Trek Fuel EX - As wszystkich tras

TEST: SELLE ITALIA X-LR™ AIR CROSS SUPERFLOW

W ostatnich dwóch sezonach nie brak nowych modeli siodeł, które zaskakują wyglądem. Selle Italia X-LR zdecydowanie do nich należy i jednocześnie ze względu na swoje cechy jest godny zainteresowania.



Szerzej, znaczy wygodniej.

 

Wypada jednak zacząć od dobrania szerokości. Model dostępny jest w dwóch wersjach: S3 (narrow), L3 (wide), mierzących odpowiednio 131 x 266 mm i 145 x 266 mm. W dobraniu może pomóc system Idmatch firmy (tutaj znajdziecie nasz test systemów doboru), ale warto to potwierdzić testem (co też zrobiliśmy). Werdykt był jednoznaczny – szerszy model, podpowiadany przez system, pasuje lepiej i generalnie wariant wąski będzie odpowiedni dla zdecydowanie skromniejszej grupy osób, bo powierzchnia podparcia jest niewielka. Jest to zdecydowanie siodło do dynamicznej, sportowej jazdy. Wówczas doceni się możliwość zmiany pozycji dzięki niskiemu nosowi i opuszczanym bokom, jak i wierzchnią warstwę odporną na warunki atmosferyczne oraz dodatkową ochronę brzegów (mocno rozbudowana na bokach) przydatną w razie upadku. To idealne siodło na wyścigi w błocie. Centralny otwór? Rzecz gustu i dopasowania do anatomii - dostępna jest też wersja z mniejszą "dziurą" czyli Flow. Tylko jazda próbna może być decydująca. Dla szukających każdego grama wskazówka - model ma swój odpowiednik "ultra", czyli Kit Carbonio, ważący tylko 131 gramów oraz specjalny wariant do elektryków!

 

Selle Italia XL-R

 

Widać wyraźnie różnice w szerokości - wariant szerszy L3 jest na górze

 

SELLE ITALIA X-LR

 

Różnią się całe skorupy, stopniowo rozszerzając się ku tyłowi

 

SELLE ITALIA X-LR

 

Dodatkowo siodełka opisano - z tyłu na stelażu znajduje się odpowiedni symbol

 

SELLE ITALIA X-LR

 

Superflow w nazwie odnosi się do centralnego kanału, który ma odciążać wrażliwe okolice

 

SELLE ITALIA X-LR

 

Dodatkowo stelaż z przodu podparty jest przez tworzywo elastomerowe, tłumiące drgania

 

Wersje do wyboru: (S3) 131 x 266 mm i (L3) 145 x 266 mm

Waga: 215/226 g
Cena katalogowa: 429,90 zł

PLUSY: łatwość zmiany pozycji, odporność na warunki atmosferyczne

MINUSY: wygoda uwarunkowana anatomicznie

 

Dowiedz się więcej na: amppolska.pl

 

Przeczytaj również:

 

First Ride: Marzocchi Bomber Z2

Long Ride: Bell Sixer MIPS

Long Ride - No Limited X 29 X Light

Komentarze do artykułu