Więcej niż gravel
Nazwanie serii Ghost Road Rage po prostu gravelami może być uznanane za lekkie nadużycie, bo rowery wędrują czy raczej jadą po wąskiej krawędzi pomiędzy tym gatunkiem, powiedzmy szosowym, a MTB. Fire Road Rage to sprzęt bardziej ścieżkowy z oponami w wymiarze typowym dla MTB i twentyninerów, a Endless Road Rage to raczej sprzęt na szybkie wypady na drogi, szlaki i ścieżki.
Inni bracia z serii Ghost Road Rage
Generalnie rzecz ujmując cała seria Ghost Road Rage jest młoda i skierowana do fanów jazdy w różnym terenie, jak i w wyścigach gravelowych (w Polsce jeszcze nie występujących praktycznie) i przełajowych. Znajdują się w w niej zarówno rasowe maszyny do ścigania jak Nivolet, jak i te które zostawiają więcej miejsca na opony. Wspólna cecha to między innymi karbonowa rama i hamulce tarczowe. Endless 8.7 i Fire 6.9 to ich uzupełnienie – ale nie sugerujcie się liczbami, które wprowadzają tylko zamieszanie. Jednocześnie warto zwrócić uwagę na fakt, że to nie są po prostu te same ramy – nie zgadza się choćby liczba otworów na dodatkowe akcesoria.
Bardziej tradycyjne warianty z serii Ghost Road Rage – Violent Road Rage do ścigania w CX (na górze) i Ghost Violent Road Rage 5.8 dla początkujących adeptów przełaju
Fire Road Rage 6.9 – krótko i na tamat
Ghost Fire Raod Rage 6.9 LC to…. rozprawka na temat tego, jak wyobraża sobie gravele producent górali. Już seryjnie w Fire Road Rage znajdują się opony MTB o szerokości 2,0 cala (29″), hamuje się hamulcami jak w MTB (standard Post Mount pozwala na użycie większych tarcz), także co do napędu sięgnięto po góralskie komponenty i wymiary – np. środek suportu to standard MTB, nie szosowy.
- opony 29 cali – WTB Dual 2,0
- rama i widelec z karbonu
- napęd 1×11 Srama, mieszanka komponentów Apexa i Rivala
- korba Truvativ Descendant, tarcza 36 zębów
- tryb Srama 10-42 z
- hamulce hydrauliczne Apexa, przód 180 mm, tył 160 mm
- liczne mocowania do dodatkowych akcesoriów
- waga 9,84 kg (bez pedałów)
- rozmiary XS, S, M, L, XL
- Cena 2599 euro
W rowerze spłaszczono tylne widełki, co ma podnosić komfort jazdy
Na przednim widelcu mamy po trzy otwory do mocowań akcesoriów z każdej strony
Seryjnie mieszczą się bez problemu opony o szerokości 2,0 cala
Właściwości tłumiące ma mieć też sztyca
Mocowanie do sakwy na rurze górnej
Elegancka metoda blokowania sztycy – śruba ukryta pod rurą górną ramy. Uwaga – rowery przystosowane są też do sztyc teleskopowych z wewnętrznym prowadzeniem!
Nie tylko korba to model MTB – także sam środek suportu ma odpowiednią szerokość
Endless Road Rage 8.7 – krótko i na temat
- opony 650B (27,5 cala) – WTB Bayway o szerokości 47 mm
- rama i widelec z karbonu
- napęd Sram 1×11, miszanka części Rivala i Apexa
- korba Truvativ Descendant, 36 z
- tryb Sram 10-42 z
- hamulce hydrauliczne Srama Apex, przód 180 tył 160 mm
- dynamo w przedniej piaście, oś 12 mm
- liczne mocowania do dodatkowych akcesoriów
- The Plug – ładowrka USB
- rozmiary ramy XS, S, M, L, XL
- cena 2799 euro
Rama Endless Road Rage jest identyczna, ale już nie koła i opony
Napęd to miesznka ze świata graveli (przerzutka) i MTB (pozostałe)
Korba MTB Truvativ Descendant o 36 zębach
Opony WTB 27,5 cala i o szerokości 47 mm
Tylne widełki mają mieć własności tłumiące
Przód pozostawia dużo miejsca, zarówno na większe koła, jak i na błotniki
Tu także znajdziemy bardzo wiele możliwości mocowań akcesoriów
Oraz seryjnie zamontowane dynamo w przedniej piaście
Środek suportu ma typowe wymiary MTB – jest szerszy niż na szosie
Kolejne mocowanie do sakw – tym razem na rurze górnej
I ładowarka z wyjściem USB – bardzo praktyczne!
Geometrie? Spokojne, typowe dla graveli, z płaskim kątem widelca i dość długimi widełkami tylnymi (430 mm), ale jednocześnie sportowym pochyleniem. Szczegóły znajdziecie tutaj
Więcej informacji na temat rowerów znajdziecie na stronie producenta czyli tutaj