Test ścieżkowców – GT SENSOR EXPERT

GT Sensor Expert to kolejny model w naszym teście ścieżkowców próbującym dowieść słuszność powracającego tdo tej kategorii trendu odchudzania. Czy jednak postęp w zrzucaniu wagi jest wystarczający i zadowoli przeciętnego rowerowego turystę?



GT SENSOR EXPERT

 

Nowy GT Sensor Expert to przykład ekstremalnego wykorzystania trendów w geometrii. Kąt widelca z wynikiem 65,4 stopnia jest ekstremalnie płaski, a kąt podsiodłowy 77 stopni szczególnie ostry. Ekstremalne kąty sprawiają, że rura górna tak bardzo się skraca, że ostatecznie siedzi się na ścieżkowcu bardzo wyprostowanym. Dodatkowo mostek o długości 40 mm wspiera mało sportową pozycję. Kto znajduje się na granicy kolejnego rozmiaru, zdecydowanie powinien wybrać większy. Gdy pedałuje się na siedząco, pięty zaczepiają o szeroki, aluminiowy wahacz z tyłu. Na stojąco zdarza się dotknąć przewodów i pancerzy hamulcowych oraz przerzutek. Rama, ważąca ponad 3 kg, podnosi wagę całego roweru. Dlatego mimo stosunkowo neutralnej pracy zawieszenia i lekkich kół podjazd na rundzie testowej był wymagający.

 

GT Sensor Expert

Przyjazne w serwisowaniu! Wszystkie linki poprowadzono na zewnątrz ramy

 

Za to na ścieżkach w dół Sensor jedzie dobrze. Prowadzenie jest ekstremalnie bezpośrednie, każdy, nawet mały ruch kierownicy przekładany jest na zmianę kierunku. Widelec i tłumik od Rockshoxa dobrze ze sobą współpracują, nie do końca jednak są w stanie dotrzymać kroku Foxom. Na stromych odcinkach zjazdów moc hamulców Level jest za mała. Opony Schwalbe, o jasnych bokach, wyglądają stylowo, ale nie oferują ochrony przed przebiciami Snakeskin i tylko warunkowo można ich używać bez dętek. To wysoka cena, jaką trzeba płacić za wygląd retro. Za pomocą Flipchipa w dolnym mocowaniu tłumika można sprawić, że kąt widelca będzie o pół stopnia bardziej stromy, a prowadzenie minimalnie zwrotniejsze.

 

GT Sensor Expert

40 mm mostek jest ekstremalnie krótki. W zestawieniu z krótką rurą górną skraca to pozycję

 

Podsumowanie

 

Rama, a więc i cały rower, są zbyt ciężkie. Geometria na zjazdach sprawia, że sprzęt daje wiele przyjemności, ale ta jest hamowana na ścieżkach przez podatne na uszkodzenia opony i słabe hamulce. Na rowerze siedzi się wyprostowanym, co utrudnia pedałowanie z pełną mocą.

 

GT Sensor ExpertGT Sensor Expert

 

Dowiedz się więcej na: www.gtbicycles.pl

 

Przeczytaj również:

 

Szczęśliwy powrót - test ścieżkowców na diecie

 

Kocioł Bimbru 2019 już za miesiąc

Komentarze do artykułu