Home Nowości SR Suntour prezentuje automatyczne zawieszenie TACT

SR Suntour prezentuje automatyczne zawieszenie TACT

3
4171

SR Suntour prezentuje elektroniczny system zawieszenia TACT, z automatyczną regulacją kompresji dla małych prędkości.
Marka w końcu odsłania kurtynę przed konstrukcją, która po raz pierwszy pojawiła się w olimpijskim rowerze Toma Pidcocka.

SR Suntour zaprezentował długo oczekiwany elektryczny system zawieszenia TACT. I w końcu wiadomo, na czym cały system polega -po prostu kontroluje kompresję widelca i tylnego amortyzatora roweru dla tzw. niskich prędkości. System ten już od dawna używany jest zawodach XCO przez Toma Pidcocka, a od pewnego czasu też przez Pauline Ferrand-Prevot. O zawieszeniu pisaliśmy już w przeszłości.

SR Suntour twierdzi, że nowy system jest przeznaczony dla wszystkich dyscyplin kolarstwa górskiego i spodziewa się wdrożyć tę technologię w pozostałych widelcach o większym skoku w przyszłości. W momencie premiery dostępny jest tylko zestaw w postaci widelca Axon 34 Werx Boost EQ 29 cali i nowego tylnego amortyzatora Edge TT. To dokładnie te komponenty, na których jeździ też Pidcock i Prevot.

Cały system TACT został wyceniony na 4990 Euro, SR Suntour twierdzi, że system dodaje tylko 198 g w porównaniu z systemem zdalnie sterowanym – czyli klasycznych z manetką.


W przeciwieństwie do innych elektronicznych systemów zawieszenia SR Suntour TACT wykorzystuje tylko jeden czujnik do dostosowania zawieszenia do terenu. Trzyosiowy akcelerometr, umieszczony w koronie widelca, przekazuje systemowi informacje o podłożu i może wykrywać podjazdy, zjazdy, oderwanie się od ziemi, ale też po prostu wibracje.

Nie ma opcji ręcznego wyboru trybu! Stąd i brak dodatkowych przełączników na kierownicy. Chociaż system jest automatyczny, można go regulować w aplikacji TACT, która umożliwia konfigurację. Aplikacja pozwala na osiem różnych poziomów regulacji, przy czym poziom 1 zapewnia największy komfort, a poziom 8 maksymalną wydajność – jak to ładnie nazwano.

Jak całość jest zasilana? Akumulator jest zamontowany na dolnej rurze ramy, za koszykiem na bidon. To wariant dla zwykłych śmiertelników. W rowerach Pinarello bateria została ukryta w ramie. SR Suntour twierdzi, że wybrał konstrukcję z przewodami, ponieważ jest to najszybszy sposób komunikacji między komponentami, pozwalający na czteromilisekundowy czas reakcji.

Widelec Axon 34 Werx Boost EQ ma wydrążoną koronę z włókna węglowego, z magnezową dolną częścią goleni i jest dostępny ze skokiem 100 mm, 110 mm lub 120 mm. Nowy tylny amortyzator Edge TT jest oczywiście powietrzny i pozwala zarówno na zmianę ciśnienia, jak i objętości powietrza, by jeszcze bardziej zmieniać jego charakterystykę.

Czy dostępne będą jakieś w rowery seryjnie wyposażone w TACT? Póki co nic o tym nie wiadomo!

Zobacz także

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
3 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
Jan123
Jan123
10 miesięcy temu

Bardzo przydatny artykuł 😀👍

Oszust
Oszust
9 miesięcy temu

Pod koniec lat 90 tych wypuściła coś takiego fma Noleen potem znana jako K2. Cannondale także już dawno temu miał sterowane elektroniczne zawieszenie

Translate »