozwalający na modyfikację kąta nachylenia widelca (i geometrii ramy); drugi AER, wyposażony w górne łożysko ślizgowe o wadze 1,5 grama oraz aluminiowy adapter, zastępujący resztę bieżni łożyska. Zdecydowanie coś dla fanów totalnego odchudzania.



Mocno asymetryczne obręcze Ryde umożliwiają zbudowanie koła mniej obciążonego konsekwencjami zaplotu na szprychach różnej długości, tudzież sztywniejszego bocznie i mniej podatnego na rozcentrowanie. Model Edge 26 to typowy all rounder do MTB. Nazwa świadczy o ich wewnętrznej szerokości, poza tym jest jeszcze model 28 oraz 22. Chyba wiadomo, czym się różnią?



Koła Stan’s No Tubes ZTR Hugo 52 to propozycja dla fanów rozmiaru 29+, czyli grubszych twentyninerów. Ważą 2100 g i kosztują 2699 zł za komplet. 



Szwajcarska Koba proponuje jedną ramę Big Racetool dla dwóch zastosowań – na wycieczki w góry koła semi fat 27,5+, na niedzielę – lekkie dwudziestkidziewiątki. Wypada mieć jeszcze dwa zestawy tarcz hamulcowych, żeby nie bawić się w żmudne kręcenie śrubkami i można próbować bić rekordy czasu zmiany jednego kompletu na drugi. 



Zestawy do kolorystycznego tuningu Koba 



Stevens Whaka ES+, czyli Whaka z szerokimi oponami 27,5 cala. Niecałe pół roku temu poznawaliśmy Specializeda Enduro na podobnych kołach i to była nowość. Wiele firm zdecydowało się na wejście w nowe standardy, a największym eksploatorem Plusów jest Scott. 



BMC do all mountain/enduro, w którym w standardzie mamy tłumik Cane Creek DB Inline z systemem Climb Switch. 



Nowe spodenki Rocday. To jeden z trzech prezentowanych egzemplarzy, pierwsze próbki, model jeszcze nie ma swojej handlowej nazwy. Są uszyte z elastycznego materiału, lekkie i bardzo ładnie wykończone. Głębokie kieszenie chronione są dodakowymi wstawkami z neoprenu, a w pasie znajdziemy regulację obwodu na rzepy. Trwaja ostatnie testy i wkrótce model znajdzie się w sprzedaży.



Fanom triathlonu i jazdy na czas kokpity Profile są doskonale znane. Na stoisku w Kielcach dystrybutor pokazał wszystkie możliwe warianty oraz ten piękny egzemplarz Cervelo S5. Uzbrojony oczywiście w system sterowania oraz karbonowe koła Profile.



Nowe modele butów Gianta na sezon 2016 mogą być silną konkurencją dla innych marek, jako że Giant oferuje swoje akcesoria w umiarkowanych cenach. Przykład? Ich sztyca zdalnie regulowana, z wewnętrznym lub zewnętrznym prowadzeniem przewodu, kosztuje ok. 900 zł 



Karbonowe koła Giant P-SLR 0 Aero. W środku piast elementy DT Swiss, waga kompletu: 1610 g


 

Więcej informacji z tegorocznych targów Bike-Expo w Kielcach znajdziecie w następnym numerze Bike’a – 11/2015. 

Informacje o autorze

Autor tekstu: Łukasz Kopaczyński, l.kopaczynski@magazynbike.pl

Zdjęcia: Łukasz Kopaczyński

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Podobne artykuły

Instagram bike

Reklama

Wideo

Popularne

Translate »