Home Nowości Antidote Woodsprite oficjalnie zaprezentowany!

Antidote Woodsprite oficjalnie zaprezentowany!

0
648

Antidote, polska firma specjalizująca się w produkcji rowerów karbonowych, wypuściła dziś na rynek swój nowy rower – Woodsprite. Rower ten, wyposażony w koła 29″ i 135 mm skoku tylnego koła, ma na celu wykorzystanie wielu cech roweru enduro Carbonjack i przeniesienie ich na platformę o mniejszym skoku. Antidote twierdzi, że cechy roweru Carbonjack są rzeczywiście obecne w modelu Woodsprite – szczególnie w zakresie zawieszenia i geometrii. Wygląd roweru jest z pewnością znajomy, szczególnie jeśli chodzi o sylwetkę z tylnym amortyzatorem umieszczonym tuż za rurą podsiodłową.

Detale Antidote Woodsprite

  • Rozmiar kół: 29″
  • Skok: 135 (tył) / 140 lub 150 mm (przód)
  • Karbonowa rama
  • Kąt główki 65,5°.
  • Długość widełek tylnych: 450 mm
  • Zasięg: 455, 485, 515 mm
  • Kompletny od 7799 Euro
  • Tylko rama od 3799 Euro

Rower jest wykonany z kompozytu z Vectranem, który Antidote stosuje w swoich rowerach od lat. Jedną z głównych korzyści wynikających z dodania do kompozytowej mieszanki tego materiału jest podobno zwiększenie odporności na uderzenia i wytrzymałości. Istnieją także opinie, że włókno węglowe Vectran lepiej tłumi drgania. W rowerze zastosowano łączniki wycinane CNC ze stopu 7075 T6. Rama z dodanymi wszystkimi zabezpieczeniami ma ważyć 2,5 kg bez amortyzatora.

Rower jest przeznaczony do współpracy z widelcem o skoku 140 lub 150 mm. Posiada prześwit na opony 2,6″ i mocowanie do hamulca PM i tarczy 180 mm z tyłu.

Szczegóły ramy Antidote Woodsprite

Karbonowa rama, która może być dostarczona w wybranym kolorze, ma płynne, nieprzerwane linie, które wydają się rozciągać od główki ramy, poprzez wsporniki siodła, aż do tylnej osi. Każdy rower ma swój własny numer seryjny i wygląda na to, że Antidote celuje raczej w rzemiosło niż masową produkcję.

Anitdote twierdzi, że amortyzator jest umieszczony w tym szczególnym miejscu, aby utrzymać niżej środek ciężkości roweru. Tak czy inaczej, z pewnością zwalnia to sporo miejsca w przednim trójkącie i z łatwością mieści się tam bidon. Wszystkie rowery są wyposażone w błotnik, aby zapobiec przedostawaniu się zbyt dużej ilości błota i żwiru na amortyzator.

Geometria Antidote Woodsprite

Geometria jest dość nietypowa i konsekwentna dla marki. Rower jest zbudowany wokół kąta główki 65,5 stopnia i kąta rury podsiodłowej 76,5 stopnia. W połączeniu z dużym zasięgiem – 485 mm w rozmiarze L – długimi, 450-milimetrowymi widełkami tylnymi powinno to oznaczać, że masa ciała jest przenoszona przez stopy rowerzysty. Antidote twierdzi, że robi to w imię równowagi i lepszego rozłożenia masy w rowerze. Interesujące jest to, że marki rowerów różnią się pod względem długości tylnego trójkąta – tu Antidote należy zdecydowanie do zwolenników długiego tyłu.

Konstrukcja zawieszenia

Zawieszenie Smart FDS w Woodsprite jest kompatybilne zarówno z amortyzatorami sprężynowymi, jak i powietrznymi. Amortyzatory są zorientowane tak, że piggyback znajduje się po stronie nienapędowej. Amortyzator jest napędzany w dolnej części bezpośrednio przez wahacz, a z górnej przez łącznik, który unosi się pomiędzy nimi.

Przełożenie dźwigni w rowerze jest względnie stałe, aż do punktu ugięcia skoku i wynosi 2,55 dla pierwszych 35 mm skoku. Następnie wzrasta i jest progresywny od 2,5 do 2,2 w sposób bardzo spójny, aż do końca skoku. Zabezpieczenie przed podnoszeniem jest również jednolite – Spada z około 85% do około 80% przy ugięciu, a następnie zmniejsza się liniowo do 64% na końcu skoku. Wartość ta sugeruje, że rower ma większy priorytet dla zachowania geometrii niż oddzielenia sił hamowania od działania zawieszenia.

Anty-squat jest nieco niższy niż w innych rowerach, niektóre osiągają ponad 100% w ugięciu, podczas gdy Woodsprite waha się pomiędzy 85 a 95% w ugięciu. Oznacza to, że rower będzie chciał się lekko ściskać pod wpływem sił działających na zawieszenie, nawet jeśli tylko nieznacznie.

Dostępne wersje

Antidote sprzedaje rower Woodsprite w kilku różnych zestawach, w tym z zawieszeniem EXT, Rockshox i Fox, z napędem Shimano lub SRAM. Oto kilka wybranych opcji z oferty.

EXT Era & Storia Lok V3 / SRAM X01 8699 Euro

Amortyzator tylny – EXT Storia Lok V3 210x55mm
Widelec – EXT Era V2 150mm
Stery – CaneCreek 40
Napęd – SRAM X01
Hamulce – SRAM Code RSC 200mm
Kierownica – Antidote 35mm / 810mm szerokości
Wspornik kierownicy – Industry Nine
Wspornik siodła – BikeYoke Revive
Siodełko – WTB Silverado
Koła – Industry Nine Enduro S Hydra
Opony – Maxxis Minion DHF/DHRII Exo+

Fox 34 & Float X / SRAM X01 – 8399 Euro

Amortyzator tylny – Fox Float X Factory 210x55mm
Widelec – Fox 34 Factory Grip2 140mm
Stery – CaneCreek 40
Napęd – SRAM X01
Hamulce – SRAM Code RSC 200mm
Kierownica – Antidote 35mm / 810mm szerokości
Wspornik kierownicy – Industry Nine
Wspornik siodła – BikeYoke Revive
Siodełko – WTB Silverado
Koła – Industry Nine Enduro S Hydra
Opony – Maxxis Minion DHF/DHRII Exo+

Rockshox Pike & Super Deluxe / Shimano XT – 7799 Euro

Amortyzator tylny – Rockshox Super Deluxe 210x55mm
Widelec – Rockshox Pike Ultimate 140mm
Stery – CaneCreek 40
Napęd – Shimano XT
Hamulce – Shimano XT 4-pot 203mm
Kierownica – Antidote 35mm / 810mm szerokości
Wspornik kierownicy – Industry Nine
Wspornik siodła – BikeYoke Revive
Siodełko – WTB Silverado
Koła – Industry Nine Enduro S Hydra
Opony – Maxxis Minion DHF/DHRII Exo+

Info: antidotebikes.com

Zobacz także

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Translate »