Home Nowości Nowy RockShox BoXXer zaprezentowany

Nowy RockShox BoXXer zaprezentowany

2
2724

Ta historia ma swój początek tam, gdzie wszystko się zaczęło – od najlepszych zawodników na świecie. Od tras zjazdowych Pucharu Świata po tajne testowe miejscówki, nowy BoXXer opiera się na spuściźnie szybkości, sięgającej czasów Nicolasa Vouilloza i Steve’a Peata. Dzisiejsi najlepsi sportowcy, tacy jak Vali Höll i Loris Vergier, pomogli stworzyć najlepszego BoXXera. 

Jak pisze producent „najnowszy BoXXer został całkowicie przeprojektowany, aby wygrywać wyścigi – lub po prostu ścigać się z kumplami po ulubionych trasach”. Nowy BoXXer mógł być najsztywniejszym widelcem zjazdowym Rock Shoxa stworzonym do tej pory, ale wybrano inną drogę… Inżynierowie zdecydowali się zapewnić najlepszą możliwą równowagę między sztywnością, podatnością i komfortem dla maksymalnej kontroli. Dwa lata intensywnych prac rozwojowych, skupiających się na krytycznym połączeniu współczynników sztywności zginania i skręcania, zaowocowały zupełnie nową konstrukcją BoXXera 38 mm. 

Po niezliczonych lapsach w bike parkach, wyścigach i cyklach testów laboratoryjnych znaleziono podobno idealną równowagę między jakością jazdy, precyzją kierowania i sztywnością. Ale nie chodzi tylko o liczby. Ważnym jest, aby dać riderowi kontrolę i poczucie, że, nie tylko może, ale też musisz wybrać dowolną linię.

Górne golenie BoXXera 38 mm to dopiero początek. Te górne rury pracują w harmonii z dolnymi, zapewniając „idealne właściwości jezdne”. Dzięki intensywnym jazdom i testom dostosowano grubość ścianek górnych goleni i konstrukcję dolnych, aby uzyskać sztywność, która umożliwia sterowanie bez ciągłego obijania dłoni. Dzięki temu to użytkownik ma kontrolę nad widelcem i rowerem, a nie odwrotnie. 

Nowy DebonAir+ 

Nowa dwururowa konstrukcja DebonAir+ w widelcu BoXXer nie przypomina żadnej sprężyny powietrznej stworzonej przez RockShoxa wcześniej – „Sposób jej działania tak bardzo przypomina zachowanie konstrukcji bazującej na metalowym medium ściskanym, że aż trudno w to uwierzyć. Na początku skoku BoXXer jest niewiarygodnie responsywny i czuły, ale gotowy jest, by połknąć potężne uderzenia o ostrych krawędziach. Co najlepsze, sprężynę powietrzną BoXXera można dostrajać bez końca, zarówno pod względem ciśnienia powietrza, jak i objętości za pomocą tokenów.” Sprężyna stalowa i tytanowa skręcają się z zazdrości 😉

Zaprojektowanie sprężyny powietrznej tak, aby działała w górnej rurze o średnicy 38 mm, początkowo spowodowało, że krzywa sprężyny stała się zbyt progresywna nawet dla najtwardszych zawodników DH. Dodano więc „dwururkę” i zwiększono średnicę rury powietrznej z tradycyjnych 10 mm do 14 mm, tworząc dodatkową objętość dla powietrza. 

Nowa konstrukcja umożliwia precyzyjną kontrolę ciśnienia w komorze pozytywnej, negatywnej i przestrzeni w dolnych goleniach, gdzie uwięziona jest pewna ilość powietrza. Technologia ta umożliwia optymalizację objętości dodatniej komory powietrznej, by zapewnić najbardziej liniową krzywą sprężyny w historii modelu BoXXer. Użytkownik może wykorzystać każdy milimetr skoku (jeśli potrzebuje). 

Zwiększona objętość komory negatywnej poprawia pochłanianie małych nierówności. Nowy bump stopper zapewnia kulturalne dobicie, podczas największych dropów, bez nieprzyjemnego, twardego uderzenia. Bez względu na to, czy zawodnik lub amator pokonuje zakręty, przejeżdża przez skały, czy leci na pełnej po wyboistej prostej, BoXXer znajduje przyczepność tam, gdzie nikt by się tego nie spodziewał. 

Nowe tuleje ślizgowe

Eksperci od amortyzacji RockShoxa znaleźli sposób na ciągłe smarowanie tulei ślizgowych podczas pokonywania najtrudniejszych tras. Obie górne rury mają otwory przepływu oleju znajdujące się w pobliżu ich dolnych końców. Podczas każdego szybkiego przejazdu, te otwory przepuszczają więcej smaru przez tuleje. Ten widelec zamienia tarcie w poślizg.

Te porty przepływu oleju mają dodatkową funkcję, gdy widelec wykorzystuje swój pełny skok. Ta nowa konstrukcja równomiernie rozprowadza powietrze nad dolnymi ślizgami, co zapewnia stałą twardość sprężyny, której można zaufać na najbardziej karkołomnych dropach. 

ButterCups 

ButterCups, bez których nie można obejść w Pike’u, Lyriku i ZEBie 2023, znajdują się teraz w najnowszym BoXXerze. Małe gumowe krążki w złotym opakowaniu znajdują się na końcu tłumika oraz sprężyny powietrznej i wpasowane są w dolne golenie widelca. ButterCups tłumią wibracje o wysokiej częstotliwości, zanim dotrą one do dłoni i ramion.

Charger 3 RC2

Rewolucyjny tłumik Charger 3 RC2 wprowadzony na rynek w widelcach Pike, Lyrik i ZEB z 2023 rozgościł się widelcu DH o największym skoku. Wyprodukowanie tego, co stało się oryginalnym układem tłumienia Charger 3, wymagało świeżego spojrzenia. Wyeliminowano powiązania tłumienia szybkiej kompresji (HSC) i wolnej (LSC), które nakładają się na siebie w funkcjach regulacji, uniemożliwiając wcześniej prawdziwie niezależne dopasowanie do potrzeb użytkownika. Rezultatem są kompletnie nowe wrażenia z jazdy, w której decyzja między dodaniem większego tłumienia a narażeniem rąk na nieprzyjemną jazdę nie istnieje. 

Dostępne modele i opcje tuningowe

BoXXer Ultimate 

Przeprojektowany przez najszybszych zawodników na świecie, dla najszybszych riderów na świecie; nowy BoXXer to must-have nadchodzącego sezonu! Całkowicie nowa konstrukcja z górnymi goleniami 38 mm jest wyposażona w podwójną sprężynę powietrzną DebonAir +, która swoim działaniem do złudzenia przypomina sprężynę ze stopu metali. W połączeniu z tłumikiem Charger 3 RC2, BoXXer Ultimate zabiera wprost na najwyższy stopień podium. A dzięki nowym liniom regulacji korony konfiguracja jest dziecinnie prosta — nie potrzeba miarki ;-P

  • Tłumik: Charger 3 RC2 z ButterCups 
  • Sprężyna: BoXXer DebonAir+ z ButterCups 
  • ROZMIAR KÓŁ: 27,5”, 29” SKOK: 180mm*, 190mm*, 200mm 
  • OFF-SET: 44 mm (27,5”), 48 mm (27,5”, 29”), 52 mm (29”) 
  • WAGA: ok. 2840 g (skok 200 mm, off-set 48 mm) 
  • Sugerowana cena detaliczna: 1899 USD, 2279 EUR**, 2029 GBP**

*opcja akcesoryjna

**zawiera lokalny podatek VAT

CECHY 

NOWA konstrukcja z goleniami górnymi o średnicy 38 mm zaprojektowanymi z myślą o potrzebach najszybszych zawodników na świecie ze zrównoważoną sztywnością i jakością jazdy. 

NOWA dwururowa sprężyna powietrzna DebonAir+ zapewnia idealną równowagę między gładkim jak masło tłumieniem małych nierówności, dodatkowym wsparciem w środkowej fazie ugięcia i utrzymaniem widelca wyżej w skoku, zapewniającą pewność, gdy robi się stromo. 

NOWA firmowa kolorystyka BoXXer Electric Red z zupełnie nowym pakietem graficznym. 

NOWOŚĆ Kompatybilność z błotnikami RockShox premium (przykręcany błotnik RockShox jest dostarczany w pudełku z widelcami AM oraz sprzedawany jako akcesorium do widelców OE). 

NOWOŚĆ Lekka, obrabiana maszynowo i anodowana korona zapewnia doskonały wygląd i trwałość. 

NOWOŚĆ Wizualne znaczniki na górnych goleniach upraszczające montaż dolnej półki widelca, bez konieczności korzystania z miarki.

Tłumik BoXXer Charger 3 RC2. Wyposażony w regulację tłumienia szybkiej i wolnej kompresji oraz ulepszoną regulację tłumienia wolnego odbicia; każde kliknięcie jest znaczące i dokładne. Pozwala to użytkownikowi dopasować widelec do perfekcji. 

ButterCups niwelują do 20% drgań o wysokiej częstotliwości, aby zmniejszyć zmęczenie dłoni i ramion, pozostawiając uczucie świeżości i większą kontrolę.

Dostępne opcje niskiej i wysokiej korony, aby zapewnić kompatybilność z różnymi długościami główek ramy. 

Uszczelki kurzowe SKF o bardzo niskim współczynniku tarcia zapewniają długotrwałe działanie widelca i poprawiają ogólne wyczucie zawieszenia. 

Płyn do zawieszeń Maxima Plush zmniejsza tarcie i wycisza hałas amortyzatora. 

Olej smarujący Maxima Plush Dynamic Suspension Lube zmniejsza tarcie, jest trwalszy i poprawia działanie zawieszenia jazda po jeździe. 

BoXXer 

Nowa technologia BoXXer, której zaufali najszybsi zawodnicy na świecie, jest dostępna w przystępnej wersji i nie oszczędza na wydajności. Widelec BoXXer wyposażony jest w nowe golenie górne i dolne w standardzie 38 mm, podwójną sprężynę powietrzną DebonAir+ i tłumik Charger 3 RC, będzie odpowiedni zarówno dla mistrzów, jak i stałych bywalców bike parków. 

  • Tłumik: Charger 3 RC* 
  • Sprężyna: BoXXer DebonAir+*
  • Rozmiar kł: 27,5”, 29” SKOK: 180mm*, 190mm*, 200mm 
  • Off-set: 44 mm (27,5”), 48 mm (27,5”, 29”), 52 mm (29”) 
  • Waga: ok. 2680 g (skok 200 mm, off-set 48 mm) 
  • Sugerowana cena detaliczna: Niedostępny jako produkt aftermarket

*opcja ulepszenia lub zmiany dostępna jako akcesorium

CECHY 

NOWA konstrukcja z goleniami górnymi o średnicy 38 mm zaprojektowanymi z myślą o potrzebach najszybszych zawodników na świecie ze zrównoważoną sztywnością i jakością jazdy. 

NOWA dwururowa sprężyna powietrzna DebonAir+ zapewnia idealną równowagę między gładkim jak masło tłumieniem małych nierówności, dodatkowym wsparciem w środkowej fazie ugięcia i utrzymaniem widelca wyżej w skoku, zapewniającą pewność, gdy robi się stromo. 

NOWOŚĆ Tłumik Charger 3 RC łatwo dostroić do typu terenu dzięki prostej dzięki niezależnej regulacji tłumienia kompresji i odbiciu.

NOWOŚĆ Kompatybilność z błotnikami RockShox premium (przykręcany błotnik RockShox jest dostarczany w pudełku z widelcami AM oraz sprzedawany jako akcesorium do widelców OE).

NOWOŚĆ Wizualne znaczniki na górnych goleniach upraszczające montaż dolnej półki widelca, bez konieczności korzystania z miarki.

NOWY, świeży wygląd, by zadawać szyku na szlaku.

Płyn do zawieszeń Maxima Plush zmniejsza tarcie i wycisza hałas amortyzatora. 

Olej smarujący Maxima Plush Dynamic Suspension Lube zmniejsza tarcie, jest trwalszy i poprawia działanie zawieszenia jazda po jeździe. 

Przykręcany błotnik BoXXer

Nie wypadało wprowadzać zupełnie nowego BoXXera bez idealnie dopasowanego błotnika, który wykonałby brudną robotę. Większa osłona z przodu i z tyłu, aby utrzymać użytkownika i sprzęt w czystości aż do podium.
– Ochrona przodu, tyłu oraz górnych goleni widelca
– 4-śrubowy system mocowania utrzymuje w pełni sztywny błotnik bezpiecznie i cicho na miejscu
– Przykręcany błotnik RockShox jest dostarczany w pudełku z widelcami AM i sprzedawany osobno dla widelców OE
(Zawsze należy pamiętać, aby sprawdzić dopasowanie błotnika przed jazdą, ponieważ niektóre ramy mogą z nim kolidować.)

Tłumik Charger 3 RC2 upgrade kit

Charger 3 RC2 ma całkowicie nową konstrukcję wewnętrznego pływającego tłoka (IFP), która zapewnia większą spójność podczas ugięcia i prawdziwie niezależne regulacje, które zmniejszają szorstkość jazdy, jednocześnie zwiększając kontrolę bez żadnych zależności pomiędzy ustawieniami. Dzięki regulacji tłumienia szybkiej i wolnej kompresji oraz ulepszonej regulacji tłumienia wolnego odbicia; każde kliknięcie jest znaczące i dokładne. Idealne wrażenia z jazdy bez zgadywania.
– Zawiera wszystkie elementy wewnętrzne prawej goleni, w tym pokrętła regulatorów
– Kompatybilny z BoXXerem D1+ (2024+)
– Zewnętrzne niezależne regulacje tłumienia szybkiej i wolnej kompresji

Sugerowana cena detaliczna: 358 USD, 399 EUR*, 356GBP*, * zawiera podatek VAT

Sprężyna powietrzna DebonAir+ upgrade kit

Nowa sprężyna powietrzena DebonAir+ została stworzona, aby zapewnić idealną równowagę między tym, czego naprawdę chcą rowerzyści: czułość nawet na najmniejsze wyboje, zwiększoną objętość powietrza, aby zapewnić wsparcie podczas jazdy, oraz wyższą ogólną wysokość jazdy, aby uzyskać większą pewność, gdy robi się stromo.
– Zawiera pełny układ DebonAir+, głowicę uszczelniającą i ButterCups
– Może być używany do zmiany skoku
– Kompatybilny z BoXXerem D1+ (2024+)

Sugerowana cena detaliczna: 104 USD, 113 EUR*, 101 GBP*, *zawiera podatek VAT

Cyfrowa, wysokociśnieniowa pompka amortyzatora

Cyfrowa, wysokociśnieniowa pompka amortyzatorów RockShox zapewnia precyzyjny pomiar do 600 PSI. Więcej czasu spędzonego na jeździe, a mniej na pompowaniu sprężyny sprężyny.
– Wyraźny, precyzyjny odczyt PSI, BAR i KG/CM2
– Trwały wąż w oplocie stalowym
– Zawór do dokładnego ustawienia ciśnienia
– Niezbędne i wszechstronne narzędzie do prawidłowej obsługi i konserwacji wszystkich produktów RockShox

Sugerowana cena detaliczna: 82 USD, 93 EUR*, 83 GBP*, *zawiera podatek VAT

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
2 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
Tomek
Tomek
9 miesięcy temu

Ahh gdyby tak ktoś się zreflektował i finalnie wypuścił takiego nowego następcę super monstera.. Ahhh 🙈🥰

Translate »