Home Nowości FSA Flowtron, czyli obietnica taniej i dobrej sztycy

FSA Flowtron, czyli obietnica taniej i dobrej sztycy

0
417
FSA Flowtron sztyca

FSA Flowtron to drigi już model marki po niezbyt udanym modelu Gravity. Firma zapewnia, że wyciągnięto wnioski, przy okazji też bacznie przyjrzano się rozwiązaniom stosowanym przez konkurencję. W efekcie mamy otrzymać produkt, który znajdzie się wkrótce nie tylko rowerach seryjnych, ale będzie można go też kupić w Polsce. My również za chwilę rozpoczniemy jego test – a ta prezentacja przybliża sam produkt.

 

FSA Flowtron manetka

 

To, co zauważa się od razu, ma też z nią najczęściej kontakt, to manetka. Tu widać inspirację nie tylko powoli odchodzącymi w przeszłość dźwigniami do obsługi przedniej przerzutki, ale i manetkami innych modeli sztyc teleskopowych (włącznie z ostatnią wersją RockShoxa). Wszystko jest na swoim miejscu, czyli tam, gdzie najwygodniej – pod kciukiem. Dźwignia ma dwuczęściową obejmę, ułatwiającą montaż, ale też możliwości jest ustawienia w trzech osiach. W dodatku – co doceniamy – linka sterująca chwytana jest za wolny koniec przy manetce, co pozwala wygodnie regulować jej naciąg już po zamontowaniu samej sztycy. Sama dźwignia ma też żebrowane wykończenie, dzięki czemu ma się nie ślizgać pod palcem.

 

Na zdjęciu po lewej stronie widać też nowe jarzmo, zintegrowane z samą sztycą, które pozwala uzyskać jeszcze większe obniżenie sztycy. W poprzednim modelu były to dwa połączone elementy.

 

FSA Flowtron

 

To, czego nie widać, to zmienione wnętrze. Zminiaturyzowano kartusz, w nowej wersji wykonano go z aluminium, a nie stali. Tłok kartusza ma teraz 6, a nie 8 mm, a zastosowane zmiany podobno spowodowały w sumie obniżenie masy o aż 100 gramów. Poza tym w środku znalazły się trzy koliste prowadnice z mosiądzu w miejsce dwóch, co ma spowodować, że sztyca nie będzie dostawała luzu. 

 

FSA Flowtron sprężyna

 

Wyjątkowe rozwiązanie to możliwość regulacji twardości działania manetki zgodnie z własnymi preferencjami. Seryjnie sztyca ma średni naciąg, ale możliwe są dodatkowe dwie pozycje – lżejszy i mocniejszy. Regulacja odbywa się dzięki sprężynie znajdującej się na dole sztycy i zmianie jej naciągu. Sama linka ma też oczywiście regulację naciągu baryłkową śrubą przy manetce.

 

FSA Flowtron rozmiary

 

Kompletna specyfikacja

Długości: 421 mm, 446 mm
Średnice • Ø30.9, Ø31.6 mm
Skoki: 125 mm, 150 mm (nowa opcja)
Głębokość osadzenia: 285 mm i 310 mm
Offset jarzma 0 mm, jarzmo na 2 śruby
Wykończenie: czarne
Wagi
Ø30.9 x 125 mm : 586.5 g + manetka 43.5 g
Ø30.9 x 150 mm : 616.5 g + manetka 43.5 g

Sugerowana cena wynosi 355 euro. Strona z dodatkowymi informacjami znajduje się tutaj

Strona producenta fullspeedahead.com/en

 

FSA Flowtron sztyca

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Translate »