Home Nowości Cannondale Moterra Neo eMTB „wzmacnia” kolarzy dzięki dużemu zasięgowi

Cannondale Moterra Neo eMTB „wzmacnia” kolarzy dzięki dużemu zasięgowi

0
456

Martwisz się, że zostaniesz pozostawiony sam sobie na pustkowiu, gdy rozładuje się akumulator w Twoim rowerze eMTB? Bardzo możliwe, ale firma Cannondale twierdzi, że jej nowy rower Moterra Neo „daje” rowerzystom możliwość dojechania dalej niż kiedykolwiek.

Dzięki systemowi Bosch Smart System, rower może przejechać około 130 kilometrów na jednym ładowaniu. Aby zapewnić każdemu kolarzowi maksymalny komfort podczas jazdy w terenie, Cannondale dopasowuje rozmiarowo każdy sprzedawany rower Moterra Neo za pomocą systemu Proportional Response.

Seria rowerów z podwójnym zawieszeniem jest dostępna w wielu wersjach na ramach karbonowych i aluminiowych.

„Zaprojektowaliśmy Moterra Neo z myślą o każdym użytkowniku, jest to rower, o który prosili nowi i starzy fani Cannondale”, powiedział Scott Vogelmann, globalny dyrektor ds. produktów górskich Cannondale. „Kategoria eMTB jest jednym z najszybciej rozwijających się segmentów w kolarstwie, dając rowerzystom możliwość odkrywania i stawiania sobie nowych wyzwań na szlaku. Myśląc przyszłościowo i koncentrując się na doznaniach kolarzy, zaprojektowaliśmy Moterrę Neo z mocniejszą jednostką napędową, nowymi funkcjami i unowocześnioną geometrią.”

Napęd Bosch Moterra Neo

Centralnym punktem roweru Moterra Neo jest układ napędowy Bosch Smart System. Składa się on z najmocniejszej jednostki napędowej eMTB firmy Bosch, Performance Line CX o maksymalnym momencie obrotowym 85 Nm oraz akumulatora o pojemności 750 Wh.

Nie jest to akumulator o największej pojemności, jaki kiedykolwiek widzieliśmy w rowerze eMTB, ale deklarowane zasięg robią wrażenie. Z kolei Performance Line CX może zwiększyć moc w razie potrzeby nawet o 340% i ma reagować intuicyjnie na siłę wkładaną przez kolarza.

Geometria i system Cannondale Proportional Response

Geometria roweru opiera się na metodologii Proportional Response firmy Cannondale. Badania, które doprowadziły do jej powstania, miały miejsce kilka lat temu i zostały zastosowane przez firmę w kilku innych modelach, takich jak Habit.

W skrócie Proportional Response ma na celu optymalizację geometrii, długości widełek łańcuchowych i układu zawieszenia dla każdego kolarza, niezależnie od jego wzrostu. W tym celu przeprowadzono badania laboratoryjne i testy w warunkach rzeczywistych, aby określić dokładną geometrię i kąty dla każdego rozmiaru ramy.

Jak na rower trailowy, Moterra Neo ma dość płaski kąt główki ramy wynoszący 65°. Bardziej stromy kąt rury podsiodłowej wynoszący 77° powinien zwiększyć wydajność pedałowania i kontrolę roweru podczas podjazdów.

Zawieszenie i inne kluczowe cechy i opcje Moterra Neo

Nisko położony środek ciężkości, dzięki „obróceniu” silnika w ramie, powinien pomóc kolarzowi poczuć się pewnie na trudnych trasach. Podobnie jak duży skok zawieszenia – większość modeli ma 150 mm z przodu i z tyłu, a niektóre mają 170 mm z przodu i 160 mm z tyłu.

Zawieszenie cannondale moterra neo

Uszczelniona pokrywa chroni akumulator przed czynnikami atmosferycznymi, a otwierany port umożliwia łatwy dostęp do gniazda ładowania. Aby ograniczyć ryzyko ukszkodzenia, zintegrowany wspornik kierownicy chowa wewnątrz przewody.

Niektóre modele Moterra Neo są wyposażone w lampkę MTB Lezyne o mocy 1000 lumenów, mocowanie na tylny błotnik i stopkę

Cena detaliczna Cannondale Moterra Neo zaczyna się od 22299 i wzrasta do 42999 zł (zwiększona sztywność, rama karbonowa).

Info: cannondalebikes.pl

Zobacz także

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Translate »