[Publikacja prasowa producenta]
Model Top Fuel od dawna cieszy się popularnością wśród osób kochających prędkość oraz przykładających dużą wagę do wydajności podczas pokonywania wymagających tras typu cross country i maratonów. Nowa odsłona łączy wyścigowe geny modelu Top Fuel z niezawodnym panowaniem, które zapewniają rowery o dłuższym skoku. Teraz będziesz mógł cieszyć się sprzętem zachowującym się jak rasowy rower wyścigowy XC, który zasuwa niczym prawdziwy rower na szlak.
Taka zmiana w obrębie konstrukcji sprawiła, że model Top Fuel przekształcił się z pełnokrwistej maszyny wyścigowej w rower cross country, doskonale nadający się zarówno do wyścigów, jak i dla każdego rowerzysty kochającego jazdę rowerem.
Wcześniej, wiosną tego roku, zwycięzca odbywającego się w Stanach Zjednoczonych maratonu Mountain Bike National Champion, Payson McElveen (z zespołu Orange Seal Off-road) jadący na nowym modelu Top Fuel pobił rekord FKT na 100-milowym szlaku White Rim Trail znajdującym się w Parku Narodowym Canyonlands w stanie Utah, poprawiając poprzedni rekord o niemal 15 minut.
Większy skok, większa kontrola
Podczas, gdy poprzednie modele Top Fuel posiadały widelec o długości 100 mm oraz tylny skok również wynoszący 100 mm, nowa odsłona Top Fuel została wyposażona w dłuższy widelec 120 mm i 115 mm skok tylny.
Nowe modele Top Fuel zostały także wyposażone w całkowicie przebudowaną ramę z łagodniejszym kątem nachylenia główki ramy i dłuższym rozstawem, zapewniające większą pewność i kontrolę na wymagających zjazdach.
Każdy z modeli nowej linii Top Fuel posiada szerszą kierownicę i skrócony wspornik kierownicy, regulowaną sztycę oraz podwójną zdalną blokadę TwistLoc, która ułatwia jednoczesne blokowanie przedniego i tylnego zawieszenia, gdy szykujesz się do sprintu lub wspinaczki.
Technologia rowerów na szlak – mentalność rasowego roweru wyścigowego
Nowa rama stosowana w modelach Top Fuel posiada elementy konstrukcyjne zbliżone do tych, wykorzystywanych w rowerach na szlak firmy Trek, w tym rurę dolną Straight Shot gwarantującą większą sztywność bez dodatkowego zwiększania masy roweru oraz zabezpieczenie ramy Knock Block, chroniące ramę przed uderzeniami kierownicy i korony widelca.
Każdy z nowych modeli posiada również regulowaną geometrię Mino Link, wewnętrzne prowadzenie kabli Control Freak oraz system Active Braking Pivot, dzięki któremu zawieszenie pracuje nawet, gdy Ty hamujesz.
Razem, technologia ramy i zawieszenia zapewniają ultra-responsywną i pewną jazdę, podczas której rozwiniesz duże prędkości ścigając się z innymi zawodnikami i będziesz czerpał ogromną przyjemność podczas każdej jazdy.
Opcje z włókna węglowego i aluminium
Modele Top Fuel dostępne są w czterech kompletnych wersjach ze zróżnicowanymi opcjami napędu. Ponadto, są również oferowane, jako rama z widelcem w wersji Alpha Platinum Aluminium lub OCLV Mountain Carbon.
Wszystkie trzy modele z włókna węglowego (Top Fuel 9.9, Top Fuel 9.8 i Top Fuel 9.7) oraz ramy z widelcem, również wykonane z włókna węglowego, zostały wyposażone w pełne ramy główne i tylne trójkąty OCLV Mountain Carbon.
Dostępne są następujące modele Top Fuel:
Top Fuel 8 – 13 4999 zł
Top Fuel 9.7 – 17 999 zł
Top Fuel 9.8 – 24 999 zł
Top Fuel 9.9 – 39 999 zł
Top Fuel 9.9 AXS – 44 999 zł
Rama z damperem Top Fuel AL – 8 999 zł
Rama Top Fuel C – 14 999 zł
Dowiedz się więcej na: www.trekbikes.com
Przeczytaj również:
Szczęśliwy powrót – test ścieżkowców na diecie
- Giant Trance 1 29er
- Bregamont Contrail Elite
- Canyon Neuron CF 9.0 SL
- GT Sensor Expert
- Scott Spark 920
- Intense Primer Expert