O nowym F-Si pisaliśmy już tutaj, zaś poprzednia wersja tego modelu pojawiała się a naszych testach, podobnie jak Scalpel i to w najwyższej wersji (oraz specjalnej SE). W ramach prezentacji F-Si mieliśmy też już możliwość jeździć na nowy modelu – tutaj znajdziecie pierwsze wrażenia. Całą listę informacji na temat widelca Ocho znajdziecie zaś w prezentacji przygotowanej przez Cannondale tutaj. Firma twierdzi, że nie dość, że jest on aż o 250 gramów lżejszy od swojego poprzednika, to dodatkowo konstrukcja z użyciem łożysk igiełkowych w miejsce tradycyjnych ślizgów sprawia, że ma pracować wyjątkowo płynnie i wyróżniać się czułością pracy, przy wysokiej sztywności.. Dodatkowo widelec ma takie cechy jako opcja demontażu koła za pomocą jednego obrotu imbusa 5 mm i jednego przycisku dzięki samoregulującemu się adapterowi hamulca.
Przejdźmy jednak do samych rowerów!
Oto Scalpel Manuela Fumica z Leftym Ocho, pomalowany w… niemieckie barwy narodowe. Fumic, obecnie najlepszy niemiecki zawodnik, był w Nowym Mieście piąty
Tu rower frontalnie, z Lefty Ocho na pierwszym planie. Choć to F-Si to nowość, to Scalpel to podstawowy model używany przez zawodników
Wśród sponsorów ekipy jest między innymi Stages. Na kierownicy widzimy rzadko spotykany odbiornik GPS Dash tej firmy. Zawodnicy używają też produktów Prologo, takich jak chwyty…
I siodła. Ciekawe jest ustawienie samego siodła – z mocnym przesunięciem do przodu i pochyleniem. Jednym ze sponsorów teamu jest Enve, stąd sztyca, ale i…
Koła słynnej amerykańskiej marki. Ceny lepiej nie znać 😉 To model M525 , jedyny w kolekcji do XC i maratonu. W rowerach można też zobaczyć opony Thunder Burt Schwalbe – model zdecydowanie na suche warunki, ale też o minimalnych oporach toczenia. Tu zresztą występuje w wersji mieszanki Speed Addix – czyli najszybszej.
Jednak nadal przebój w rowerze to widelec Lefty Ocho i rozwiązania, jakie zastosowano
stosując m.in. osłonę goleni dolnej
Jeszcze lepszy wynik niż Fumic osiągnął Maxime Marotte, który był trzeci. To Francuz, więc i barwy roweru są odpowiednie. Warto zwrócić uwagę na fakt, że obydwaj zawodnicy używali Di2 Shimano XTR, w wersji 1×11, z wielkimi tarczami z przodu. Zdjęcie było robione jeszcze przez eliminacjami i wyścigiem Short Race (tu możecie zobaczyć jak montowaliśmy tę najwyższą grupę Japończyków).
Podobny rower, ale jednak różny w drobnych detalach
Do zatrzymywania się zawodnicy używają także hamulców XTRa
Z tyłu za kontrolę skoku odpowiada tłumik Foxa – choć zamontowany odwrotnie niż w rowerach seryjnych!!!
Żeby nie było wątpliwości, rower jest też podpisany (jakby nie był dość charakterystyczny 😉 Tylne zawieszenie można zablokować zdalnie, manetką z kierownicy
I jeszcze ciakawostka – zawodnicy nie mają regulowanych sztyc! Za to sztyce Enve (wczęsniej Save 2 Cannondale, które mają tłumić drgania)
Aktualne wersje modelu Scalpel znajdziecie na stronie polskiego dystrybutora Cannondale, podobnie jak nowe F-Si