Home Nowości Liv Intrigue LT intrygująca trailówka o skoku 150 mm z adaptacyjną geometrią...

Liv Intrigue LT intrygująca trailówka o skoku 150 mm z adaptacyjną geometrią i schowkiem w ramie

0
919

Marka Liv wypuściła nowy rower górski o powiększonym skoku, czyli Intrigue LT. Łącząc 150 mm ugięcia tylnego koła z widelcem 160 mm, Intrigue LT jest pierwszym rowerem ścieżkowym marki kompatybilnym z kołami 29/27,5” i z trójstopniowym systemem regulacji geometrii. Liv obdarza tymi możliwościami lekką ramą z aluminium ALUXX i zgrabnie uzupełnia je o zintegrowany schowek w rurze dolnej. Przyjrzyjmy się bliżej tej zmieniającej kształt trailówce.

 

Liv Intrigue LT 

Liv Intrigue LT staje się najbardziej agresywnym rowerem górskim tej marki, oferującym największy skok i największe możliwości regulacji spośród wszystkich rowerów w obecnej ofercie. Intrigue LT jest uzupełnieniem linii, w której skład wchodzi Intrigue Advanced Pro ze skokiem tylnego koła 125 mm. Najnowsza wariacja z aluminiową ramą jest dostępna na europejskim rynku w dwóch przedziałach cenowych, natomiast w USA tylko w tańszej wersji.

Nie należy zapominać, że raptem 3 lata temu w ofercie był model Hail i Hail Advanced, na kołach 27,5” ze skokiem przód/tył 170/160mm, choć geometria nie była zbyt inspirująca.

Intrigue LT ma wiele wspólnego z niedawno ogłoszonym Reignem 2023, racingowym rowerem enduro, który ma być wykorzystywany w tym sezonie na Pucharze Świata Enduro przez utalentowanych braci Meier-Smith z Antypodów, ale jednak nie jest bezpośrednim odpowiednikiem modelu z oferty Gianta. Liv Intrigue LT nie ma aż tak progresywnej geometrii, jak Reign, 10 mm mniej skoku z przodu i z tyłu, choć dzieli wspólną platformę zawieszenia Maestro 3, z tą różnicą, że wykorzystuje amortyzator 185 mm x 55 mm. Jak można było się spodziewać, Liv twierdzi, że amortyzator tylny jest stuningowany specjalnie pod kobiecy styl jazdy.

2,5″ to najszerszy, dozwolony rozmiar ogumienia, niezależnie od rozmiaru koła (tylnego 27,5” lub 29”)

Dostępne są cztery rozmiary ram, od XS do L. Rowery XS i S są zaprojektowane tylko w konfiguracji z kołami o różnych wielkościach; to znaczy 29″ z przodu i 27,5″ z tyłu. Intrigue LT w rozmiarach M oraz L są dostarczane z zestawem kół 29″, ale są również kompatybilne z tylnym kołem 27,5″. Takie rozwiązanie rozstawia trochę więcej przestrzeni między kołem a siodełkiem, szczególnie przy dobiciach lub bardzo stromych zjazdach. Może się ono też spodobać rowerzystkom, które preferują bardziej zwinne prowadzenie roweru za sprawą mniejszego tylnego koła. Pomaga w tym również flip-chip na połączeniu wahacza i górnego elementu pośredniego, którego można użyć do zmiany wysokości suportu w krokach co 5 mm i jednocześnie kąta główki w krokach co 0,4°.

Chociaż wszystkie rozmiary rowerów dostarczane są z flip-chipem w pozycji Low, Liv poświęciła trochę czasu, aby udostępnić trzy możliwe ustawienia geometrie dla każdego z nich. Niemniej jednak, brakuje geometrii ram M i L w konfiguracji mullet. Sprawdź stronę internetową Liv Cycling, aby uzyskać więcej informacji.

Inne interesujące szczegóły: rama posiada zintegrowany schowek wewnątrz dolnej rury. Pod klapką znajduje się mała, wodoodporna torebka do bezpiecznego przechowywania przekąsek lub niezbędnych, niewielkich narzędzi do naprawy na szlaku. Ponadto, Liv należy pochwalić za nieprowadzenie kabli przez łożyska sterowe. Może wyglądałoby to czysto i schludnie, ale większość mechaników (nie wszyscy) nie jest zbytnio zachwycona tym rozwiązaniem. Zamiast tego, kable i przewody wchodzą do ramy tuż za jej główką, wyłaniając się ponownie na dole dolnej rury, pomiędzy klapką schowka a mocowaniem dolnego linku. Z tego miejsca, przewód tylnego hamulca pozostaje na zewnątrz, podczas gdy linka przerzutki jest poprowadzona przez dolną rurę tylnego trójkąta.

Oba modele Intrigue LT są wyposażone w regulowaną sztycę Giant Contact Switch o następujących skokach: 100 mm w rozmiarze XS, 125 mm w rozmiarze S, 150 mm w rozmiarze M i 175 mm w rozmiarze L. Łożyska suportu są typu press-fit, rozstaw tylnej piasty to Boost (12 mm x 148 mm), a linia łańcucha 55 mm. Maksymalny rozmiar przedniej zębatki to tylko 32 z.

Rama wykonana z aluminium ALUXX jest wyposażona w ładnie ukształtowane osłony tylnego trójkąta i dolnej rury

Intrygującą kwestią jest to, że czołowa zawodniczka EWS z teamu Liv/100% – Rae Morrison https://www.instagram.com/rae_morrison/, jeździła w sezonie 2022 na przemalowanym Reignie z lat 2020-2022, w konfiguracji mullet. Nie wiadomo, ile skoku z tyłu miał ten rower, choć wiemy, że wielu posiadaczy tego modelu uzyskuje ok. 155 mm ugięcia, stosując amortyzator o skoku 65 mm. Ciekawe, czy Rae przesiądzie się na Intrigue LT czy może na przebranego, najnowszego Reigna Advanced Pro 2023?

Ceny i dostępność

Liv Intrigue LT jest dostępny raptem w dwóch wersjach, chociaż na niektórych rynkach nawet tylko w jednej. Na przykład w USA można dostać tylko Intrigue LT 2 za 2800 USD. Wyposażony jest on w amortyzator Fox Float DPS Performance, widelec Rockshox 35 Gold RL, 12-biegowy układ napędowy SRAM SX Eagle, 4-tłoczkowe hydrauliczne hamulce Tektro Orion M745 z tarczami 203 mm (przód) i 180 mm (przód), regulowana sztyca Giant Connect Switch i zestaw kół Giant AM (obręcze o szerokości wewnętrznej 30 mm) z oponami Maxxis Minion DHF/Dissector (P/T) w wersji EXO.

Liv Intrigue 1 jest dostępny tylko w kolorze Soap Suds

Liv Intrigue LT 1 dostępny jest w sprzedaży detalicznej w Niemczech za 3999 euro. Ten model również ma amortyzator Fox Float DPS Performance, ale jest połączony z wyższej klasy widelcem Fox Float 36 Performance i 12-biegowym układem napędowym Shimano SLX/Deore oraz 4-tłoczkowymi hamulcami Tektro Orion M750. Koła, opony i regulowana sztyca są takie same, jak w modelu niższym.

Liv Intrigue LT 2 jest dostępny tylko w kolorystyce Aged Denim

Miłym akcentem w obu wersjach są ramiona korby dostosowane do rozmiaru ramy: 165 mm w XS oraz 170 mm w przypadku MS-L. Szerokość kierownicy również zmienia się wraz z wielkością roweru; 760 mm w rozmiarze XS-M i 780 mm w L. Długość mostka wynosi 40 mm w ramach XS i 50 mm w ramach S-L. Wszystkie rowery wyposażone są w siodełka Liv Sylvia.

Poza USA i Japonią, Intrigue LT będzie dostępny w Wielkiej Brytanii, Meksyku, Japonii, Polsce i we Włoszech. Polskie ceny nie są jeszcze znane.

Info: https://www.liv-cycling.com/pl

Zobacz także

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Translate »