Test ścieżkowców – SCOTT SPARK 920

W naszym teście odchudzanych ścieżkowców przyszedł czas na model Spark 920. Scott w ostatnich latach był jednym z liderów trendu ku szerszym oponom typu Plus. Tym razem Szwajcarzy zmieniają kurs, w sezonie 2019 żaden Spark nie będzie się toczył na kołach 27,5+.



SCOTT SPARK 920

 

Mimo tego cała oferta obejmuje aż 18 modeli na kołach 29 cali. Za niewiele więcej niż 16 000 zł dostaje się wysokiej jakości ramę główną z karbonu z aluminiowym tyłem. Mimo zdecydowanie większego skoku turystyczna wersja Sparka nie jest w stanie ukryć sportowych korzeni. Pozycja także w naszym testowym rowerze pozostaje sportowa. Kompletne zawieszenie, tak jak w służbowym pojeździe Nino Schurtera, także można zablokować manetką z kierownicy. Za pomocą bardzo lekko działającej manetki błyskawicznie da się zapomnieć o pompowaniu zawieszenia w trybie otwartym. 300 metrów podjazdów na naszej rundzie testowej było zabawą.

 

Scott Spark 920

Dźwignia Twinloc do synchronicznej blokady widelca i tłumika w sezonie 2019 jest jeszcze bardziej ergonomiczna. Działanie pozostało perfekcyjne.

 

A na zjazdach? Tu Sparka także trudno zatrzymać. Elementy amortyzujące pracują absolutnie harmonijnie i pozwalają nawet przez trudniejsze sekcje dosłownie frunąć. Maxxisy Recon mają równie wiele przyczepności co częściej montowane Forekastery. W ciasnych zakrętach w połowie naszej trasy testowej trzeba było pracować z lekkim dociskaniem ciałem, by uzyskać właściwe wejścia w łuki. Proste wychodzą Sparkowi minimalnie lepiej. Rowery, takie jak Giant, jadą z góry pewniej, ale to Scott trafia celniej w naszą definicję ścieżkowca. Wspina się równie dobrze, jak podjeżdża.

 

Scott Spark 920

Scott dostarcza w komplecie błotnik do widelca Foxa.

 

Podsumowanie

 

Spark także w sezonie 2019 zachowuje sportowy charakter. Pochylona pozycja, niska waga i zawieszenie blokowane z kierownicy sprawiają, że i okazyjny start w maratonie będzie możliwy. Nie trzeba się też z tego powodu liczyć z kompromisami na zjazdach. Scott Spark to taki ścieżkowiec, jakiego byśmy sobie życzyli.

 

Scott Spark 920Scott Spark 920

 

Dowiedz się więcej na: www.scott.pl

 

Przeczytaj również:

 

Test ścieżkowców:

 

Szczęśliwy powrót - test ścieżkowców na diecie

Kocioł Bimbru 2019 już za miesiąc

Trek Enduro MTB Series Rabka-Zdrój 2019

 

Komentarze do artykułu