GT Force 2019 – TECH
Widelec Fox 36 i tłumik Float DPX2 w topowym modelu, jak i opony Magic Mary Schwalbe z przodu i z tyłu, sprawiają, że przechyla się bardziej w stronę enduro. Kąt widelca wynosi 65/65,5 stopnia (Flipchip). Widełki tylne mierzą 435 mm, Force zalicza się więc do rowerów spokojniejszych. W Polsce w sprzedaży znajdą się cztery modele Force, w tym dwa z ramą główną wykonaną z karbonu (23 499/18 999 zł), jak i dwa modele na ramie aluminiowej (13 999/11 499 zł). Droższy z modeli aluminiowych ma tłumik ze stalową sprężyną.
GT Force 2019 – PIERWSZA JAZDA
Sensacyjny zwycięzca Pucharu Swiata w zjezdzie w La Bresse Martin Maes jest endurowcem i obecnie w serii EWS zajmuje drugie miejsce, startując właśnie na Force, choć z widelcem 170 mm i tłumikiem Float X2. Force ma identyczne rozwiązanie ramy co Sensor, największa różnica między nimi sprowadza się do wielkości kół. Force toczy się na kołach 27,5 cala. Co do wrażeń z jazdy, w Force, identycznie jak w Sensorze, natychmiast rzuca się w oczy wysoka sztywność ramy. Podobnie do Sensora zastosowano także stromy kąt podsiodłowy i płaski widelca. Za sprawą większego skoku tył roweru ma lekką tendencję do pompowania, tu pomaga uruchomienie platformy w tłumiku DPX2. W przeciwieństwie do Sensora tył Force ma zdecydowanie większą progresję, przy zalecanym SAG-u mieliśmy więc problem z wykorzystaniem pełnego skoku. Za sprawą wysokiego stosunku przełożeń tłumik pracuje już przy wadze użytkownika 70 kg ze stosunkowo wysokim ciśnieniem (220 PSI). By mieć większą odległość od przeszkód w trudnym terenie, sprawdzi się użycie Flipchipa. Efekt jest zauważalny, przesuwa prowadzącego lekko do przodu i zapobiega niechcianym zaczepieniom. Także Force należy do raczej spokojnych rowerów i domaga się prędkości. Mimo kół 27,5 cala trudno mówić o skoczności.
Więcej informacji na gtbicycles.pl
GT Force 2019 – NAJCIEKAWSZE DETALE
Czterozawiasowe zawieszenie w nowym Force
Flipchip w dolnym mocowaniu tłumika pozwala na zmianę geometrii i wysokości suportu
Za sztywność odpowiada m.in. rocker pomiędzy tłumikiem a wahaczem
Ten element wzbudza zaufanie wielkością
Podobnie zresztą jak i wielkość przegubów – tu Horsta, przed hakami tylnego koła
Główka sterowa ma stożkowy kształt – to jeden z charakterystycznych elementów konstrukcji
Z przodu dla DPXa z tyłu znalazło znalazło się towarzystwo w postaci 36 Foxa
Specyfikację uzupełnia kokpit Race Face Aeffect
„Winda” to tym razem model KS Lev Ci Carbon, w rozmiarze M ma ona 125 mm skoku
Pełną specyfikację testowanego modelu Carbon Pro znajdziecie tutaj Model kosztuje 23499 zł
Więcej na temat całej rodziny GT Force i Sensor tutaj
Przeczytaj również: