Home Testy Rowery Ekstremalny sztywniak Dartmoor Hornet

Ekstremalny sztywniak Dartmoor Hornet

0
1972

 

Dartmoor Hornet. Tu wzmocniono wszystko, co się wzmocnić dało, ale idea pozostała ta sama – ma być to ekstremalnie wytrzymały sprzęt w cenie do zaakceptowania. Wytrzymałość uzyskano poprzez powiększenie komponentów. Seryjne opony 2,8? Proszę bardzo! Jeśli dodamy do tego piasty Boost, szerokie obręcze oraz masywne komponenty, dostajemy potwora typu „rób, co chcesz”. Rower jest bardzo sztywny, ale nie ociężały. Długa rama i przede wszystkim płaski kąt widelca zapewniają stabilność. By się dobrze bawić, warunek jest tylko jeden – kierunek trasy musi prowadzić w dół. Im bardziej stromo, tym lepiej. Wówczas wszystkie rozwiązania zyskują sens. Wysoka, podniesiona kierownica plus krótki mostek ułatwiają kontrolę, niska rama loty. Opony przestają ciążyć, a przełożenia pomagają się rozpędzić. W bike parku czy na dziko wykopanych hopach albo w lesie rower zachowuje się jak topór ministra Szyszki – wytnie wszystko. Inna rzecz, że nie będzie oszczędzał jeźdźca, bo jest bardzo twardy. Podjeżdżanie to jego pięta Achillesowa – waga, przełożenia, pozycja nie pasują. Nie do tego go stworzono. Uwaga, od razu warto zamontować sztycę regulowaną, seryjnej nie da się wystarczająco opuścić. Rama jest do tego przystosowana!

 

Podsumowanie

Sprzęt seryjnie przystosowany do katowania, o nowoczesnej geometrii i rozwiązaniach technicznych. Wzmocnienie całej konstrukcji powoduje, że został wyspecjalizowany głównie do jazdy w dół, niekoniecznie po przygotowanych szlakach. Pod względem wyposażenia nie ma słabych punktów, bardzo dobrze skomponowany pakiet.

 

 

Długo, nisko i… czarno. Zejdźcie mi z drogi!

 

 

Opony w rozmiarze 27,5×2,8 przejadą absolutnie wszystko.

 

 

Podniesiona kierownica ułatwia kierowanie.

velo.pl

Cena 4999 zł

Skok 150 mm

Materiał/rozmiary aluminium/S/M/L (46 cm)

Masa bez pedałów 13,9 kg (bez tłumika)

Widelec Suntour Auron LO–RC 27.5+

Korba/napęd Samox AF15–ISIS/Sram NX, 11 b.

Przełożenia/kierownica 32, 11-42/750 mm

Hamulce/tarcze przód/tył Sram Level/ 180/180 mm

Sztyca/średnica aluminium/30,9 mm

Koła piasty Dartmoor Real Boost/Real, obręcze Aircraft OEM 27,5, opony Maxxis Minion DHF+ 27,5×2,8

Reach/Stack/BB-Offset 430/620 mm/30 mm

 

Tutaj znajdziecie naszą prezentacją modelu

Tutaj zaś „bliżniaka” Primala 27,5+

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Translate »