Prezentacja: Trek Supercaliber 9.7 nie taki ubogi krewny

Co może być lepsze w XC niż rower na którym jeździ Jolanda Neff? Dwa takie rowery! Albo też wersja bardzo zbliżona, ale też zdecydowanie tańsza. Oto prezentacja modelu Trek Supercaliber 9.7, który testujemy.



Nowa kategoria

 

O Supercalbierze pisaliśmy z okazji jego premiery, dla przypomnienia najważniejsze cechy, tak jak je przedstawia Trek:

 

  • Supercaliber zapewnia niską masę i sprawność hardtaila, a jednocześnie kontrolę i przyczepność roweru full suspension. To idealne rozwiązanie dla fanów wyścigów XC, którzy chcą ostro pędzić na podjazdach i podczas sprintów, a jednocześnie zachować prędkość w trudnym terenie i wzorowo pokonywać zjazdy.
  • Supercaliber oparty jest p IsoStrut, wbudowany w ramę amortyzator, opracowany wspólnie z ze specjalizującymi się w zawieszeniu inżynierami z firmy FOX. Zapewnia 60 mm regulowanego skoku z tyłu z tłumieniem. IsoStrut wbudowany jest w zapobiegający skręcaniu, zginaniu i ugięciom wspornik stanowiący strukturalny element roweru. Dzięki tej wyjątkowej konstrukcji maszyna zyskuje wyjątkową sprawność podczas pedałowania i nie wymaga dodatkowych zawiasów przy zawieszeniu, co ogranicza związaną z nimi masę i występujące zazwyczaj nadmierne luzy boczne.
  • Supercaliber dostępny jst jako cztery kompletne modele. Każdy z nich ma ramę z włókna węglowego OCLV Mountain z rurą dolną Straight Shot i zabezpieczeniem Knock Block, napęd 1x12 SRAM (w tym SRAM AXS w najwyższym modelu) oraz koła z włókna węglowego Bontrager Kovee z piastą Rapid Drive zapewniającą niezwłoczne zazębianie w momencie naciśnięcia na pedały.

 

Dostępne modele Supercaliber

 

Rama z damperem Supercaliber
Supercaliber 9.7 - w tej prezentacji, test w Bike 3-4/20
Supercaliber 9.8
Supercaliber 9.9 XX1 - test w BIKE 3-4/20
Supercaliber 9.9 XX1 AXS

 

Specyfikacja modelu w teście

Dane techniczne

ramaOCLV Mountain Carbon main frame & stays, IsoStrut, tapered head tube, Knock Block, Control Freak internal routing, Boost148, 60mm travel
widelec / amortyzatorRockShox Reba RL, Solo Air spring, Motion Control damper, tapered steerer, 42mm offset, Boost110, 15mm Maxle Stealth, 100mm travel
amortyzator tyłTrek IsoStrut, Fox Performance shock, air spring, DPS 2-position damper, 235x32.5mm
przerzutka P/TSRAM NX Eagle
manetka P/TSRAM NX Eagle, 12 speed
hamulec P/TShimano hydraulic disc, MT501 lever, MT500 caliper
mechanizm korbowySRAM NX Eagle, DUB, 32T alloy ring, Boost
suportSRAM DUB, 92mm, PressFit
kaseta / wolnobiegSRAM PG-1230 Eagle, 11-50, 12 speed
łańcuchSRAM NX Eagle, 12 speed
obręczeBontrager Kovee Elite 23 carbon, Tubeless Ready, 54T Rapid Drive 6-bolt, Boost110 front, Boost148 rear
opona P/TBontrager XR2 Team Issue, Tubeless Ready, Inner Strength sidewall, aramid bead, 120 tpi, 29x2.20"
uchwyty / gripyBontrager XR Trail Comp, nylon lock-on
kierownicaBontrager Comp, alloy, 31.8mm, 15mm rise
wspornik kierownicyBontrager Elite, 31.8mm, Blendr compatible, 7 degree
steryKnock Block Integrated, sealed cartridge bearing, 1-1/8" top, 1.5" bottom
siodełkoBontrager Montrose Comp, steel rails
wspornik siodłaBontrager Approved, 31.6mm, 8mm offset

 

Detale i szczegóły Trek Supercaliber 9.7

 

 

Serce roweru to IsoStrut, niemal ukryty w rurze górnej ramy

 

 

W środku kryje się jednak prawdziwy tłumik, który powstał we współpracy z Foxem

 

 

Rama ma szereg praktycznych rozwiązań, jak blokadę Knock Block, zapobiegającą jej uszkodzeniu przez kokpit

 

 

Także od dołu rama jest zabezpieczona przed uderzeniem przez widelec 

 

 

Warto zwrócić uwagę na fakt, że sama blokada jest ledwo widoczna

 

 

Wahacz oparty jest na jednym, centralnym punkcie obrotu - łożyska są szeroko rozstawione

 

 

OCLV Mountain to legendarna już jakość kompozytu Treka, specjalnie dobranego pod kątem użytku w terenie 

 

 

Z tyłu nie znajdziemy żadnych dodatkowych zawiasów

 

 

Ich rolę pełnią elastyczne fragmenty widełek górnych wahacza

 

 

Oczywiście komponenty noszą logo własnej marki Treka Bontrager - to także już tradycja

 

 

Dotyczy to nie tylko siodła Montrose Comp, ale i sztycy

 

 

Co istotniejsze, koła Bontrager Kovee Elite 23, wykonane są z karbonu

 

 

Od Bontragera pochodzą też opony XR2 Team Issue - od razu zresztą pozbawione dętek

 

 

Bontrager to także producent mostka i kierownicy

 

 

W ramah wyposażenia znalazły się m.in. hamulce Shimano z serii 500

 

 

Z tarczami dobranymi do poziomu grupy - obydwie mają 160 mm średnicy

 

 

Zacisk tylnego koła zgrabnie ukryto wewnątrz ramy

 

 

Ale i tu nie zapomniano o dadatkowych zabezpieczeniach miejsc podatnych na uszkodzenia

 

 

Za zdjęciu widać, że cały wahacz to jeden, potężny element - brak zawiasów pozwala obniżyć masę

 

 

Napęd 1x12 Sram NX Eagle - czyli niemal podstawowa wersja dwunastkowej grupy Amerykanów

 

 

Rock Shox Reba RL - sprawdzony amortyzator powietrzny z opcją blokady

 

 

I jeszcze raz tłumik IsoStrut - jest ukryt, ale nie pozbawiono go możliwości regulacji

 

Sugerowana cena modelu: 17999 zł

Więcej informacji: trekbikes.com

Komentarze do artykułu