Nowa kategoria
O Supercalbierze pisaliśmy z okazji jego premiery, dla przypomnienia najważniejsze cechy, tak jak je przedstawia Trek:
- Supercaliber zapewnia niską masę i sprawność hardtaila, a jednocześnie kontrolę i przyczepność roweru full suspension. To idealne rozwiązanie dla fanów wyścigów XC, którzy chcą ostro pędzić na podjazdach i podczas sprintów, a jednocześnie zachować prędkość w trudnym terenie i wzorowo pokonywać zjazdy.
- Supercaliber oparty jest p IsoStrut, wbudowany w ramę amortyzator, opracowany wspólnie z ze specjalizującymi się w zawieszeniu inżynierami z firmy FOX. Zapewnia 60 mm regulowanego skoku z tyłu z tłumieniem. IsoStrut wbudowany jest w zapobiegający skręcaniu, zginaniu i ugięciom wspornik stanowiący strukturalny element roweru. Dzięki tej wyjątkowej konstrukcji maszyna zyskuje wyjątkową sprawność podczas pedałowania i nie wymaga dodatkowych zawiasów przy zawieszeniu, co ogranicza związaną z nimi masę i występujące zazwyczaj nadmierne luzy boczne.
- Supercaliber dostępny jst jako cztery kompletne modele. Każdy z nich ma ramę z włókna węglowego OCLV Mountain z rurą dolną Straight Shot i zabezpieczeniem Knock Block, napęd 1×12 SRAM (w tym SRAM AXS w najwyższym modelu) oraz koła z włókna węglowego Bontrager Kovee z piastą Rapid Drive zapewniającą niezwłoczne zazębianie w momencie naciśnięcia na pedały.
Dostępne modele Supercaliber
Rama z damperem Supercaliber
Supercaliber 9.7 – w tej prezentacji, test w Bike 3-4/20
Supercaliber 9.8
Supercaliber 9.9 XX1 – test w BIKE 3-4/20
Supercaliber 9.9 XX1 AXS
Specyfikacja modelu w teście
Dane techniczne
rama | OCLV Mountain Carbon main frame & stays, IsoStrut, tapered head tube, Knock Block, Control Freak internal routing, Boost148, 60mm travel |
widelec / amortyzator | RockShox Reba RL, Solo Air spring, Motion Control damper, tapered steerer, 42mm offset, Boost110, 15mm Maxle Stealth, 100mm travel |
amortyzator tył | Trek IsoStrut, Fox Performance shock, air spring, DPS 2-position damper, 235×32.5mm |
przerzutka P/T | SRAM NX Eagle |
manetka P/T | SRAM NX Eagle, 12 speed |
hamulec P/T | Shimano hydraulic disc, MT501 lever, MT500 caliper |
mechanizm korbowy | SRAM NX Eagle, DUB, 32T alloy ring, Boost |
suport | SRAM DUB, 92mm, PressFit |
kaseta / wolnobieg | SRAM PG-1230 Eagle, 11-50, 12 speed |
łańcuch | SRAM NX Eagle, 12 speed |
obręcze | Bontrager Kovee Elite 23 carbon, Tubeless Ready, 54T Rapid Drive 6-bolt, Boost110 front, Boost148 rear |
opona P/T | Bontrager XR2 Team Issue, Tubeless Ready, Inner Strength sidewall, aramid bead, 120 tpi, 29×2.20″ |
uchwyty / gripy | Bontrager XR Trail Comp, nylon lock-on |
kierownica | Bontrager Comp, alloy, 31.8mm, 15mm rise |
wspornik kierownicy | Bontrager Elite, 31.8mm, Blendr compatible, 7 degree |
stery | Knock Block Integrated, sealed cartridge bearing, 1-1/8″ top, 1.5″ bottom |
siodełko | Bontrager Montrose Comp, steel rails |
wspornik siodła | Bontrager Approved, 31.6mm, 8mm offset |
Detale i szczegóły Trek Supercaliber 9.7
Serce roweru to IsoStrut, niemal ukryty w rurze górnej ramy
W środku kryje się jednak prawdziwy tłumik, który powstał we współpracy z Foxem
Rama ma szereg praktycznych rozwiązań, jak blokadę Knock Block, zapobiegającą jej uszkodzeniu przez kokpit
Także od dołu rama jest zabezpieczona przed uderzeniem przez widelec
Warto zwrócić uwagę na fakt, że sama blokada jest ledwo widoczna
Wahacz oparty jest na jednym, centralnym punkcie obrotu – łożyska są szeroko rozstawione
OCLV Mountain to legendarna już jakość kompozytu Treka, specjalnie dobranego pod kątem użytku w terenie
Z tyłu nie znajdziemy żadnych dodatkowych zawiasów
Ich rolę pełnią elastyczne fragmenty widełek górnych wahacza
Oczywiście komponenty noszą logo własnej marki Treka Bontrager – to także już tradycja
Dotyczy to nie tylko siodła Montrose Comp, ale i sztycy
Co istotniejsze, koła Bontrager Kovee Elite 23, wykonane są z karbonu
Od Bontragera pochodzą też opony XR2 Team Issue – od razu zresztą pozbawione dętek
Bontrager to także producent mostka i kierownicy
W ramah wyposażenia znalazły się m.in. hamulce Shimano z serii 500
Z tarczami dobranymi do poziomu grupy – obydwie mają 160 mm średnicy
Zacisk tylnego koła zgrabnie ukryto wewnątrz ramy
Ale i tu nie zapomniano o dadatkowych zabezpieczeniach miejsc podatnych na uszkodzenia
Za zdjęciu widać, że cały wahacz to jeden, potężny element – brak zawiasów pozwala obniżyć masę
Napęd 1×12 Sram NX Eagle – czyli niemal podstawowa wersja dwunastkowej grupy Amerykanów
Rock Shox Reba RL – sprawdzony amortyzator powietrzny z opcją blokady
I jeszcze raz tłumik IsoStrut – jest ukryt, ale nie pozbawiono go możliwości regulacji
Sugerowana cena modelu: 17999 zł
Więcej informacji: trekbikes.com